153.den - taitung


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taitung
June 30th 2018
Published: July 2nd 2018
Edit Blog Post

Budicek mi obstarali vojenske stihacky co lietaju prakticky cez den nonstop.

Ranajky teda velmi ubohe.

Neaka kocka ryze (jak u nas polystyrenovy chleba), toasty a dzem. No a este voda.

Po ranajkach smer cesticka k oceanu.

Slnko svietilo inym smerom tak uz lepsie nafoteny tunajsi biely dom.

Je to stara rozpadajuca sa barabizna, top sight v meste.

Taiwan je tusim specializovany na stare veci. V kazdom meste je nieco stare prerobene na tur.atrakciu pritom u nas by potom ani pes nestekol.

A este skoro v kazdom meste je art village (zvacsa blbost). Nuz malajzia fici na grafitoch, taiwan na tomto.

Idem do zltej pozicovne, bike chcem od 10.30 do 15.00 tak reku ci daju zlavu, nedali. Ovsem ponukli mi horsky bicykel (ten stoji 150). Tak aspon nieco.

Tento ma vyhodu vo vacsom pohodli ale hlavne ma aj predny prehadzovac.

Skusobna jazda, opisanie si cisla pasu, zaplatenie a uz ficim po pobrezi.

Prva zastavka vo vacsom pristresku, ktoreho kostru tvori strom, nie zivy.

Kazdy sa tu fotil. Fakt sikmacom staci bars jaka blbost a uz sa pri tom fotia.

Na tabuli jasny zakaz ist na plosinu s bicyklom ale tipujem na vidlakov z pevnini to museli porusit. Sak 15m mierneho stupania by ich zabilo.

Pokracujem do seaside parku. Pri vstupe budka, v nej clovek, nieco po cinsky a cislovka 30.

Nik nezastavoval tak ani ja.

V rozsiahlom parku pekne cyklo trasy, park krasne upraveny, jazierka, mostiky, vyhliadka na strome (nik tam nesiel, sak lenivy sikmaci), pozorovatelna vtactva.

Par cyklistov, elektrocyklistov a pesich ludi.

Popod most sa ide pekne vybudovanym tunelom do forest parku.

Fajn stromy ale nic extra.

Opustam teda pekny areal a popri rieke smerujem proti prudu.

Koryto velke ale rieka mala.

Je tu dost roznych policok.

Cyklotrasou sa dostavam az k liji mostu.

Slnko pekne pecie ale cul som vyzbrojeny dlhym rukavom a kuklov.

Pri moste je fajn vezicka na odpocinok. To vrelo vitam, konecne chladok.

Samozrejme blizko nesmie chybat daka atrakcia.

Vodne koleso ale fakt male.

Pomocou cyklo znacenia (v tejto casti poslabsie) a offline map sa dostavam k vlakovej stanici.

Kopa ludi, taxi ale ziadnu mhd tu nevidim a to je stanica asi 5km od centra.

Presuvam sa za stanicu do archeologickej oblasti beinan.

Predomnou kryta budova co chrani neake vykopavky. Zaklady dakeho osidlenia.

Cez budovu sa dostavam na volne zelene priestranstvo kde su naukladane v obelixi v skoro kruhovom usporiadani.

Dalej sa tu nachadzaju dva vzorove starodavne domy.

Jeden ma zaklady z bambusu a vyzera ako domcek na stracej nozke a druhy je klasicka jednopodlazna stavba so slamenou (?) strechou.

Pre mna je vsak najvacsia atrakcia hupacka na strome. Uzaj ju testujem.

Po vysanteni opat bike a uz inou cestou k stanici. Zastavka na vyhliadke, riadne som sa naslapal ale vyhlad nic moc a este jedna pri dalsom obelixe, ten bol pod drobnohladom kameri.

V bruchu mi uz skvrka ale jak naschval nikde nic.

Napajam sa na cesticku, ktoru som si vcera odslapal.

Chladeny green tea prisiel vhod. Predavacka sa na pytala kolko cukru tak minimum. Tu som tez prakrizoval ukazanim prstu na predosleho zakaznika. Inak v pohode sa dalo hovorit po anglicky, rozumeli ale takto bola vacsia sranda.

Popri gulometnemu hniezdu slapem po starej zeleznici az do mesta.

Este sprint po nabrezi a odovzdavam svoj stroj.

Zltu pozicovnu odporucam.

Endomondo mi nameralo tieto dva udaje 30km za 3.5hod hrubeho casu.

Trasa bola fajn, prakticky okolo celeho mesta. Cez mesto som nesiel skoro vobec. Urcite tu bike odporucam, ono totiz sa tu moc veci robit neda.

V supermarkete davam zasluzenu vodu na curanie.

Jedla vsetky zavrete, nakonec zapadam do velmi popularneho obchodiku s vysmazanimi kuratami. V rade som cakal az 10min.

Tetula ang nevedela, hlavne, ze mali ang obrazkove menu na stole.

Dal som si menu, 3kusky kurata (male), kridlo, stehno a caj.

Na sedenie vsetko plne i na poschodi.

Tak reku si prisadnem, sikmooka pica nic nejedla len cakala na skurveneho rakosnika kery stal v rade na zradlo ma k stolu nepustila.

Nastasti dalsia hej. Tez cakala na trtkaca. I ked nevim ci tito sikmaci aj trtkaju pred svatbu. Co sledujem tak baby tu maju taku detsky rozum a ti co nemaju uz su vydate.

Na ubytku akurat cas na rychlo sprchu.

S meskanim ma vyzdvihuje spolubyvajuca jessicinho kamosa aj s dvoma detmi.

Ang vie asi 4 slova. Jej deti (zakladna skola) asi 20slov.

Ideme na moonlight festival do east coast nacional scenic area.

No miesto som zistil az ked sme tam dorazili. Trvalo to hodinu.

Cesta uplna parada, z jednej strany kopce z druhej more.

Zastavka na jeden vyhlad. Tu moj sofer pouzil jedno zo 4 slov co vexel beautifuel.

Vyhlad paradny na more a utesy. Nazov vsak nevim.

Konecne dorazame na miesto do super velkeho arealu v kopci.

V pristresku si davame plnene parene buchty s masom a k tomu ananas.

Jeden festival tu prave konci. Vela ludi v krojoch, niektory este dospevuju tradicne pesnicky.

Oblecenie mi fakt pripominalo indianov aj pesnicky.

Po jedle presun do vyssie polozeneho amfiku.

Pri visitor centre kopa stankov s hippie tematikov , jedlom, tradicnymi vyrobkami.

Medzi navstevnikmi dost zmiesanych parov aj s malimi sikmookymi detmi. Skoro vsetci sa poznali.

Cs (i ked neni z cs ale budem ju tak nazyvat, jej meno aj mena jej deti som hned zabudol) kupuje klobasu, grilovane kuracie prso.

Ja na jej pokyn kupujem capovaneho san miguela.

Capuju mi to do skla, to berem so sebou a odovzdavam az po skonceni festivalu. Ziadna zaloha sa nebrala, proste poctivy taiwanci.

Komunikacia skoro ziadna len obcas nohy ruky ale i tak cs aj s dcerami fajn.

Zacina koncert pod holim nebom.

Najskor fajn jazzova kapela (nie zeby som mal jazz neako v laske), tu vystriedala domoroda 3 clenna zenska skupina.

Kazda si spievala svoje, prve 4 pesnicky to znelo este dobre ale neskor som uz mal chut hodit po nich moj prazdny sklenenny pohar.

Po nich prisla super grupa v krojoch. Zrejme kazdy okolity region.

Ti boli uplne top. Tanec, spev a za nimi spln mesiaca.

Genialny festival v peknom horskom prostredi s vyhladom na more a to vsetko free.

Super skupinu vystriedala moderna skupina.

Dost popularna bo vsetci im hned zacali tlieskat.

Predvadzali super tance, rozny styl avsak ziadny rock.

Festival skoncil a smer domov.

Cestou jedna mala nehoda ale nie nasa nastastie i ked cs sla na jednu vyhliadku do zakazu vjazdu.

Tu sme pozorovali spln mesiaca nad morom.

Cs ma vyhadzuje pred ubytkom.

Este som chcel ist do 711 pre pivo ale nakonec som ostal na bare.

Tu na ponukli tortou co robili cely den.

Mali tu aj piano koncert. Mensi pokec, sprcha a spanok.

Dnes super den, nebyt cs tak sa na ten super festival nedostanem.

Naklady :

Horsky Bicykel : 100td (zlava 50td)
Zeleny caj capovany 0.5l : 20td
Nakup : 53td
Jedlo : 115td
Capovane pivo : 100td


Advertisement



Tot: 0.478s; Tpl: 0.016s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.2186s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb