Blogs from Paraná, Brazil, South America - page 9

South America » Brazil » Paraná » Iguaçu Falls December 21st 2012

Šiandien nuspręndžiau aplankyti ITAIPU elektrinę. Tai viena didžiausių pasaulyje hidroelektrinių pastatyta užtvenkus Parana upę. Parana upė taip pat skiria ir dvi valstybes, vienoje upės pusėje Brazilija, kitoje Paragvajus. Elektrinė taip pat priklauso abiems valstybėms, 10 generatorių priklauso vienai valstybei ir tiek pat kitai. Žmonių iš abiejų šalių taip pat dirba po lygiai (iš viso apie 3000). Čia išgaunama energija taip pat padalinta po lygiai, skirtumas tik toks, kad Paragvajuj užtenka vos 8% čia išgaunamos energijos aprūpinti visai šaliai, o likusius 42% parduoda Brazilijai. Brazilijai šioje elektrinėje išgaunamos energijos užtenka aprūpinti 16% viso šalies elektros ūkio. Kad sumažintų hidroelektrinės įtaką žuvų migracijai, taip pat šalia pastatytas 10 km. ilgio kanalas. Galimos kelios skirtingos ekskursijos šioje elektrinėje, tik apžvalginė iš lauko arba dar galima aplankyt... read more

South America » Brazil » Paraná » Iguaçu Falls December 19th 2012

Šiandien ilgai laukta diena, pagaliau pamatysiu Iguasu krioklius. Juos pamatyti galima iš Argentinos ir iš Brazilijoj pusės, bet esu girdėjęs, kad iš Argentinos pusės įdomiau. Nuvažiuoju iki centrinės stoties, ten persėdu į autobusą kuris važiuoja į Argentinos pusėje esantį Porto Iguasu miestą. Iš ten iki krioklių apie 20 km. Autobusas privažiuoja pasienio postą, vairuotojas paklausia kam reikia antspaudų pase (manau, kad vietiniams nebūtina). Išlipu aš ir du vokiečiai, vairuotojas duoda po lapelį ir liepia palaukti kito autobuso. Gaunam antspaudus, kad išvažiavom iš Brazilijos. Sulaukę autobuso važiuojam iki Argentinos posto. Čia jau visi turi gautu antspaudus, tad autobusas laukia. Aš greitai dar nubėgu pasikeisti pinigų, kadangi nežinau ar Argentinoje galima atsiskaitinėti kita valiuta ar kortele. Keitimas užtrunka ilgiau nei tikėjausi ir autobusas išvažiuoja be manęs. Galvoju laukdam... read more
Photo 3
Photo 4
Photo 5

South America » Brazil » Paraná » Foz do Iguaçu December 18th 2012

Finished stay in Sao Paulo with tasty Sushi feast in Japanese quarter, before sneaky visit to exclusive 360 viewing platform for great night views over city with Christmas lights. Next day travelled through some remaining temperate rainforest en route to upland university city of Curitiba, with signature modernist eye shaped gallery designed by Brazilian architect Oscar Niemeyer. First rain of trip compensated for by drinking Caiparinhas and eating local cakes including caramel donut-like Churros. A long overnight bus ride dropped us at Fox de Iguazu for visit to stunning waterfalls on Brazil/Argentina border. Cataracts extended through hot and steamy jungle with lots of butterflies, fox-like coatis and iguanas. Took power boat right up to falls for exhilarating but very wet ride.... read more
Sushi Boat
Breakfast Cakes
Curitiba cathedral

South America » Brazil » Paraná » Iguaçu Falls December 18th 2012

Autobusas atvyko į Foz do Iguacu apie 8 ryto. Kaip po tokios kelionės, jaučiuosi visai neblogai. Čia turėčiau apsistoti pas vaikiną vardu Michel kuris gyvena kartu su tėvais. Michelis atvažiuoja maždaug valanda vėliau nei buvom sutarę, užtruko darbe, nes naktį dirbo. Sėdam į autobusą ir važiuojam į jo namus. Miestas palyginus su tais kuriuose gyvenau pastarasias kelias savaites visai nedidelis, bent jau pagal gyventojų skaičių, r tiesą pasakius neatrodo labai tvarkingas, dauguma žmonių čia gyvena nuosavuose namuose, nemažai jų atrodo vargingai. Atvažiuojam į Michelio namus, tolokai nuo centro. Namas paprastas, palyginus su kaikuriais aksčiau matytais, visai tvarkingas, kieme auga mango medis. Michelis užleidžia man savo kambarį, o pats pereina į kitą kambarį, o gal gyvens ir pas kaimynystėje gyvenančią puseserę. Namie susirinkę nemažai žmonių, nors ir nevisi čia gyvena. Mama, patėvis ku... read more
namai

South America » Brazil » Paraná » Curitiba December 17th 2012

Kai sužinojau, kad Alanas su draugais ruošiasi šokti su guma (bunjee jump) pasisiūliau ir aš į kompaniją, kadangi tai išbandyti norėjau jau labai seniai, bet vis dėl kažkokių priežasčių nepavykdavo. O čia dar ir kaina gera, tik 50 realų. Taigi nuvažiavom į vietą iš pačio ryto, bet nieko keisto, kad brazilai dar nebuvo pasiruošę. Dar palaukėm kokią valandą, atvažiavo Alano draugai, per tą laiką šuoliams viską paruošė. Žmonių irgi nemažai, nes šuoliai buvo parduodami per grupinių pirkimų portalus. Dėl to kaina nedidelė, o žmonių daug. Belaukiant eilėje šuoliui sutikom vokietę merginą kuri šokinėja su parašiutu, bet šiandien irgi nusprendė išbandyti šuolį su guma. Taip pat su ja dar buvo vienas šveicaras, kuris čia atvažiavęs darbo reikalais, bei jo kolega brazilas. Sulaukęs savo eilės pasiruošiau šuoliui, aukštis maždaug 40-50 metrų. Ilgai nedvejoju ir pasileidžiu, adrenalino tikrai daug, ... read more
as ir vokiete
Acai

South America » Brazil » Paraná » Curitiba December 16th 2012

Šiandien šeštadienis, Alanas nedirba, tad pažaddėjo šiandien nuvežti į maždaug 50 km. esantį gražų, seną miestelį pavadinimu Morreti. Bet iš ryto dar turi namie pravesti bosinės gitaros pamoką vienam studentui. Pamokai pasibaigus prisijungia ir Paulo ir visi tryse šiektiek pagroja, talentinga kompanija. Mokinys išeina, mes papusryčiaujam ir išvažiuojam. Kelias labai gražus, vingiuotas per kalnus ir džiungles, pakelėse daugybė gėlių. Jei butų saulėta, tolumoje matytūsi vandenynas, bet deja šiandien debesys užstrigę kalnuose. Pakelės kavinėj sustojam atsigerti kokoso pieno. Aplink skraido paukščiai, panašūs į lietuviškus žvirblius, tik ryškesnių spalvų. Atvažiuojam į Morreti. Nedidelis turistinis miestelis, šiekt tiek primena kitus senus brazilijos miestus, Parati, Salvadoro senamiestį. Tik šis ne prie vandenyno, o prie upės ir čia panašu, kad dauguma turistų brazilai. Morreti kažkada buvo... read more

Niekuo neįpatinga diena. Vakar sugedo ausinės, tad šiandien reik eiti nusipirkti kitas. Žinau, kad Paragvauj gerokai pigiau ir ten būsiu jau užkelių dienų, bet iki tol laukia kelionė autobusu maždaug 10 valandų, be ausinių būtų nuobodu. Dar šiandien reiktų išsikeisti grynų pinigų, tad pakeliui reiks užeiti į banką. Netoli, maždaug už 6 kvartalų yra didelė parduotuvė, o pakeliui ir keli bankai, turėčiau greit apsisukti. Pirmiausia užeinu į banką, ten pinigų nekeičia, sako, kad galima išsikeisti tik centre. Nueinu iki parduotuvės, o ten ausinės tokios prastos, kad ranka pirkti nekyla. Einu iki centro, maždaug 2-3km. Užeinu į vieną prekybos centrą, ten randu oficialią keityklą, kursas prastas, bet vistiek pasikeičiu pinigus nes nepanašu, kad kurnors dar tai būtų galma padaryti. Prekybos centras didelis, bet elektronikos prekių nėra. Einu iki kito prakybos centro, ten taip pat nėra. Galų gal ... read more

South America » Brazil » Paraná » Curitiba December 14th 2012

Su Angelo jau buvau atsisveikinęs iš vakaro, tad atsikėlęs tik papusryčiavau, susikroviau daigtus ir išvažiavau. Į stotį atvažiavau šiektiek pervėlai, kad spėčiau į autobusą kurį radau internete, bet netrukus radau kitą autobusą. Tik reikėjo palaukti pusantros valandos stotyje. Kelionės iki Curitiba kaina 70 realų, tad visai neblogai už beveik 7 valandų kelionę. Per autobuso langus matyti kaip visada tankūs miškai, keli nedideli miesteliai bei didžiulės bananų plantacijos. Sėdynės minkštos ir visai patogios, beto sėdėjau vienas, tad kelionė labai neprailgo. Išlipęs iš autobuso pažiūrėjau, kad iki reikiamo adreso maždaug 3 kilometrai, o su autobusais vežančiais ne ten kur reikia užteko patirties ir Santos, be to dar nesutemę, tad nusprendžiau eiti pėščiomis. Nesunkiai radau tinkamą adresą. Vienas iš nedaugelio šitoj gatvėje esančių daugiabučių. Sargas paskambina į butą, kad aš jau atvykau... read more

Diena prasideda ankstyva ir karšta saule. Tokiu oru nelabai norisi kurnors eiti. Bet po pietų atsiranda debesėlių, tad nutariu eiti iki botanikos sodo. Pakeliui į botanikos sodą aplankau seną teatro pastatą, praeinu favelos pakraščiu ir po geros valandos ėjimo aš jau botanikos sode. Įėjimas nemokamas, bet ir sodas nedidelis. Sodas gražus, prižiūrėtas, bet tikėjausi išvysti šiek tiek daugiau įvairos augmenijos. Išeinu iš parko ir eidamas namo, dar užsuku į centrinį turgų, bet apsižiūriu, kad pamiršau piniginę, tad nieko taip ir nenusiperku. Turgus tvarkingas, daugybė vaisių ir riešutų. Tiesa San Paulo turguj įvairovės buvo daugiau. Šiandienos pasivaikščiojimas trumpesnis nei įprasta, tik apie 4 valandas. Vakarą praleidžiu prie kompiuterio. Apie 10 vakro grįžta Alanas iš darbo ir po kursų. Jis beveik kasdien lanko kokius nors kursus, anglų kalbos, bosinės gitaros, o šiektiek vėliau planuoj... read more
favela
palmė
botanikos sodas

South America » Brazil » Paraná » Curitiba December 14th 2012

Alanas šiandien į darbą eina šiektiek vėliau, tik 11 val. Jo darbas miesto centre, tad pasiūlo eiti kartu. Prieinam darbą, šiek tiek aprodo savo darbovietę, Alanas atspausdina šiokį tokį žemėlapį su maršrutu iki parko ir aš iškeliauju. Beeidamas pamatau nuorodas į senamiestį, tad nusprendžiu šiandien iki parko neiti. Miestas atrodo jaukus nors ir nemažas. Centre gan didelė pėsčiūjų gatvė, vienoje iš aikščių palapinės su skirtingų regionių, bei skirtingų šalių virtuvėm. Senamiestis nedidelis, bet kitaip nei kituose brazilijos miestuose prižiūrėtas ir sutvarkytas. Apvaikštau visus į domesnius objektus esančius netoli centro,katedra, teatrai, meno modernaus meno muziejus pastatytas neseniai mirusio žymaus brazilų architekto. Netoli centro užsuku į parkelį kuris ištikrūjų yra mini zoologijos sodas su vietine fauna (papūgos, tukanai, flamingai, gyvatės, piranijos...). Bevaikštant mieste užti... read more

Tot: 0.12s; Tpl: 0.007s; cc: 10; qc: 70; dbt: 0.0602s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb