157.den - dulan


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taitung
July 4th 2018
Published: July 5th 2018
Edit Blog Post

Tak ako vcerajsi obyvetalie hostelu aj terajsi sli rano na vychod slnka.

Mne sa fakt nechcelo.

Na dorme som bol uz sam.

Oproti v 70 kde byva majitelka bolo plno. Takze nakonec ma az dve budovy. Vcera nam na ubytko donisla melon.

Na ranajskach stretavam nemecku partiu.

Pri letisku vymena baterky.

Nuz valim si to do pristavu resp do tej druhej budovy kupit listok na dnesnu lod.

8.15 este nik, 8.25 uz dosli prvy ludia (3) a obsluha.

Taka kurva stara sa normalne predemna predbehla. Ale neriesil som to.

Predajkyna vyvesila casy odchodov lodi, pri niektorych bolo nieco po cinsky.

Tak reku 14.30, full. Na papier mi napisala zo 4 lodi len 2 moznosti, 10.30 alebo 12.30 tak berem tu druhu, este isla lod 16.30 ale tez vypredana.

Este som mal cas, baterku plnu tak reku skusim asi poslednu cesticku kade som nesiel.

Oproti letisku betonka do kopca, tam zas volaka cervena znacka s bielym napisom.

Predemnu nakladiak skoro celu cestu az na vrchol, kde ma pustil pred seba.

Predbehnut sa ho nikde nedalo, uzka a zatackovita cesta.

Zastavujem pri pristresku kde zacina trial cez ostrov. Podla info tabule kolecko ma trvat 100min, no tolko casu nemam (resp mam ale bolo by to na chlp) a hlavne mam len slapky a este aj skurveny pes tu stekal za zatacku.

Pokracujem dalej do kopca k najvyssie polozenemu bodu 280m nm.

Nuz ale tam sa nedostavam opat vojensky vysielac, skusil som ist este jednou cestou ale zas volaka cervena znacka, a vojenska brana (bola otvorena) som to radsej neriskoval, netreba to furt pokusat.

Na tieto debilne cinske znacky som radne nasraty, jak keby tam nemohli dat po ang nieco resp aspon debilny piktogram, keremu rozumi kazdy.

Nuz nazad na hlavnu cestu.

Este som sa previzol k Guanyin Cave, zastavka pri skalach oproti byvalej vaznici a odovzdanie skutru.

Dnes bolo este viacej veterno ako vcera.

Na ubytku som majitelku nenasol, som chcel zistit gratis odvoz do pristavu, bo vcera cinania sli na aute ale nevim ci platili.

Tak pesibus.

Pristavilo sa pri mne auto z gdive centra, usetrili mi asi 4km slapania.

Naskocil som na korbu kde potapacske flase a uz sme sa valili.

Vyhodili ma pri poste.

Tu je food street ale hladny som nebol.

Relax v pristresku na nabrezi. Ale strasne moc veterno. Tak po case presun uz k pristavu.

Cestou paradne sikmacky v bikinach co fotili reklamu na jedno dive centrum.

Pri pristave vylezenie na hradzu a nasavanie slnka silneho vetra.

11.45 presun na nastupiste.

Obsluha ma poslala ku gate 1. Inak znacenie tragicke. Organizacia tez onicom.

Neaky ludia dostavali specialne balicky z dutyfree.

Prisla prva lod ku gate 2. Ludia nastupili a potom obsluha zacala nieco kricat po cinsky.

Ludia pri gate 1 (kde som cakal aj ja) sa rozbehli a utekali ku gate 2.

Ja pohodovim krokom. Potom tito ludia cakali pred branou ale par ich aj nastupovalo. Tak som obehol radu a uz bol na lodi.

Neskor dosla dalsia lod ku gate 1 tak ludia zas utekali nazad.

Zrejme obsluha chcela doplnit pocet ludi na prvu lod, ta odstartovala 12.20.

A start to bol paradny. Obrovske vlny hadzali lod z jednej strany na druhu. Ludia dnu kricali, smiali sa a niektory hned zacali grcat.

Toto trvalo asi 15.min potom sme sa dostali uz na kludnejsie more.

Ja som sa tentoraz nedogrcal a celu cestu som predriemal.

V pristave sa pripojujem k fra z hostelu.

Ta ide do yuli ale este neni rozhodnuta, uvidi na vlakovej stanici.

Zapadame do predrazenej restiky (pristav) a sharejume jedlo.

Vie po cinsky tak pohodicka i ked tu mali i ang menu.

Uz sa tesi domov, odlieta 12.jula, na ceste je 8 tyzdnov, japonsko a taiwan (tu studovala)

Je dost ukecana ale mne moc do reci nieje, padla na mna daka unava.

Inak dost pekna baba, opat som si zabudol vymenit kontakt.

Dulan mi odporuca, vraj super miesto na relax.

Na hlavnej sa odpajame. Ona caka na bus smer taitung a ja idem na konec dedinky skusit stopa.

Aut slo opat dost ale zastavuje mi jedno az po 15min.

I to tak ze najskor zastalo daleko za mnu a potom zacalo cuvat.

Dnu dve starsie hipisacke sikmacky. Jedna je odtialto, druha z australie.

Ta je tu za biznisom. Ma daku vystavu, umelkyna.

Su prekvapene ako som sa dozvedel o mestecku dulan.

Taketo prekvapenia som mal aj na green islande.

Ludia nechapali ako som sa dozvedel o tychto miestach a pri tom su dost zname.

Cestou mi ukazuju rozne restiky a airbnb ubytka.

Vraj v dulane pod 500td nic nezozenem.

Podla bookingu, agody a hostelworldu sa vsak da za 350.

Tentoraz idem na blind.

Vyhadzuju ma pri 711 a davaju mi jedlo co nedojedli v restike.

Prvy vytipovane ubytko dulan liho house. Cena 400td, obsluha ang moc nevie. Zlava 350 ak ostanem na dve noci.

Travel bug in cena 400td, zadna zlava, obsluha ang nevi skoro nist.

Videl som tam vycapeny plagat geocachingu, tak reku ci tu maju kesku ale ako vravim obsluha (inak sikovna mala vrtka) sa nechytala.

Toto ubytko mi odporucil jessicin kamos (fakt divny clovek, mal som mu napisat ked budem v dulan, vraj mozme ist potom na hipisacky koncert v okoli huilenu, no po kontakotvani uz ponuka neplatila).

Ubytko inak velmi prijemne.

Nuz pokracujem do dalsieho mimo hlavnej cesty, dog backpackers,cena 500td podla majitelov lacne zozenem len na hlavnej ceste.

Nakonec koncim teda v prvom dulan liho house. Co som kukal potom net ponuky tak travel bug inn sa dal dat za 360td s ranajkami ale kedze obsluha nechcela zjednavat a ang nevedela sral som na to.

Nuz v lobby na prvom poschodi otvaram balicek s jedlom co mi dali babi z auta.

Tam jablko, ryba a kalamare.

Rybu a jablko, vsetko posekane na drobno som zjedol ale kalamare uz nie. Nevladal som. Nakonec som to dal recepcnej.

V lobby ma pri jedle odchytili tri mlade baby (tipujem 18rokov ale tazko povedat). Nic moc, jedna vyzerala jak chalan.

Reku ci idem s nima na plaz. Samozrejme.

Zastavka v familymart, kupa 2plznov + jeden si kupila ta najkrajsia (ale furt slabota)

Plaz asi 15.min pesi miernym klesanim.

Na plavanie to neni, vlny akurat na santenie a na surf. Surfisti asi 3, na plazi asi 15 ludi.

Piesok bleda cierna resp siva.

Pristavujeme sa pri chalanoch co tu stavali vatru (3z ubytka dvaja z ineho)

Tak hned na zdravie a zacala debata, pitie piva, nosenie dreva.

Dreva na plazi kopa.

Vsetci su ucitelia ang. 4 uk a jeden usa chalan.

Vacsinu posobili v taipei a nadavali aky su tam o nicom ludia v porovnani s ostatkom krajiny.

Po vypiti mojich dvoch plechoviek ma ponukli zo svojich zasob, neskor skocil jeden chalan pre benzin a mohla sa zapalit vatra.

Ohen do vysky asi dvoch metrov.

Kedze bola tma tak to pritiahlo dalsich ludi, australsky par (tiez ucitelia) a japonsko taiwansky par. Bohuzial to bol lesbicky par.

Japonka cestovala, potom sa usadila na chvilu v juznej amerike a zas cestovala a cul sa usadila na taiwane kde ma lizajucu kamosku.

Dobre opiveny som ku koncu uz len cumel do ohna s nasaval jeho energiu.

Pivo doslo, tak sa islo zobrat dalsie.

Isol som s jednym uk chalanom na skutri (ozraly obaja) do familimartu.

Tam museli mat z nas radost bo sme im tam donisli do smetiaka dve igelitky bordelu.

Nakup piv a jedla, bo som bol uz hladny.

Prichod policie. Zena a chlap.

Ten ang nevedel, tak zena sa nas pyta co tu robime, nic, ok, budte opatrny. A odisli.

Pritom mi velky ohen na plazi, ozraty. Nuz dobra policia tu teda je.

Postupne sa grupa zacala rozpadat.

Ja opily smer sam ubytko, kere som nemohol najst bo roleta bola zastreta.

Okolo 1.00 zaspavam.

Dulan teda prijemne prekvapil, asi tu ostanem az do soboty.

V sobotu musim byt v huilane, kde mam stretko s cs z taipeia.

Bohuzial nebookla privat izbu ale dorm, tak nist nebude.

Naklady :

Elektroskuter 24hod : 400td
Lod green island - fugang (12.30hod) : 460td
Jedlo : 160td
2x dulan liho house, 6dorm, share kupelka, ac, turecky zachod : 700td
2piva plzen plechovka 0.5l : 124td
Bank na piva a jedlo : 200td


Advertisement



Tot: 0.391s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 42; dbt: 0.1936s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb