Page 7 of Rverlinden Travel Blog Posts

Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua February 19th 2011

Geo: -38.1398, 176.247Zaterdag 19 februariIn de voormiddag zijn we naar Taupo gereden voor een thrillride met een jetboat. De jetboat doet volledige spins, vaart in hoge snelheid langs rotsen en stuurt je uiteindelijk door een waterval, de Hukafalls. Het is een toffe ervaring. Je kan op verschillende plaatsen in Nieuw-Zeeland jetboat tours doen, maar deze is gekend als één van de tofste. In de namiddag zijn we stinkende bubbelende modderpoelen, kokende poeltjes en spectaculaire geisers gaan bezoeken in Te Puia. Vooral de Pohutu geiser is zeer spectaculair. We zitten ondertussen ook heel wat noordelijker en hebben al 3000km op de teller staan. Je voelt het ook, want het is hier heel warm, zo'n 26 graden en met de dampen van de kokende geisters en modderpoelen erbij, i... read more
Pohutu Geiser, Te Puia, Rotorua
Mitai Maori Experience
White Island

Geo: -39.2901, 175.562Vrijdag 18 februariDe Tongariro Crossing is een 19,4km lange wandeling door vulkanisch landschap. De eerst helft is klimmen, eerst lichtjes van Mangatepopo naar Soda springs, daarna stevig via steile rotsen en trapjes naar South Crater en tot slot nog wat steil rotsen beklimmen naar Red Crater. Het landschap is wel adembenemend mooi, en moeilijk te beschrijven. Het is een maanlandschap, een diepe rode krater, hier en daar ontsnapt er stoom uit de grond en het ruikt naar zwavel. Afhankelijk van de wind voel je koude wind of warme wind van de stoom. Na de Red Crater volgt er een steile afdaling in losse kiezels, waar je goed moet uitkijken om niet te vallen. Je komt dan aan een aantal kratermeertjes waarvan er enkele groen van kleur zijn (emerald lakes) en eentje blauw (blue Lake). ... read more
Tongariro crossing, Emerals Lakes
Bayview Chateau Tongariro

Oceania » New Zealand » North Island » Wellington Region » Wellington February 16th 2011

Geo: -41.2865, 174.776Woensdag 16 februari's Morgens namen we de ferry van het Zuidereiland naar het Noordereiland en dit is ook de dag dat we onze campervan inwisselen voor een auto en hotelletjes. Het is een hele verandering. Bovendien komen we van de natuur in de hoofdstad van Nieuw Zeeland terecht. In plaats van in een camper zitten we nu in Wellington in een suite (upgrade gekregen) van het Holiday Inn hotel met zicht op de parlementsgebouwen van NZ. De parlementsgebouwen noemt men "The Beehive" omdat het hoofdgebouw de vorm heeft van een bijenkorf. Het king bed en een eigen badkamer is toch ook een verademing t.o.v. het kamperen. We hebben vanmiddag wat door de stad geslenterd, langs de kaaien, het civic centre en de parlementsgebouwen. Wellington is een toffe, aangename, stad met veel aandacht voor kunst ... read more
Te Papa museum, Wellington

Oceania » New Zealand » South Island » Marlborough » Picton February 15th 2011

Geo: -41.2929, 174.006Dinsdag 15 februariVoor onze laatste dag op het Zuidereiland reden we van Motueka naar Picton. Onderweg zijn gestopt in Havelock. Dat stadje is hier gekend als de plaats waar de New Zealand greenlip mussels vandaan komen. Het zijn zeer smaakvolle grote mosselen in een groene schelp. Uiteraard zijn we die daar gaan eten voor lunch in een mooi restaurantje aan het haventje van Havelock : The slip-inn. Vooral de halve gegrilde mosselen met verschillende toppings is aan te bevelen. In Picton hebben we even door de stad gewandeld en langs het water, waar je een mooi zicht hebt op de Marlborough sound, waar we morgen met de veerboot zullen doorvaren. Straks nog onze laatste nacht in de campervan. Morgen gaat hij mee de boot op en dan ruilen we hem in voor een gewone ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Nelson Region » Motueka February 13th 2011

Geo: -41.1101, 173.011Zondag 13 februariWe reden van Westport naar Motueka vandaag. Motueka ligt in het uiterste Noorden van het Zuidereiland. Onderweg hebben we nog even halte gehouden aan de Buller gorge swingbridge. Het is de langste hangbrug van Nieuw Zeeland. Er zijn ook allerhande activiteiten te doen. Ik had ervoor gekozen om per zipline terug te komen. Een iets meer spectaculaire manier om over de kloof t geraken dan wandelen over de swingbridge. Tegen de middag waren we reeds op onze bestemming. We hebben de namiddag besteed om inkopen te doen, uiteraard een leuk restaurantje te zoeken en om eens gebruik te maken van de faciliteiten van de camping : het zwembad en de Spa. Het landschap is hier redelijk dor in vergelijking met waar we vandaan komen, maar het voordeel is dat het hier zomers ... read more
Split Apple Rock, Abel Tasman
Abel Tasman NP

Oceania » New Zealand » South Island » West Coast » Westport February 12th 2011

Geo: -41.7581, 171.602Zaterdag 12 februariStilaan vorderen we naar het Noorden van het Zuidereiland. Vanmorgen hebben we rustig uitgeslapen en zijn we tegen 10u vertrokken voor een rit van zo'n 270 km. De eerst 150 daarvan was door bos- en berglandschap tot Hokitika. Hokitika was het eerste plaatsje van enige omvang dat we tegenkwamen. Het is de hoofdstad van de bewerking van jade en New Zealand greenstone. We hebben ons niet te veel laten verleiden door de juwelen en zijn maar iets gaan drinken in het Café de Paris. Daarna ging de rit verder langs de mooie, wilde westkust aan de Tasmaanse zee. In Punakaiki zijn we gestopt om de beroemde pannenkoeken rotsen (pancake rocks) te gaan bekijken en de blowholes waar de wilde zee in omhoog blaast. Het was nog geen vloed, wanneer het effect het ... read more
Westport

Oceania » New Zealand February 10th 2011

Geo: -43.389, 170.182Donderdag 10 februariLake Wanaka met op de achtergrond de Nieuw-Zeelandse Alpen zien eruit als een postkaart. In de voormiddag zijn we door het dorpje Wanaka en langs het meer gaan wandelen, mooi in de zon, want het weer is prima nu. Tegen de middag zijn we dan weeral vertrokken met de camper voor een lange rit door de bergen. In het eerste gedeelte van de tocht reden we door Mount Aspiring National Park. De wandeling van een half uurtje naar de blue Pools was een leuke onderbreking. We zijn verder onderweg nog gestopt aan de "Gates of Haast", en aan een mooi uitkijkpunt waar we vanuit de bergen de Tasmaanse zee konden zien. Dat is de oceaan aan de Westkust van Nieuw Zeeland. Vanavond zijn we toegekomen rond 17u in Franz Josef. Dit is ... read more
Blue Pools Walk
Franz Josef Glacier
Helihike

Oceania » New Zealand » South Island » Central Otago » Wanaka February 9th 2011

Geo: -44.6987, 169.133Woensdag 9 februariNadat we vanmorgen Te Anau hadden verlaten, kwamen we terug in zonnig weer. Het blijft wat killig maar de lucht ziet toch al helder blauw. Het was bovendien weer een erg mooie route door het landschap waar vele scènes van de Lord of the Rings zijn opgenomen. Na wat hindernissen zoals een kudde schapen, een kudde koeien en schapen, talrijke wegwerkzaamheden, enz kwamen we tegen de middag aan in Queenstown. Queenstown is de hoofdstad van de extreme sporten, en de plaats waar het bungee jumpen is uitgevonden. We hebben de fameuze brug gezien, maar hebben er niet aan mee gedaan. Ik heb op het einde van de vakantie nog een sprong van de Auckland tower gepland. We zijn in Queenstown met de gondel de berg op gegaan. Daar hebben we meegedaan aan ... read more
Luge
Puzzleworld

Geo: -45.4151, 167.718Zaterdag 5 februariVandaag moesten we een hele afstand overbruggen van Dunedin naar Te Anau via Catlins. De Catlins is het uiterste zuiden van het Zuidereiland. We hebben hier enkele stops gemaakt, maar de steile, smalle niet verharde straat naar Cathedral cove hebben we met de camper niet durven oprijden. Dan zijn we maar wat verder gereden en hebben we een wandeling gemaakt naar de McLeans watervallen door een heel dicht bos met reuzenvarens. Het leek recht uit het decor van een film te komen zoals het Fangorn forest uit LOTR. Daarna zijn we nog naar het versteend woud gaan kijken in een van de talrijke baaien van het natuurpark. Via Invercargill zij we dan naar Te Anau gereden door de gietende regen. Zondag 6 februariIn het Fiordlands National Parks is het twee dagen op ... read more
Doubtful Sound
Milford Track
Milford Sound

Oceania » New Zealand » South Island » Otago » Dunedin February 4th 2011

Geo: -45.8746, 170.503Vroeg in de ochtend zijn we vertrokken naar de Mouraki Boulders. Het is een vreemd natuurverschijnsel. Het zijn grote ronde bolvormige kasseien die half bovenkomen op het strand, net aan de waterlijn. Nu het eb was konden we er mooi langslopen op het strand. Het was ook mooi zonnig toen we er waren, terwijl het de rest van de dag eerder bewolkt was met een koude wind. We hebben nog een wandeling gemaakt langs het strand en op de "hobbit"heuvel ernaast, en zijn op het terras nog iets gaan drinken. We hebben gelunched in de stad Dunedin aan de Octagon. Het centrum van de stad wordt gevormd door een achthoekig plein, vandaar de naam. Nadat we onze campervan hadden achtergelaten op de camping, zijn we met een georganiseerde tour (Elm) de natuur gaan verkennen ... read more
Dunedin
Royal Albatros
Geelogige Pinguin

Tot: 0.151s; Tpl: 0.007s; cc: 18; qc: 70; dbt: 0.0611s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb