Page 11 of Rverlinden Travel Blog Posts

Oceania » Australia » Queensland » Eungella March 25th 2006

Geo: -21.1333, 148.483Dag 16 : 25/03/2006 (vervolg)Na een ontspannend boottochtje zijn we aangekomen in Shute Harbour. Er stond al meteen een lijnbus klaar om ons naar onze huurwagen te brengen. Op een lijnbus stappen met twee zware valiezen, twee handbagages en nog een fototoestel om Rudy's nek is niet erg praktisch, maar de buschauffeur stapte uit om ons een handje toe te steken. Dit zien we in Belgie niet zo snel gebeuren, daar zouden ze de deur voor je neus nog sluiten als je je eerte valies op de bus hebt gezet ... Na twee uur rijden met de auto kwamen we aan in Eungella National Park, waar we meteen op stap gingen om de Platypus (=Vogelbekdier) te 'spotten'. Een uur voor zonsondergan... read more

Oceania » Australia » Queensland » Hamilton Island March 22nd 2006

Geo: -20.3477, 148.953Dag 12 : 21/03/2006Vandaag zijn we gearriveerd op Hamilton Island, een exotisch eiland zoals we nog nooit eerder gezien hebben. Het is 1 van de Whitsunday Eilanden in de provincie Queensland. Enkel de zon ontbreekt, alhoewel ze heel sporadisch eens komt piepen. Regelmatig is er hier ook een tropische regenbui. Het duurt altijd wel maar een kwartiertje, maar het kan er soms serieus uitstromen. Het zijn nog de naweeen van de tropische storm Larry en de uitlopers van Watti.We zijn dinsdagavond nog gaan eten in het visrestaurant (Red throat, nooit van gehoord maar heel lekker). Dag 13 : 22/03/2006Even gaan informeren want door de tropische stormen, waren tijdelijk alle uitstappen hier geannuleerd. Gelukkig kon onze uitstap naar Whitehaven beach doorgaan. Een mooie boottocht naar Whitsunday Island over een woelige zee (een paar mensen... read more

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney March 18th 2006

Geo: -33.8671, 151.207G'day mate ... (We beginnen al wat Australisch te spreken ...)Brekkie = ontbijt, Barbie = BBQ, ...Dag 8 : 17/03/2006 (vervolg)Vandaag om 16u aangekomen in Sydney. Er is nu een tijdsverschil van 10u met Belgie. Ik moest wel zeventig kilo kleren den trap opsleuren, want het treinstation 'Museum' had geen roltrap of lift ... En het strafste was, dat Frieda nog wat wou wassen, want die 10 kilo die ze al had aangehad, wou ze toch nog eens terug kunnen aandoen .'s Avonds zijn we nog met de mon... read more

Oceania » Australia » Northern Territory March 15th 2006

Geo: -25.2451, 130.986Dag 6 : 15/03/2006Het was al laat in de namiddag als we zijn geland in Yulara. Vandaar was het met een shuttlebusje naar ons hotel : Desert Gardens vlakbij Ayers Rock of Uluru zoals het oorspronkelijk heette bij de Aboriginals. We zijn meteen ons zwemgerief gaan aantrekken en hebben een uurtje aan het zwembad gezeten. Het is hier heet in het Red Hot Center maar aangenaam. 's Avonds koelt het hier wat af met een briesje. Rond 18u (1.5 tijdsverschil met Perth) werden we opgepikt voor de Sounds of Silence - dinner. Hier hadden we voor het eerst een prachtig zicht op Ayers Rock. De zonsondergang en champagne met lekkere hapjes maakten het plaatje compleet. Fris gewassen en met open zwarte schoentjes mocht... read more

Oceania » Australia » Western Australia » Perth March 12th 2006

Geo: -31.9554, 115.859Dag 3 : 12/03/2006Vandaag naar Perth gevlogen en auto afgehaald in de luchthaven. Links rijden direct in de stad was wel effe wennen. Ons Frieke was al zenuwachtig.In de avond een stadswandeling gedaan. Mooie stad. Ook aangenaam warm hier, veel draaglijker dan in Singapore wegens minder vochtig. Als je hier voor de eerste keer de straat oversteekt is het wel even schrikken. Het geluidssignaal om over te steken klinkt alsof ze iemand neerschieten.Dag 4 : 13/03/2006Fantastische dag vandaag. 's Nachts koelt het hier enorm af (17 graden minder), en 's morgens twijfelde Frieda nog om een trui mee te nemen Het was echt warm vandaag. We hebben eerst een m... read more

Asia » Singapore March 10th 2006

Geo: 1.28941, 103.85Dag 2 : 11/03/2006Vandaag hebben we in de voormiddag een stadsrondrit gemaakt. We hebben een wandelingetje gemaakt in Little India, Chinatown (waar enerzijds de Indiers en anderzijds de Chinezen hun winkeltjes en restaurantjes hebben). Daarna zijn we naar het nieuwe gewonnen gebied van Singapore gereden waar de Esplanade staat. Ultramodern entertainment complex. Daar staat ook de MERLION - gedeeltelijk leeuw, gedeeltelijk meermin - en symbool van Singapore.Tot slot van de rondrit hebben we de botanische tuinen en de mooie Orchideeentuin bezocht.Zoals alle toeristen hebben we nog Chili Crab gegeten en een Singapore Sling gedronken - de nationale roze cocktail. In de late namiddag hebben we de zoo van Sing... read more

Tot: 0.146s; Tpl: 0.005s; cc: 10; qc: 60; dbt: 0.0655s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb