Page 4 of Rverlinden Travel Blog Posts

Europe » United Kingdom » England » Greater London September 12th 2013

Geo: -33.9415, 18.408Een mooie heldere dag in Kaapstad, waarschijnlijk de laatste mooie dag van onze vakantie.We trokken naar Robbeneiland. Een boottochtje van een half uur, daarna een busrit rond het eiland voorbij het dorp van de bewakers, de melaatsen kerkjes en verblijven, het natuurgebied, de kalkgroeve waar Mandela nog gewerkt heeft.Daarna naar de gevangenis. We hadden een ex-politieke gevangene als gids, die heel bescheiden het verhaal van de gevangenis deed. Iedereen werd er stil van. In de begintijd van Mandela, moesten gevangene zich wassen met enkel koud water, brieven werden gecensureerd, men kreeg twee keer per jaar bezoek, .... De verhalen waren schrijnend. Tot slot ging het langs de cel van Mandela.'s Avonds zijn we naar het African Dance Theatre geweest waar schitterende dans en zang werd opgevoerd van o.a. de Zulu en de Xhosa. Die ... read more

Europe » United Kingdom » England » Greater London September 11th 2013

Geo: -33.9415, 18.4081Aangezien er zonnig weer voorspeld was, hebben we hiervan geprofiteerd om één en ander te herplannen en vandaag vooral buitenactiviteiten te plannen.Rond een uur of negen namen we de kabellift naar de tafelberg. Wat we wat onderschat hadden is dat die meer dan 1000m hoog is. Het was daarboven bijzonder mooi maar berekoud, ik schat zo'n 5 graden en koude wind. We hadden ons wat misrekend, ik in mij short en Frieda met sandalen. Na genoten te hebben van het uitzicht, keerden we verkleumd van de kou terug naar beneden waar het zalig was in een lekker zonnetje. Daarna reden we naar Simonstown waar we op Boulders beach naar de pinguins zijn gaan kijken. Deze keer waren het Afrikaanse pinguins, weer een ander soort dan we in Argentinië en Nieuw-Zeeland hadden gezien. Het blijven ... read more

Africa » South Africa » Western Cape » Cape Town September 10th 2013

Geo: -33.979, 18.5102Aangezien Kaapstad maar anderhalf uur rijden verwijderd ligt van Hermanus en we onderweg wilden lunchen zijn we nog wat in Hermanus blijven hangen tot een uur of 10.Daarna weeral een mooie autorit naar Somerser West (Sir Lowry pass) waar Waterkloof wine estate gelegen is. Een collega van mij, Filip, is daar rond de kerst naar een huwelijk geweest en had me dat aangeraden. Je komt daar niet toevallig, het is nog enkele km van de hoofdweg en dan zie je het prachtig gelegen moderne gebouw met grote ramen gericht op Somerset West en op de vallei waar de druiven geteeld worden. Niet alleen de ligging is fantastisch tegen de bergwand maar ook het eten. Zeker te vegelijken met een tweesterren michelin bij ons maar voor de prijs van een taverne. We hebben hier echt ... read more

Africa » South Africa » Western Cape » Hermanus September 9th 2013

Geo: -34.4096, 19.2886Een rustige dag vandaag, wat wandelen langs de kustweg met de ogen gericht op de oceaan om te kijken waar de walvissen opduiken. Mooi om te zien maar bijzonder moeilijk om te fotograferen. Die walvissen kondigen niet aan waar ze omhoog springen en ze blijven niet stilhangen. Het is wel grappig, er is een centraal punt in het dorp vanwaar je best in alle richtingen walvissen kan spotten. Je ziet daar mensen met fototoestellen staan op statief met gigantische lenzen gericht naar één punt, en dan plots een walvis opspringen ergens helemaal anders en dan zie je de vreugde bij iedereen en de teleurstelling bij de fotografen, ook bij mij met mijn bescheiden lens.In de namiddag hebben we een boottocht gemaakt en zijn we heel dicht bij enkele walvissen geweest. De walvissen komen in ... read more

Europe » United Kingdom » England » Greater London September 8th 2013

Geo: -34.8277, 20.0052In de ochtend na weer een fijn ontbijt in de Hlangana lodge, zijn we op tijd vertrokken voor een lange verplaatsing naar Hermanus, zo'n 400km. Het eerste gedeelte ging over de hier bekende Route 62, de R62, die door de bergen gaat met een hele tijd postkaartachtergronden. Je zou achter elke hoek kunnen stoppen voor een foto. Onze eerste halte was Swellendam, een soepje als lunch in het zonnetje op een terrasje langs een rivier en dan verder naar Cape Agulhas. Weeral mooie gele bloemen in het landschap. Onderweg reden we ook door de eerste regenbui uit onze vakantie. Al het stof van de auto gespoeld en tegen we in Cape Agulhas waren, was het voorbij.Cape Agulhas is et Zuidelijkste punt van het Afrikaans continent, hier komt ook de Indische en de Atlantische oceaan ... read more
Koper Slovenia
Piran Slovenia
Main square in Piran

Africa » South Africa » Western Cape » Prince Albert September 7th 2013

Geo: -33.2182, 22.0286In de voormiddag hebben we de Cango caves bezocht, de grotten van Han van Zuid Afrika. ;). De grotten waren heel mooi, vele grote zalen met kristallen, stalagmieten en stalagtieten. Het was zo'n 20gr in de grotten. Dat heeft te maken met het feit dat er maar één ingang is en geen ondergrondse rivier.Nadien reden we door op de legendarische Swartberg Pas. Continu schitterende landschappen. De pas is aangelegd in de 19de eeuw en zo goed mogelijk behouden, het is ook UNESCO werelderfgoed. Er lag dus geen asfalt en de weg was smal met vele haarspeldbochten. Gelukkig reed er niet te veel volk in de andere richting. We zijn onderweg regelmatig gestopt om een fotootje te trekken en om kleine wandelingetjes te doen. Op de middag waren we in Prins Albert, aan de andere ... read more

Africa » South Africa » Western Cape » Oudtshoorn September 6th 2013

Geo: -33.5928, 22.2025Al vroeg in de ochtend zijn we vertrokken uit Plettenberg en reden langs de tuinroute tot George, en daarna de bergen door tot Oudtshoorn. Onderweg waren er werkzaamheden en daar kwam men rond met drank en ijskreem om te verkopen, wel slim bedacht. Oudtshoorn Is de stad van de struisvogels. Verschillende farms die struisvogels kweken voor het leer, de pluimen en het vlees. We zijn dan ook één van deze farms, de Highgate Ostritch Farm gaan bezoeken. We volgden de rondleiding, van 1,5 uur met een erg gepassioneerde gids : Corry. Het was bovendien leuk om een privé rondleiding te krijgen voor ons twee. We kregen toelichting over de struisvogel en de handel in de veren, voor de helft bestemd voor het karnaval van Rio. We gingen we naar de kleintjes kijken en we ... read more

Europe » United Kingdom » England » Greater London September 5th 2013

Geo: -34.0405, 23.0719Van de Milkwood Manor in Plet (zoals de locals hier Plettenberg Baai noemen) was het een half uurtje rijden naar Knysna. Knysna is gekend voor zijn oesters en voor zijn ligging aan de monding van de Knysna river. We hadden de Featherbed Expience vooraf gereserveerd. Een boottochtje langs de Knysna heads naar een natuurreservaat op de Western head. Daar ging het per 4x4 naar boven en dan een wandeling naar beneden. De landschappen waren weer geweldig. Vooral de seacaves waren heel mooi, maar moeilijk te fotograferen. Dit alles werd begeleid door een uitstekende gids. Om 14u waren we terug met de boot en zijn we na een intermezzo met Telenet, naar Robberg gereden, op aanraden van Nele. We hebben omdat het al wat later was de kortere wandeling gedaan maar ook hier zijn er ... read more

Africa » South Africa » Western Cape » Plettenberg Bay September 4th 2013

Geo: -34.0618, 23.3817We begonnen de dag weer met een geweldig verzorgd ontbijt in Hitgeheim. Qua service en locatie was dit echt top. Het zijn vooral de details die het hier doen, chocolaatje en flesje water op bed 's avonds, bed opgewarmd met een verwarmde deken, ...Voor ons echter tijd om verder te reizen naar de zee, de Indische oceaan. Tegen de middag arriveerden we in het Tsitsikamma Nationaal park, meer bepaald aan de monding van de Stormsrivier. Op aanraden van Annelies Vds hebben we de wandeling gedaan over de hangbruggen en verder de berg op tot aan het viewpoint. Veel trapkes, maar het loonde de moeite. Het landschap is hier overweldigend, de zee heeft hier enorme golven en klotst heel wild tegen de rotsen. Het was weer een mooie dag. We hebben het hier al getroffen, ... read more

Geo: -33.5474, 25.7269Het was weer safaridag vandaag. Niet dat het gaat vervelen, want eens je de smaak te pakken krijgt kan je er niet genoeg van krijgen. We zijn nu al wat geoefend en beginnen zelf de dieren te spotten en te herkennen. We zitten nu meer dan 1000km van het Krugerpark verwijderd in het Addo Elephant Park. Het meest opvallend is direct het landschap, veel groener, het is een subtropisch immergroen bos terwijl het Krugerpark meer savanne is. Het eerste dier werd door Frieda gespot : een Kudu, de ranger was direct onder de indruk. We hebben veel zebra's, olifanten, wrattenzwijnen en kudu's gezien. Leuk want in Kruger hadden we tijdens de game drives geen zebra's gezien. Lunch was een picnic in het park, in een met hekken afgesloten gedeelte om de wilde dieren tegen ... read more

Tot: 0.114s; Tpl: 0.006s; cc: 12; qc: 87; dbt: 0.0573s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb