RVerlinden

Carpe Diem

Former Travelpod Member.

Asia » Indonesia » Bali » Denpasar September 5th 2017

Reisdag Lier - Antwerpen - Schiphol - Denpasar - Candi Dasa (5 en 6 september) Gepakt en gezakt vertrekken we naar Denpasar in Bali. Het gaat eerst per trein naar Schiphol en dan rechtstreeks naar Denpasar met een korte stop in Singapore om bij te tanken.... read more

Asia » Japan May 24th 2015

Geo: 34.68, 135.5... read more

Asia » Japan May 23rd 2015

Geo: 34.83, 134.69De trip naar Himeji Castle hebben we helaas moeten annuleren. De vlucht van KLM van zondag was plots om onduidelijke reden geannuleerd en de beste optie was om een dag vroeger terug te keren. Het is een fantastische vakantie geweest met op één dag na schitterend weer, lekker eten, mooie bezienswaardigheden en we zijn enorm gaan houden van de Japanse mentaliteit en cultuur. Daar kunnen we nog wat van opsteken.... read more

Asia » Japan May 22nd 2015

Geo: 34.68, 135.5In de voormiddag zijn we naar onze laatste bestemming in Japan gereden : Osaka. Osaka, althans het gedeelte waar we vandaag in hebben rondgewandeld, is een moderne miljoenenstad. We wandelden vandaag door Osaka Station City en de shopping centra in de nabije omgeving van Umeda en Osaka Station. De gebouwen zijn indrukwekkend en de shopping centra zijn mega groot, het ene Wijnegem shopping centrum naast het andere, allemaal verbonden met tunnels en bruggen over de weg, en zelfs hier en daar leuke terrasjes. Er zijn hier opvallend weinig toeristen. Vanavond zijn we in een sushi restaurant geweest met indrukwekkend zicht op de stad en op de koks die de sushi, nigiri, sashimi voor onze neus klaar maakten. Het was weer een hele opdracht om een glas spuitwater te bestellen, het was weer even 'lost ... read more
Osaka Station
Belgian Manneken Waffle

Asia » Japan May 21st 2015

Geo: 34.39, 132.44Met de veerboot vaarden we van Miyajima rechtstreeks naar het Hiroshima Peace Park. Hiroshima is vandaag een moderne havenstad in Japan maar is voor de wereld vooral bekend als de stad waarop in 1945 door de Enola Gay de eerste atoombom 'little boy' werd gedropt en onmiddellijk 70.000 slachtoffers maakten en nog vele tienduizenden later door de na-effecten van de straling.Het enige gebouw dat bleef rechtstaan in het hypocentrum van de ontploffing is onaangeroerd bewaard gebleven en is het symbool van de aanval gebleven : de A-bomb dome.De hele omgeving tot een straal van 4km werd volledig verwoest. Het peace park was eens een druk commercieel centrum van de stad.Het park is invenieus aangelegd, alle monumenten staan op één lijn met de a-bomb dome : de herdenkingsfontein, het museum op palen, de cenotaph herdenkingssteen ... read more
A-bomb dome
Wat bleef er over van de stad ?
Meisje van de duizend kraanvogels

Asia » Japan May 20th 2015

Geo: 34.2966, 132.321In de voormiddag verlieten we Kyoto definitief per Shinkansen. We zijn nu al geoefende treinsreizigers geworden en het gaat allemaal heel vlot, vooral ( en ik weet dat ik in herhaling val) door de altijd stipt rijdende treinen.Na de trein, nog een veerboot naar Miyajima. Miyajima is een eiland dat in zee ligt voor de kust van Hiroshima. Hier hadden we een Ryokan geboekt voor twee nachten : Kuryado Iroha. Een ryokan is een Japans huis waar je kan overnachten en eten. Deze Ryokan is pure luxe, de kamer is heel mooi, typisch Japans en door de venster zien we de famueze Tori (shinto poort) waar dit eiland beroemd voor is. Verder is her half pension en het eerste tien gangen dinner vandaag was al super.In de namiddag hebben we eerst met de kabelbaan, ... read more
Tori in het water
Tori bij laagwater
Verlichte poort

Asia » Japan May 19th 2015

Geo: 34.69, 135.83Vanuit Kyoto kan je op 45' per trein makkelijk naar Nara. Nara was de hoofdstad van Japan voor Tokio en Kioto. Er zijn dus ook ngo wat oude tempels te bezichtigen.Nara is wat compacter als Kioto en alle bezienswaardigheden liggen in het Nara park, zo'n 20' stappen van het station. Speciaal in Nara zijn de loslopende herten die al zeer gewend zijn aan het publiek. Je kan er speciale koekjes voor de herten kopen. Hier en daar hebben we een hert aan een rok zien trekken en iemand zijn brochures afpakken, dus het was toch wat uitkijken. Ook wat uitkijken waar je trapt natuurlijk.De Todaji tempel is het grootste houten gebouw ter wereld volgens wat men hier beweerd. In het houten gebouw staat een reuze boeddha beeld van 15m hoog.Van de Todaji boeddhistische tempel, ... read more
Pad van de 3000 lantaarns
Fushimi Inari - duizenden poorten
Fushimi Inari Shrine

Asia » Japan May 18th 2015

Geo: 34.9835, 135.756De beste en zeker leukste manier om Kioto te verkennen is per fiets. Yoko, gids van Kyoto Cycling Project heeft ons vandaag de westelijke bezienswaardigheden van de stad getoond.Er was vandaag regen voorspeld in de namiddag maar die is er gelukkig op een paar druppeltjes na niet geweest.Als eerste bezochten we de Nishi-Honganji tempel. Dit is de tempel van een bepaalde sekte van het boeddhisle waar de moniken vlees en vis mogen eten, mogen trouwen en hun haar mogen laten groeien.Daarna volgde het paleis van de Shogun. De shogun was de militaire leider en eigenlijke bestuurder van Japan, maar respecteerde de keizer.Het paleis is goed bewaard gebleven en vrij indrukwekkend binnenin, maar fotograferen was niet toegelaten.Na de lunch reden we naar Kinkaku-Ji, de gouden tempel. De gebouw is werkelijk uniek, volledig bezet met bladgoud ... read more
Kinkaku-ji
Zen rotstuin
Bamboe bos

Asia » Japan May 17th 2015

Geo: 35.01, 135.75Het was weer een hele trip met de trein naar Kyoto, onze derde bestemming van vijf in deze vakantie. Zo zijn we weeral halfweg.Kyoto is de vroegere hoofdstad van Japan en is vooral gekend voor zijn vele mooie tempels.In de namiddag hebben we er al een paar bezocht. De eerste is de zilveren tempel of Ginkaku-ji. Niks zilver gezien, maar het was een mooie tempel met een mooi aangelegde tuin, en niet voor niets UNESCO werelderfgoed. Men had er mooie zandkasteeltjes gebouwd. Ik voelde me even een beroemdheid, want de lokale schoolmeisjes wilden met mij op de foto en wilde mijn handtekening in hun schriftje. Ze hebben zeker nog nooit kale westerlingen gezien ?Daarna hebben we gewandeld langs het pad van de filosofen tot aan de de Nanzenji tempel. Die tempel ligt langs iets ... read more
My 5 minutes of fame
Nanzen-ji
Maiko danseressen

Asia » Japan May 16th 2015

Geo: 36.56, 136.64Met de gloednieuwe Hokuriko Shinkansen lijn die in gebruik genomen is op 14 maart van dit jaar, reden we van Nagano naar Kanazawa. In Kanazawa bezochten we de Kenrokuen tuin. Eén van de drie geklasseerde landschapstuinen in Japan. De tuin is 200 jaar geleden aangelegd door de Maeda familie toen deze tuin nog tot de gronden van het nabijgelegen kasteel behoorden.De tuin bevat mooie waterpartijen, keurig gesnoeide bomen, bloemen, watervalletjes en fontein (wat uniek was in die tijd) en enkele mooie theehuizen, waar we uiteraard ook een theetje gedronken hebben. Het bruggetje met de tweevoetige lantaarn is het symbool van de tuin.We zijn na de tuin nog even naar het kasteel gaan kijken en dan verder getrokken naar het Higashi Chaya District. In dit district staan nog oude houten huisjes. Er zijn nog enkele ... read more
Symbool van de tuin
Theehuis in de tuin
Higashi Chaya District

Tot: 0.116s; Tpl: 0.006s; cc: 4; qc: 84; dbt: 0.055s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb