Page 9 of Mon en Fran Travel Blog Posts

Europe » Italy » Tuscany » Siena June 9th 2019

9/6/2019 – Sienna Pinksterenzondag. Verplaatsing van Passignano naar Sienna. Siena schrijven ze hier. +- 90 km hoofdzakelijk langs een gratis autostrade. Gratis wil hier zeggen 'in slechte staat'. Kan dus nog erger dan bij ons. Op de middag stonden we dus al op onze nieuwe stek op een weeral prijzige camping. 35.50 € per dag, low season price, maar alles inbegrepen. Gratis douchen, gratis elektriek, gratis wifi, gratis zwembad, restaurant ter plaatse, en busstop naar het historisch centrum van Siena op 150 m. Omdat het zondagsdienst was slechts om het uur een bus. Die van 13.50 konden we nog net tegenhouden. Moderne bus ook. Airco en Italiaanse aankondiging van elke volgende stop. Met de kaart in de hand met aanduiding van de terminus waar we moesten afstappen een makkie. We zagen het centrum naderen en weer ... read more
Siena

Europe » Italy » Umbria » Passignano sul Trasimeno June 6th 2019

6/6/2019 – Lago Trasimeno Verplaatsing naar Passignano sul Trasimeno. Oud vissersdorpje aan het Trasimeno meer in Umbria, streek ten oosten van Toscane, land van Etruskische en Romeinse beschaving. Ook geboorteland van Annibal en San Francisco. Die van Assisi. De relatieve koelte van het meer is een aangename verandering. De camping waar we staan is 'ANWB Aanbevolen'. Dus NL sleurhutten zijn hier genoeg. De wasjes hangen aan de lijn. Wij nemen onze vuile was mee naar huis. We zullen zo onze geplande 3 rustdagen wel aangenaam volkrijgen.... read more
Passignano sul Trasimeno - Camping Kursaal

Europe » Italy » Tuscany » Arezzo June 5th 2019

5/6/2019 – Arezzo In de vroege namiddag verplaatsing van Firenze naar Arezzo. Een prachtig goed bewaard middeleeuws stadje op mensenmaat. Hier geen toeristenmassa's. Wel chique winkels. Volgens de boekjes oorspronkelijk gesticht op een heuvel door de Etrusken in de 7e eeuw voor Chr. Nu nog volledig omringd door de middeleeuwse omwalling. Vermoeiend om in rond te wandelen wegens de steile hellingen. Om naar de Duomo te gaan, kan je een reeks roltrappen gebruiken, zoals in een shopping center, maar dan gedeeltelijk in open lucht. De prachtige gebouwen en de typische straatjes dienden regelmatig als decor in heel wat filmscènes zoals in de film 'La Vita é bella'. Goed om weten, maar té lang geleden om er mij iets van te herinneren.... read more
Arezzo

Europe » Italy » Tuscany » Florence June 3rd 2019

3/6/2019 – Firenze Gisteren, zondag namiddag verplaatsten we ons van Lucca naar Florence, Firenze dus, naar een nogal prijzige camping even buiten de stad. Vandaag maandag trokken we met de shuttle bus van camping naar het historische centrum van Firenze. We werden gedropt aan een pleintje langs de Arno op zo een 2km van de Ponte Vecchio, dé brug in Firenze die men gezien moet hebben met directe toegang tot het centrum. Wat een stad ! De de Medici's hebben hier goed geboerd. Wat een pracht aan historische gebouwen langs de smalle straatjes van het centrum. Palazzo's en omvangrijke historische gebouwen staan in de weg om de rijk versierde kerken en de Duomo in zijn geheel te fotograferen. Dat is het enige dat we kunnen proberen. Bezoeken kan, maar, mits veel tijd en goesting om de ... read more
Firenze

Europe » Italy » Tuscany » Lucca June 1st 2019

1/6/2019 – Lucca Verplaatsing naar Lucca. We bezochten het prachtige middeleeuws stadje met de fiets vanop onze camperplaats even buiten de stad. Het historische stadje werd gesticht door de Etrusken die het volledig ommuurden vanaf 180 v.Chr. De huidige goedbewaarde vestingsmuren dateren van de 16e eeuw : 4 km lang, 12 meter hoog en aan de basis 12 meter breed. Boven op de 'Mura', nu een 4km lang fiets- en wandelpad rondom de stad die slechts toegankelijk is langs 6 monumentale toegangspoorten.... read more
Lucca - Kathedraal
Lucca - detail van toren
Lucca - Basiliek van San Frediano

Europe » Italy » Tuscany » Pisa May 31st 2019

31/05/2019 – Pisa Alhoewel we hier al eens waren 2 jaar geleden, kunnen we toch niet anders dan nog eens te gaan kijken of die toren nog wel scheef staat. We waren er weeral niet alleen. Toch altijd nog indrukwekkend dit 'Piazza del Miracoli' en de massa toeristen die er raar staan te doen.... read more
Pisa - Piazza del Miracoli
Pisa - ligweide
Pisa - de Duomo

Europe » Italy » Tuscany » Pisa May 30th 2019

30/05/2019 – Pisa Donderdag van La Specia naar Pisa, via Carrarra en Lido di Calmaiore. Op bezoek bij Oma/Opa Aaltert, en samen naar de Cavi di Marmo, een begeleide rondleiding in het hart van een operationele marmergroeve in het Carrarra massief. De identieke plaats waar reeds de Romeinen 2000 geleden hun witte marmer haalden en Michelangelo zijn ruwe blokken zelf kwam uitkiezen. De uitgezaagde ruimtes midden in de berg zijn indrukwekkend. Er passen kathedralen in. De technische uitleg hoe de blokken uitgezaagd worden door middel van diamantdraden en water onder hoge druk heb ik niet helemaal gesnapt, maar dat ligt aan mij, en dus zeker niet aan onze gids Francesca in een perfect Italiaans Engels. De toegangsweg is spectaculair, gedeeltelijk door lange smalle donkere tunnels, stijgingen tot 10% en haarspeldbochten die met de MH soms in ... read more
Carrarra - Marmo Tour
Carrarra - Marmo tour
Carrarra  Marmo Tour

Europe » Italy » Liguria » La Spezia May 29th 2019

05/28-29/2019 – La Spezia en Cinque Terre Dinsdag Como – La Spezia, drukke havenstad aan de Ligurische zee. De bedoeling was om van hier uit Cinque Terre en zijn 5 Unesco werelderfgoed bergdorpen te bezoeken. Door de aanhoudende regen deze nacht en het nog grijze weer deze morgen woensdag dachten we al Cinque Terre te scippen en in de plaats een boek te lezen tot het uiteindelijk in de voormiddag leek op te klaren. Daar de dorpen met de auto niet bereikbaar zijn moest alles met het openbaar vervoer. Met de bus tot aan het station en dan met de trein van dorp tot dorp. Niet zo simpel dat openbaar vervoer. Ik sta nog liever in de file. En wat een drukte op de treinen en in die bergdorpjes. Zeker 100.000 waren van het zelfde gedacht ... read more
Cinque Terre kusten
Monterosso - strand
Monterosso strand

Europe » Italy » Lombardy » Como May 27th 2019

05/26-27/2019 Op weg naar Toscane Zondag, verkiezingsdag. Na deelname aan de bolletjeskermis, vertrokken op weg naar Toscane. Overnachting op de ons bekende camperplaats in Colmar. Stoeltjes nog buiten, want nog 27°, en met verhoogde TV volumeknop aan beginnen luisteren naar Ivan De Vadder's voorlopige kiesuitslagen. Het ziet er niet goed uit voor sommigen. Een nieuwe Zwarte Zondag wordt al aangekondigd. Dus toch nog goed nieuws voor anderen. Het voorzittersdebat werd aldus nog spannend. Maandag, met miezerig bewolkt weer en lichte hoofdpijn (van de goedkope wijn bij de overwinningsnederlaag van gisteren) vertrokken dwars door Zwitserland. Hoe meer naar het zuiden hoe natter en kouder. Geen nood, uit ervaring weten we, eens de Gothard voorbij is het zomer. Niet dus deze keer. Hoe zuidelijker hoe natter en nog 16° bij aankomst op de camperplaats in Como. De electriciteitsaans ... read more

Europe » Germany » Bavaria » Würzburg September 22nd 2018

Dag 25 – Rondreis Roemenië – vrijdag 21 september 2018 – 1ste terugreis dag tot Wenen (537km)Prachtige autostrades doorheen Hongarije. Buitentemperaturen 32°.Overnachting 'Reisemobil Stellpltaz Wien', een perfect uitgeruste camperparking aan de rand van Wenen, op 300m van een metro-halte en 3km van de Autobahn. Perfecte plaats om Wenen met de MH van hier uit te bezoeken. We komen hiervoor zeker nog eens terug. Dag 26 – Rondreis Roemenië – zaterdag 22 september – 2de terugreisdag tot Albertshofen (nabij Wurzburg D) 590km De Oostenrijkse autobahnen kosten wel de prijs van een Vignet voor 10 dagen, maar liggen dan ook perfect.Tussen de Oostenrijks-Duitse grens, geen paperassencontrole, wel iedereen langzaam door een sluis voor visuele politiecontrole van de inzittenden. Wij zagen er OK uit en mochten zomaar door. Morgen Dag 27 – zondag 23 september 2018 – 3de terugreisdag ... read more
Grenscontrole EU-burgers.
MH-parking Albertshofeen (nabij Wurzburg)
MH parking Albertshofen

Tot: 0.54s; Tpl: 0.008s; cc: 17; qc: 90; dbt: 0.1228s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb