Greenlip mussels

February 15th 2011
Published: July 30th 2017

Geo: -41.2929, 174.006

Dinsdag 15 februari

Voor onze laatste dag op het Zuidereiland reden we van Motueka naar Picton. Onderweg zijn gestopt in Havelock. Dat stadje is hier gekend als de plaats waar de New Zealand greenlip mussels vandaan komen. Het zijn zeer smaakvolle grote mosselen in een groene schelp. Uiteraard zijn we die daar gaan eten voor lunch in een mooi restaurantje aan het haventje van Havelock : The slip-inn. Vooral de halve gegrilde mosselen met verschillende toppings is aan te bevelen.

In Picton hebben we even door de stad gewandeld en langs het water, waar je een mooi zicht hebt op de Marlborough sound, waar we morgen met de veerboot zullen doorvaren. Straks nog onze laatste nacht in de campervan. Morgen gaat hij mee de boot op en dan ruilen we hem in voor een gewone auto.

Lunch : Slip Inn, Havelock (http://www.slipinn.co.nz/) - Bijzonder : gegrilde halve mosselen met verschillende toppings.

15th February 2011

Dat moet wel speciaal zijn, groene mosselen eten, en dan nog lekker ook.Het ziet er inderdaad een gezellig restaurantje uit. Echt zalig, geniet er maar van x
15th February 2011

Alle, geniet ook nog van de camper ... want binnenkort is hij weg, zoals je aangaf ...

Tot: 0.104s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 47; dbt: 0.0466s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb