Page 9 of Rverlinden Travel Blog Posts

Geo: 50.0045, -125.258Donderdag 26/8Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken vanuit Campbell River. Onderweg naar de veerboot hadden we nog enkele stops ingelast. Eerst een wandeling tussen de bossen in cathedral grove nabij port alberni. Na lunch in port alberni hebben we nog een strandwandeling gemaakt in qualicum beach. Daarna de ferry op naar ons hotel in Vancouver downtown.... read more

North America » Canada » British Columbia August 22nd 2010

Geo: 50.6163, -126.303Woensdag, 25 augustusVandaag zijn we weer vroeg vertrokken per boot naar Glendale Cove. Daar hebben we Grizzly beren gezien. Een moederbeer met drie kleintjes. Wel leuk om de dieren te observeren. Daarenboven is er natuurlijk ook het schitterende landschap met eindeloze naaldwouden. Op de broedplaats van de zalm was nog geen zalm te zien en dus ook geen beren.Tijdens het terugvaren hebben we honderden dolfijnen gespot - pacific white sided dolphins. Daar een foto van trekken is een hele opgave ...Wat ons gedurende die drie dagen vooral is opgevallen is de rust en stilte, die we in Belgie eigenlijk niet kennen.In de late namiddag zat onze driedaagse berensafari erop en zijn we met het watervliegtuig teruggevlogen naar Campbell River.Dinsdag, 24 augustusVanochtend zijn we vroeg vertrokken met het bootje naar de Johnston Strait. Daar hebben ... read more
Berensafari Glendale Cove

North America » Canada » British Columbia » Vancouver August 22nd 2010

Geo: 49.2605, -123.114... read more

South America » Brazil March 18th 2009

Geo: -22.9035, -43.2096Zondag 22 maartVandaag nog wat rondgewandeld op Ipanema en dan ons stilaan klaargemaakt om terug naar huis te keren. Het einde van een mooie gevarieerde vakantie.Alles is heel vlot verlopen dankzij het leuke systeem van bouwstenen via ArgentinieOnline.Zaterdag 21 maartVandaag was het feest voor Frieda. Strand en zee ..... Na een half uur had ik het al gehad en na een paar uur was Frieda het ook al beu, bovendien is het heel warm en de hele dag niks doen is maar saai.Vanmiddag wilden we gaan fietsen, maar alle fietsen waren reeds verhuurd. Dan zijn we maar langs het strand en de winkelstraten van Ipanema gaan wandelen. Het strand van Ipanema is wel veel mooier en properder dan dat van Copacabana.Morgen vertrekken we in de namiddag weeral naar huis en zit onze vakantie erop. ... read more

South America » Brazil March 16th 2009

Geo: -25.5478, -54.5881Maandag 16 maartVanmorgen werden we per busje opgehaald aan het hotel en maakten we de transfer naar de Braziliaanse kant van de watervallen. We staken dus de grens over naar Brazilie waarbij we dus definitief Argentinie verlaten.In de voormiddag hebben we dat gedeelte van het park bezocht. Hier staan we wat verder van de watervallen verwijderd, maar het geeft wat een mooier panorama van het geheel van de watervallen.Tegen de middag werden we aan ons hotel San Martin afgezet. Vanaf nu zitten we met een andere munt (de Real in plaats van de Peso) en met een andere ta... read more

South America » Argentina March 14th 2009

Geo: -25.6, -54.5667Zondag 15 maartVandaag zijn we uit eigen beweging met de publieke bus naar het argentijns nationaal park van de Iguazu watervallen getrokken. Je kan dit niet met woorden beschrijven, je moet dit echt gezien hebben. De watervallen situeren zich midden in de jungle met heel specifieke flora en fauna. De wandeling tot aan de watervallen door de jungle op zich is al de moeite. Je ziet er coaties (neusbeertjes), honderden gekleurde vlinders, apen die slingeren in de bomen, mooie kleine veelkleurige vogeltjes, grote gieren, .... Teveel om op te noemen.Bij het eerste blik op de watervallen weet je niet wat je ziet. De ene waterval naast de andere.Heel wat wandelen dus. Eerst hebben we een half uurtje gewande... read more

South America » Argentina March 11th 2009

Geo: -49.2678, -72.7734vrijdag 13 maartVanmorgen hebben we nog wat in El Chalten rondgewandeld en zijn dan rond de middag terug naar El Calafate vertrokken. Daar zijn we in ons vast restaurantje "Coccino" nog eens gaan eten.We hebben nog een tweede poging gewaagd om vanuit ons hotelletje naar het meer te wandelen, maar dezelfde honden kwamen weer opdagen op het zelfde punt en daarom zijn we weer maar teruggedraaid.Het is vandaag heel wat frisser (8 graden), en het zal wat wennen zijn als we morgen in 32 graden terecht komendonderdag 12 maart´s morgens zijn we vertrokken vanuit Hosteria El Pilar voor een zware wandeling in de Andes, de wandeling naar Laguna de los Tres, 12,5 km (heen), serieus klimmen maar met een mooi zicht op de Fitz Roy berg. Onderweg waren er regelmatig uitzonderlijk mooie vergezichten.... read more

South America » Argentina March 8th 2009

Geo: -50.33, -72.3Dinsdag 10 maart 2009Vandaag hadden we een boottocht "All Glaciars" gepland. Al bij het ochtendgloren vertrokken.Het blijft hier nog steeds bijzonder warm voor de tijd van het jaar, zeggen de argentijnen. Maar ons hoor je natuurlijk niet klagen.Alhoewel we gisteren al een portie gletsjers gezien hadden van dichtbij, was het toch bijzonder de moeite. We vaarden voortdurend met een catemaran langs grote en kleine afgebroken ijsschotsen. Eerst naar de gletsjer Spegazzini de hoogste gletsjer van Argentinië, daarna naar de Upsala glestjer. Deze laatste is de grootste gletsjer, maar hier werd de doorgang voor de boot versperd door de ijsblokken, dus de boot moest op enkele kilometers afstand blijven. Er werd voortdurend gecontroleerd langs waar er kon gevaren worden, want elke dag verandert natuurlijk de positie van de verschillende ijsblok... read more

South America » Argentina March 6th 2009

Geo: -54.79, -68.31Zondag 8 maartIn de voormiddag hebben we nog een wandeling gemaakt van het hotel, langs de pipo rivier tot aan de monding met het Beagle kanaal. Tegen de middag was het weer tijd voor een vlucht van een uurtje naar El Calafate.Sinds zaterdag was er al geen internet in Ushaia en we beseften toen nog niet wat de gevolgen waren voor de luchtvaartmaatschappijen en de luchthaven. Alle communicatie lag er plat, het was er heel hectisch want de boarding passen moesten met de hand geschreven worden. Al bij al heeft ons dit maar een half uurtje vertraging gekost.Om half vier zijn we toegekomen in El Calafate. Weer een tof hotelletje vlak aan het Lago Argentino, een turkoois meer. We zijn op stap geweest in het centrum om nog wat praktische zaken te regelen en ... read more

South America » Argentina » Buenos Aires March 2nd 2009

Geo: -34.6118, -58.4173Donderdag 5 maartDe tangoshow oversteeg onze verwachtingen. Eerst een prima diner gevolgd door een fantastische show. Zowel de dansers als de muzikanten waren subliem. Voor de foto mochten we met de sterdansers poseren, alsof we zelf hadden meegedaan. ... Niet voor publicatie. Aan de tafel naast ons zat een groep westvlamingen die vooral de hele avond gedronken hebben en in slaap vielen tijdens de show.Vandaag was het weer alvast terug beter. In de voormiddag nog wat bewolkt, maar in de namiddag scheen alweer de zon (25 graden).Deze voormiddag zijn we naar Tigre gereden met de "Tren de la Costa". Tigre ligt een stukje buiten Buenos Aires aan de Parana, een delta van allemaal ei... read more

Tot: 0.188s; Tpl: 0.005s; cc: 12; qc: 85; dbt: 0.0805s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb