Page 6 of Rverlinden Travel Blog Posts

North America » Mexico February 7th 2012

Geo: 16.7403, -92.6316Dinsdag 7 februariVanochtend vroeg om 8u werden we opgehaald aan het hotel en gedropt aan de ingang van de archeologische site van Palenque. Palenque was vroeger een Maya stad van zo'n 8000 inwoners. Uniek aan deze site is de ligging in het midden van de jungle. Aangezien we er vroeg waren konden we de apen nog horen brullen in de jungle. We hebben ze niet gezien, maar we zullen de Mexicanen maar geloven. Het grootste gedeelte van de site is nog volledig overwoekerd door de jungle. We zagen ook de werkmannen bezig om ook het gedeelte dat te bezoeken is te onderhouden en ervoor te zorgen dat de jungle het niet terug inneemt. De verschillende tempels zijn de moeite om te bezoeken, zeker ook het paleis met de uitkijktoren. Op het einde van de ... read more
Misol-ha
Palenque

North America » Mexico February 6th 2012

Geo: 17.5066, -91.9916Maandag 6 februariDoordat er een mooi gescheiden wandelpad en fietspad langs de kustweg loopt, leende Campeche zich uitstekend op nog eens wat te gaan lopen in de vroege ochtend. In de stad Merida met zijn dambordpatroon van straten was dat quasi onmogelijk. Tegen de middag zijn we met de ADO-bus vertrokken voor een rit van iets meer dan 5 uur naar Palenque. De start was een beetje moeizaam want we zijn nog twee keer teruggekeerd naar het busstation in Campeche, omwille van technische problemen. Palenque ligt in de staat Chiapas. Onderweg reden we ook een stukje door de staat Tabasco, en passeerden we verschillende militaire controles. Een keer werd de bus gecontroleerd en stapte een militair de bus op. Heel wat machtsvertoon.Palenque zelf als stadje is heel gericht op de toeristen die de sites ... read more

North America » Mexico February 5th 2012

Geo: 19.8498, -90.5239Zondag 5 februari.Na een busrit van 2,5u arrriveerde we in Campeche, hoofdstad van de gelijknamige staat. Campeche ligt aan de kust waardoor de temperaturen iets milder en dus minder heet zijn. Het is hier zo'n 28 graden en helder. Campeche is een veel kleinere stad dan Merida. Het heeft een compact centrum met een stadsomwalling. De veelkleurige huisjes in koloniale architectuur geeft een bijzondere sfeer. Er zijn ook enkele gezellige restaurantjes. Streekgerecht hier is cazon, babyhaai, dat ik toch maar eens geproefd heb. Over het algemeen kan je in Mexico heel goed en lekker eten en zijn de restaurants tot nu toe van een heel degelijke kwaliteit.De mensen zijn hier ook erg gelovig, de kerken zitten vol op zondag en ze plaatsen zelfs stoelen buiten om de mensen die niet binnen kunnen in de ... read more
Cazon, Babyhaai
Kathedraal, Campeche

North America » Mexico February 4th 2012

Geo: 20.3736, -89.7699Zaterdag 4 februariCommentaar op de commentaren :Na een aantal dagen in hotels zonder internetverbinding te hebben gezeten, hebben we hier in Merida een restaurant ontdekt met wifi. Bedankt voor jullie commentaren. We zullen hier maar niet klagen dat er hier in de namiddag zo nu en dan eens een fikse bui uitvalt als ik de toestanden in België hoor. Recordfiles, sneeuw, barkoud, ... Hier in Merida is het heel warm. Gisteren was het bewolkt, 29gr en daardoor zeer aangenaam,vandaag was het zonnig en 32 graden, op de site was het heel heet. Dat in Nederland de elfstedenkoorts weer stijgt, is hier wel heel veraf. Wij kruisen onze vingers dat onze nieuwe verwarmingsketel zijn best doet thuis om niks te laten bevriezen. En als ik lees dat het uren duurt van Kalmthout naar Turnhout, dan ... read more
Stadhuis van Merida
Uxmal, huis van de tovenaar

North America » Mexico February 3rd 2012

Geo: 20.8649, -90.3841Vrijdag 3 februariEen busje kwam ons in de ochtend ophalen voor een trip naar Celestun, gelegen aan de baai van Campeche, de andere kustlijn van Yucatan. We vormden een internationaal groepje van 10 uit Duitsland, Mexico, Brazilië, US en wij uit België. Ondeweg zijn we gestopt bij een 200jaar oud fabriekje waar ze Henequen vezels produceerden. Dat gebruikt men hier om hangmatten mee te maken. De gids gaf ons de keuze welke weg hij moest nemen, maar wat we niet helemaal begrepen is wat hij ging doen als er enkele waren die niet langs de fabriek wilden rijden. Hij kon toch moeilijk de bus in twee kappen. In Celestun hebben we dan een bootje genomen over een ondiepe brede rivier, langs mangroven tot aan een plaats waar duizenden flamingo's zaten. Al van ver zag ... read more
Flamingo

North America » Mexico February 2nd 2012

Geo: 20.9797, -89.6158Donderdag 2 februariNa de lunch zijn we per bus vertrokken naar uMerida, een stad met ongeveer een miljoen inwoners en hoofdstad van Yucatan. 's Avonds hebben we wat door de stad gewandeld, langs het paleis van de gouverneur, het stadhuis, de kathedraal en het centrale plein, waar ze elke dag om 18u ceremonieel de vlag strijken. Overal wordt je aangesproken door Mexicanen die een babbeltje komen slaan dat altijd eindigt op tips waar je de beste hoeden of hangmatten kan kopen.... read more

North America » Mexico February 1st 2012

Geo: 20.6904, -88.5661Woensdag 1 februariVanochtend vroeg zijn we met de bus van Playa del Carmen vertrokken naar Chichén Itza. De publieke bussen van Addo zijn te vergelijken met onze touringcars. Het zijn luxueuze bussen met genummerde plaatsen die onderweg enkele haltes maken in de busstations van de steden. Tegen de middag zijn we aangekomen aan ons hotel : Hacienda Chichén. Het hoofdgebouw stamt uit de 17de eeuw, de tijd van de Spaanse kolonisten. De kleine huisjes in de tuin waar de hotelkamers zijn, werden vroeger gebruikt om de archeologen in te huisvesten. Om niet in de massa toeristen terecht te komen, stellen we ons bezoek aan de site nog even uit. Normaal was dat ook gepland om de hitte te ontwijken, maar die is er vandaag niet. Om 7u zijn we naar de licht- en geluidsshow ... read more
Il Castillo

North America » Mexico January 29th 2012

Geo: 20.6355, -87.0702Zondag 29 januari.Na een treinrit naar Parijs en een vlucht van 10u zijn we in Cancun Airport gearriveerd. De Mexicaanse douanen hebben daar iets origineels gevonden voor de bagagecontrole. Ze doen er een soort loterij. Je moet op een knop drukken en als het rood licht aangaat moet je je koffers opendoen en laten controleren. Gelukkig ging bij ons het groene licht aan. Van de luchthaven werden we naar ons hotel "Mahékal Beach Resort" gebracht in Playa del Carmen. Een tof hotel. De kamers zijn er hutjes met een rieten puntdakje op het strand. Voor ons was het al diep in de nacht en de regen viel met bakken uit de lucht, dus we zijn direct het bed ingedoken.Maandag 30 januariHet was hier volgens de Mexicanen een koudegolf. Ze lopen hier dan ook allemaal ... read more
Mahekal beach resort
Ons paviljoentje voor drie nachten

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland February 23rd 2011

Geo: -36.8474, 174.766Woensdag 23 februariVanmorgen verlieten we het Coromandel schiereiland en de mooie natuur van Nieuw Zeeland definitief. Het is vreemd om na enkele weken rondrijden door de natuur, door dunbevolkte regio en nauwe straten nu terecht te komen op autosnelwegen en een drukke stad. Auckland is de grootste stad van Nieuw Zeeland met zo'n miljoen inwoners. Vanmiddag zijn we hier toegekomen en hebben we wat met de stad kennis gemaakt. De skytower staat prominent in het centrum van de stad. Hij is met 328m het hoogste gebouw van het zuidelijk halfrond. Om met een ultieme kick te kunnen eindigen ben ik vandaag van die toren gesprongen. Frieda was zenuwachtiger dan ikzelf, en boven op de toren was er toch een kleine aarzeling toen ze begonnen af te tellen. Ik hing eigenlijk aan een kabel, die ... read more
SkyTower, Auckland
The Orbit, Restaurant, SkyTower, Auckland

Oceania » New Zealand » North Island » Coromandel February 21st 2011

Geo: -36.7549, 175.502Maandag 21 februariVanochtend zijn we na het ontbijt vertrokken uit Rotorua naar Te Puke aan de oostkust van het Noordereiland. We hadden daar een schitterende blauwe hemel, het was er al 27 graden. Te Puke is het centrum van de kiwiteelt (en we spreken hier over het fruit, niet over de vogel). In kiwi360 hebben we een rondleiding gekregen en informatie over de teelt van kiwi's. Nu begrijpen we ook waarom we hier in de supermarkten op dit ogenblik Italiaanse kiwi's vinden. Ze worden pas geoogst in april,mei,juni. Ze kunnen wel lang bewaard worden op lage temperatuur, maar die van de voorraad van vorig jaar zijn nu niet meer zo lekker vers. In het winkeltje vind je allerlei afgeleide producten zoals kiwizeep, kiwi lipbalsem, kiwi snoepjes, kiwi-wijn, ... Daarna zijn we verder Noordwaarts gereden ... read more
Ha Hei Beach
Hotwater Beach

Tot: 0.137s; Tpl: 0.007s; cc: 7; qc: 80; dbt: 0.0652s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb