Blogs from Taitung, Taiwan, Asia

Asia » Taiwan » Taitung October 30th 2018

My son Sage (4) and daughter Lavender (3) were born in Taipei, Taiwan, where we still live today. We’ve done a lot of weekend trips around the country with the kids, but recently I took them on a real adventure, an 8-day round island trip with just me and the two of them, as their mother was out of the country working. I’m just posting a summary of our trip here; if you’d like a more information about how to plan a trip like this, then please see my more detailed article on how to plan a trip around Taiwan with kids . Before we even started this trip, we had a mini disaster in Taipei. Only days after my wife left Taiwan, one of the kids, and then a few days later, the other, went ... read more
Taitung Hot Air Balloon Festival
The Beach in Dulan, Taitung County
The Alishan Forest Railway

Asia » Taiwan » Taitung July 11th 2018

Neskory budicek az okolo 9.00. Na moje prekvapenie vonku slneco. Na ranajky idem spolu s chalanom co tu bol 4noci. Plati mi ich aj ked protestujem. Mal som sendvic s porkom a vajcom, zeleny caj nesmel chybat. Na ubytku mi taiwanec dava rozne tipy. Ale vsetko som uz navstivil resp ostatne veci v central taiwan su bez vlastnej dopravy tazko dostupne. Inak vsetko treky o ktorych som vedel. Ked som uz pri tej vysokohorskej turistike. Cs v hualien mi vravela, ze boli niekde turistikovat, prespali v chate a tam im ukradli neake drahe nacinie. Tak v horach by som zlodejov a hlavne medzi turistami necakal obvzlast na taiwane. Pobratie na prazdnu plaz, kde velke vlny a neznesitelne teplo a dost silny vietor. Vydrzal som tu len hodinu. Povodne som chcel ist na Lisong Hot Springs ale ... read more

Asia » Taiwan » Taitung July 10th 2018

Na ranajky skocene do ranajkoveho bufetu. Tentoraz hambac s ladovym zelenym cajom. Caj mi tu zacal velmi chutit, dobre to osviezi. V 711 kupa proviantu na dnesnu turu na dulenshan trial. Podla recepcneho spiatocka ma trvat 5-6 hod. Na info tabuli napisane 4-5, no ja som to nakonec s par prestavkami dal za 3hod. Startujem tatosa a hor sa na zaciatok trialu. Vonku pekne slnecno, jasno. Valim si to po hlavnej obcas aj 120km/hod vac to neukazuje ale to som isol vzdy len chvilku. Siroka rovinata cesta laka na rychlu jazdu. Podla mapy odbocujem k vyhliadke 都蘭山登山步道入口停車場 Caka ma strme stupanie po ok uzkej ceste. Obcas zakruta, doplnena o zrkadlo aby clovek videl ci nejde nieco oproti. Okolo same policka, zahrady. Pod vyhliadkou odstavene 3motorky. Jeden clovek v altanku z ktoreho je paradny (a prakticky jediny ... read more

Asia » Taiwan » Taitung July 9th 2018

Rano zbalenie, nechanie batohu na recepcii a smer Feicui Gu. To mi odporucila cs. Ranajky kupujem so sebou, sendvic. Ked som ho neskor zacal jest tak prekvapko, bol ovocny. Cez mesto som sa vymotal az na vypadovku kde uz ziadna premavka. Skuter parkujem na ceste a polnou cestickou pokracujem az k tunelu. Za mnou par, nechavam ich takticky predbehnut, bo z tunela som nemal dobry pocit. Nakonec pohoda len treba svetla, mobil staci, ja som mal celovku. Po opusteny tunela este mensi chodnicek, klesanie a som pri umelo vytvorenom vodopade. Prakticky taka betonova priehrada, dole studene jazierko po kolena. Bolo tu uz par ludi ale atrakcia nic moc, neoplati sa sem ist. Na spiatocnej ceste som stretol skupinku asi 20ludi. Prechadzam most a po bocnej cesticke smerujem k jazeru liyu. Cesta velmi dobra, na jednej strane ... read more

Asia » Taiwan » Taitung July 5th 2018

Budicek az nieco po 10.30. No jeden som mal ked som sa bol asi o 2.00 vygrcat do tureckeho hajzla. Na ranajky do seba hodene nudle. Potesilo ang menu a tetula co povedala pri mojom odchode thank you. Hovno dedina ale ludia sa tu snazia byt k turistom privetivy. Moje kroky viedli k Dulan Archaeological Site. Mensie stupanie, vonku dusno ale nastastie nie slnecno. V pozadi vysoke pekne hory, uzka cesticka, okolo policka resp fajn priroda. Prichadzam na miesto, tu stekajuci pes tak pokracujem dalej dolava po hlavnej k dalsiemu archeologickemu miestu. Mala tu byt keska ale nenasol som ju. Cestou na mna z blizkeho domu (chatky) vybehli dvaja psi. Kurvy vyjebane. Nuz na tomto mieste dake tri vacsie sutre, nic extra preco by sem mal clovek chodit. Tak nazad k prvemu miestu, tu idem na ... read more

Asia » Taiwan » Taitung July 4th 2018

Tak ako vcerajsi obyvetalie hostelu aj terajsi sli rano na vychod slnka. Mne sa fakt nechcelo. Na dorme som bol uz sam. Oproti v 70 kde byva majitelka bolo plno. Takze nakonec ma az dve budovy. Vcera nam na ubytko donisla melon. Na ranajskach stretavam nemecku partiu. Pri letisku vymena baterky. Nuz valim si to do pristavu resp do tej druhej budovy kupit listok na dnesnu lod. 8.15 este nik, 8.25 uz dosli prvy ludia (3) a obsluha. Taka kurva stara sa normalne predemna predbehla. Ale neriesil som to. Predajkyna vyvesila casy odchodov lodi, pri niektorych bolo nieco po cinsky. Tak reku 14.30, full. Na papier mi napisala zo 4 lodi len 2 moznosti, 10.30 alebo 12.30 tak berem tu druhu, este isla lod 16.30 ale tez vypredana. Este som mal cas, baterku plnu tak reku ... read more

Asia » Taiwan » Taitung July 1st 2018

Je nedela, stihacky nelietaju, konecne klidecek. Rozmyslal som, ze si operem (20pracka 10prasok, susenie na streche) ale hadam vydrzim s dvoma cistimi a jednym polo do sappora. Som hovado. Ruriko mi ponukla 5hod vylet zo sappora do hakodate, ze to v pohode odsoferuje. Na hokkaido mam tri alternativy (avsak treba mi stan, pri A alternative stan neni problem, pri ostatnych kupa resp prenajom) A - budem furt s ruriko (ked ma bf, tak nist ) B 19 prilet sapporo 20 sapporo 21 kutchan 22 kutchan - yotei 23 lake toya 24 lake toya 25 Noboribetsu 26 sapporo 27 Asahikawa 28 Asahidake Onsen 29 asahi - Kamikawadake 30 Sounkyo Hot Spring 31 sapporo 1 odlet tokio C - mozno tu stretnem aj ziveho brumbruma (ne toho alkaca z al) 19 prilet sapporo 20 sapporo 21 Asahikawa 22 ... read more

Asia » Taiwan » Taitung June 30th 2018

Budicek mi obstarali vojenske stihacky co lietaju prakticky cez den nonstop. Ranajky teda velmi ubohe. Neaka kocka ryze (jak u nas polystyrenovy chleba), toasty a dzem. No a este voda. Po ranajkach smer cesticka k oceanu. Slnko svietilo inym smerom tak uz lepsie nafoteny tunajsi biely dom. Je to stara rozpadajuca sa barabizna, top sight v meste. Taiwan je tusim specializovany na stare veci. V kazdom meste je nieco stare prerobene na tur.atrakciu pritom u nas by potom ani pes nestekol. A este skoro v kazdom meste je art village (zvacsa blbost). Nuz malajzia fici na grafitoch, taiwan na tomto. Idem do zltej pozicovne, bike chcem od 10.30 do 15.00 tak reku ci daju zlavu, nedali. Ovsem ponukli mi horsky bicykel (ten stoji 150). Tak aspon nieco. Tento ma vyhodu vo vacsom pohodli ale hlavne ma ... read more

Asia » Taiwan » Taitung June 29th 2018

Z ubytka vypadnutie nieco pred 7.30. Ranajky kupujem len do ruky. Tentoraz napraskany sendvic. Vsetko do seba natlacene na bus stanici. Informator ma naviguje na spravny bus, ono dosol len jeden s cielovou stanicou kaosiung ale snaha sa ceni. Cestou rozmyslam ci ist do tainang busom, vlakom (idu len dva doobeda) alebo stopom. Nakoniec vyhrava stop a vyskakujem v dedinke fenggang. Sofer cely vyvaleny, ze nepokracujem az do fangshan odkial idu busy, vlaky. Pochodujem za pripekajuceho slnka po ceste co sa napaja na hlavny tah, cca 2km. Par aut islo ale nik nezastavil. Na hlavnom tahu cakacka cca 15.min. Som si napisal aj najblizsiu dedinu ale podla ma tu tabulku i tak nik necital. Inac jak som isol po tej vedlajsej dobre som nadaval, ze som nesol busom. Fakt neuveritelne teplo. Stopol som neakych chalanov, co ... read more

Asia » Taiwan » Taitung February 25th 2018

On the move again after a few days on the South coast. Not the glorious sunshine we were hoping for but better than at home I hear ! We are now making our way up the eastern side of the island mostly by train. Our first stop was Zhiben, famous for its hot springs. When we arrived at the hotel which we had booked through booking.com we found out that we had booked one of the privately owned rooms within the hotel so we then had to phone the owners up to find out which room we were in. Luckily the receptionist spoke to them for us as the lady on the other end only spoke Chinese! We went up to our room and about 5 mins later there was a knock at the door and ... read more
Another temple
Dancers at restaurant

Tot: 0.104s; Tpl: 0.005s; cc: 8; qc: 70; dbt: 0.0551s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb