Page 5 of Rverlinden Travel Blog Posts

Africa » South Africa » Eastern Cape » Addo September 2nd 2013

Geo: -33.5526, 25.6932In de voormiddag met de trein naar de luchthaven van Johannesburg, daarna met het vliegtuig naar Port Elizabeth en daar stond weer een Toyota Corolla klaar waarmee we naar Addo gereden zijn. Hier verblijven we twee nachten in Hitgeheim. Een fantastische lodge met een uitzicht op de streek, de citrus boomgaarden, zoals een postkaart. We kwamen hier in de vroege namiddag toe en hebben nog genoten van de zon en de pool (25gr) en vooral van de geweldige ontvangst en het lekkere eten. Vanavond hebben we o.a. Gemsbok gegeten. We zijn hier nu de enige gasten en we worden verwend als koningen.Dinner, Overnachting : Hitgeheim, Addo... read more

Africa » South Africa » Limpopo August 30th 2013

Geo: -24.7294, 31.4841Vrijdag 30 augNa een lange rit waarvan het laatste deel over hobbelige zandweggetjes kwamen we rond de middag toe in Elephant Plains. Onderweg, vanaf we de gate gepasseerd waren van Sabie Sands, een deel van het greater Krugerpark, begonnen we al wild te zien zoals zebra's, impala's, ... We hadden een leuke lunch, een zwemmetje in de pool en om half vier vertrokken we voor het eerst op safari. 30 aug - avondsafariWat we vanaf dan te zien kregen is niet te beschrijven. Onze ranger en tracker wisten precies sporen te volgen en naar hun zeggen zijn we alvast gestart met een uitzonderlijke game drive. We zagen achtereenvolgens een giraf, enkele oude buffels aan een waterplas, heel veel impala's, enkele gnoes, nijlpaarden, een witte neushoorn met een kleintje, een giraf met een kleintje en ... read more

Europe » United Kingdom » England » Greater London August 29th 2013

Geo: -24.9337, 30.8405We worden hier in de Jatinga lodge echt als koningen ontvangen. We hadden een picnic-lunch besteld en ze kwamen hier met een reuze picnic mand af. Al vroeg waren we op pad en begonnen we aan de panoramaroute. De panoramaroute loopt langs een indrukwekkende canyon van de Blyde River. De eerste stopplaats was bij de Pinnacle, een grote rots in de kloof. Verde passeerden we nog bij prachtige uitkijkpunten zoals Gods Window, Miracle View, ... Tijdens de middag arriveerden we bij Bourkes Luck Potholes. Eerst hebben we daar onze Picnic gehouden, terwijl we de apen wat in de gaten hebben gehouden, want die zijn gekend om eten te stelen. Hier zagen we ook indrukwekkende landschappen die je niet op foto's kunt capteren. Er waren hier ook heel wat Afrikaanse scholen op reis en die ... read more

Africa » South Africa » Mpumalanga August 28th 2013

Geo: -25.3318, 31.011728 augustus In de vroege morgen, na weeral een uitstekend ontbijtje in de Radisson namen we de Gautrain naar de luchthaven om vandaar met een huurwagen naar Witrivier te rijden. Ongeveer een trip van 4 uur. De wegen zijn prima en het links rijden zijn we weer snel gewend. Het is wat wennen, want regelmatig zie je hier mensen gewoon de snelweg oversteken, of langs de snelweg wandelen. Op een bepaald moment moest ik remmen voor een baviaan die de weg overstak. We konden het nauwelijks geloven en waren natuurlijk veel te laat voor een foto. Het is onze eerste kennismaking met de wilde dieren. De Jatinga lodge in Witrivier waar we nu logeren is echt heel mooi. Een koloniale lodge temidden met een prachtige tuin die helemaal loopt tot aan de rivier, en ... read more

Africa » South Africa » Gauteng » Johannesburg August 27th 2013

Geo: -26.1538, 28.0389Vandaag hadden we een uitstap 'Journey to Freedom' geboekt. Onder begeleiding van een gids bezochten we Johannesburg, Soweto en kregen we de recente geschiedenis te horen van Zuid-Afrika. In de voormiddag bezochten we de huidige en voormalige woning van Nelson Mandela. Die laatste bevond zich vlak bij de woning van Desmond Tutu. De Regina Mundi kerk is dan weer een plaats vol geschiedenis, vluchtoord tijdens de rellen in Soweto en de plaats waar de waarheidscommissie zetelde. We stopten in Soweto ook op de plaats waar Hector Pietersen werd neergeschoten tijdens de studentenopstanden. We lunchten in Soweto en bezochten in de namiddag het apartheidsmuseum. Een hele dag over apartheid, bezoek aan de townships en de stad Johannesburg geeft ons weer een goed beeld over hoe het hier aan toe ging in het recente verleden. Ons ... read more

Africa » South Africa » Gauteng » Johannesburg » Sandton August 25th 2013

Geo: -26.0541, 28.0646We zijn al begonnen met een vlotte reisetappe. Piet bracht ons naar het Centraal station in Antwerpen, daarna met de trein naar Brussel Zuid. Daar inchecken bij airfrance en met de TGV naar Parijs. om half twaalf vertrok dan de nachtvlucht naar Johannesburg. Met de nieuwe Gautrain vanuit de luchthaven ging het in een kwartiertje tot vlak voor het hotel, alles volgens plan. Vandaag houden we het verder rustig. Genieten van het zonnige weer, eens naar de shops gaan en vanavond gezellig eten op het Nelson Mandela square.... read more

North America » Mexico February 15th 2012

Geo: 21.1478, -86.835Dinsdag 14 februari - Woensdag 15 februari - Donderdag 16 februariVandaag staat hier vanalles in het teken van Valentijn, verder 'more of the same'.Het zit er bijna op. Woensdagmiddag vertrekken we alweer naar huis. Eerst met airportransfer naar Cancun, met het vliegtuig naar Parijs, met de trein naar Antwerpen en dan met Devos-transport naar huis. We verliezen dan terug onze zeven uur en komen donderdagmiddag thuis.... read more

North America » Mexico February 10th 2012

Geo: 20.2213, -87.4687Vrijdag 10 februariDe eerste dag in het Dreams Resort is ons al goed bevallen. Rond 10 in de ochtend zijn we toegekomen en het was hier al zeer warm. maximumtemperatuur vandaag was 32 graden. Een beetje too much voor mij maar aan het zwembad onder een parasol met een frisse mojito kan ik er wel tegen eigenlijk. Het is voor het eerst dat we enkele dagen in een 'all inclusive' formule zitten en dat is wel leuk. Naar de normen hier aan de costa maya is dit een kleinschalig resort in vergelijking met de Riu resorts in Playa del Carmen. Aan de pool en aan het strand komen ze de hele dag rond met drinken, cocktails, ... Er zijn twee grote zwembaden. Je kan hier ook de hele dag eten in verschillende restaurants : ... read more
Pool
Tuin
Lobby

North America » Mexico » Chiapas February 9th 2012

Geo: 16.85, -93.1333Donderdag 9 februariWe zijn bijna aan het einde van onze rondreis. Vandaag nog een uitstap naar de Sumidero Canyon en dan een lange bustrip helemaal terug naar Tulum.Samen met een duo (broer en zus) uit Mexico-city rijden we om 9u naar het vertrekpunt van de boten in Chiapa de Corzo. Daar vertrekken we voor een twee uur durende boottocht door de Canyon. Er schijnt een mooi zonnetje en 23 graden, een heel verschil met de regen en 14 graden van gisteren. De gis toont ons onderweg inhammetjes in de canyon, bijzondere rotsformaties en de fauna. Vele grote vogels en onderweg zijn we ook gestopt om krokodillen te spotten. We hebben er drie gezien. Ze lijken er zo rustig verscholen bij te liggen. Je moet haviksogen hebben om ze van ver te zien liggen. Wat ... read more
Sumidero Canyon
En hier zitten we nu, in Tulum
Krokodil

North America » Mexico February 8th 2012

Geo: 16.47, -92.41Woensdag 8 februari.Vandaag is het echt slecht Belgisch weer hier. Het is fris in de bergen en het heeft de hele dag geregend. Toch was het een heel boeiende dag. We zijn met gids Cesar op uitstap geweest naar enkele dorpjes in de buurt waar de afstammelingen van de Maya's wonen. We bezochten twee dorpen : San Juan Chamula en Zinacantan. In de dorpen leven twee verschillende stammen die Tzotzil spreken, een taal dat helemaal niet op het Spaans lijkt. Het blijkt dat er in Mexico nog meer dan 60 talen gesproken wordt. Het eerst dorp was een hele besloten gemeenschap. Ze dragen er allemaal dezelfde zwarte wollen kleren en beoefenen voor onze cultuur, heel bijzondere rituelen. In de kerk van Chamula staan geen stoelen, ligt de vloer vol dennennaalden en brand men op ... read more
San Juan Chamula, originele klederdracht
Kathedraal, San Cristobal de las Casas

Tot: 0.054s; Tpl: 0.006s; cc: 11; qc: 63; dbt: 0.0252s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb