Rondreis Roemenië - 3 terugreisdagen: 21-22-23 september 2018

Europe » Germany » Bavaria » Würzburg
September 22nd 2018
Published: September 22nd 2018

Roemeens-Hongaarse grensRoemeens-Hongaarse grensRoemeens-Hongaarse grens

Kilometers lange wachtrijen voor Trucks - tussen 2 EU landen.
Dag 25 – Rondreis Roemenië – vrijdag 21 september 2018 – 1ste terugreis dag tot Wenen (537km)Prachtige autostrades doorheen Hongarije. Buitentemperaturen 32°.Overnachting 'Reisemobil Stellpltaz Wien', een perfect uitgeruste camperparking aan de rand van Wenen, op 300m van een metro-halte en 3km van de Autobahn. Perfecte plaats om Wenen met de MH van hier uit te bezoeken. We komen hiervoor zeker nog eens terug.

Dag 26 – Rondreis Roemenië – zaterdag 22 september – 2de terugreisdag tot Albertshofen (nabij Wurzburg D) 590km

De Oostenrijkse autobahnen kosten wel de prijs van een Vignet voor 10 dagen, maar liggen dan ook perfect.Tussen de Oostenrijks-Duitse grens, geen paperassencontrole, wel iedereen langzaam door een sluis voor visuele politiecontrole van de inzittenden. Wij zagen er OK uit en mochten zomaar door.

Morgen Dag 27 – zondag 23 september 2018 – 3de terugreisdag tot thuis (540km)

Wij hebben een leuke reis beleefd, een prachtig land leren kennen en onze vooringenomenheden omtrent Roemenen moeten herzien. Ook met dank aan het gezelschap, de begeleiders en onze Bulgaarse gids.

Speciale dank aan onze volgers, hun leuke commentaren op deze blog en persoonlijke aanmoedigings e-mails.

Grenscontrole EU-burgers. Grenscontrole EU-burgers.
Grenscontrole EU-burgers.

Tussen 2 EU-landen. Wij mochten zomaar door.
MH-parking Albertshofeen (nabij Wurzburg)MH-parking Albertshofeen (nabij Wurzburg)
MH-parking Albertshofeen (nabij Wurzburg)

GPS-stem zegt 'neem veerpont om bestemming te bereiken' ! - In 't vervolg 'Te mijden - Veerpont' aanvinken !
MH parking AlbertshofenMH parking Albertshofen
MH parking Albertshofen

Gelukkig nog plaats op kleine mh-parking van Gasthof aan deze kant.

23rd September 2018

hallo fran en mon, ik moet nog veel reisverslagen lezen en zeker over Hongarije daar ik er zelf ben geweest voor 3 weken, ja en als je Roemenen wil zien kom maar aan de overkant waar ik woon ! let op hier is zondag storm regen onweersbuien, fijne thuiskomst alvast grt's
25th September 2018

Bravo Roemenië
Hallo Mon en Fran, Welkom thuis. Ook aan deze Odysee komt helaas een einde. Een onvergetelijke reis met vele en rijke ervaringen om nog lang van te genieten. Eentje om zeker in te kaderen. Het was een waar genoegen om jullie avonturen te volgen. Gr Edgard & Mady

Tot: 0.092s; Tpl: 0.014s; cc: 16; qc: 34; dbt: 0.0651s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb