23 diena. Itaipu.

South America » Brazil » Paraná » Iguaçu Falls
December 21st 2012
Published: December 21st 2012

Šiandien nuspręndžiau aplankyti ITAIPU elektrinę. Tai viena didžiausių pasaulyje hidroelektrinių pastatyta užtvenkus Parana upę. Parana upė taip pat skiria ir dvi valstybes, vienoje upės pusėje Brazilija, kitoje Paragvajus. Elektrinė taip pat priklauso abiems valstybėms, 10 generatorių priklauso vienai valstybei ir tiek pat kitai. Žmonių iš abiejų šalių taip pat dirba po lygiai (iš viso apie 3000). Čia išgaunama energija taip pat padalinta po lygiai, skirtumas tik toks, kad Paragvajuj užtenka vos 8% čia išgaunamos energijos aprūpinti visai šaliai, o likusius 42% parduoda Brazilijai. Brazilijai šioje elektrinėje išgaunamos energijos užtenka aprūpinti 16% viso šalies elektros ūkio. Kad sumažintų hidroelektrinės įtaką žuvų migracijai, taip pat šalia pastatytas 10 km. ilgio kanalas.

Galimos kelios skirtingos ekskursijos šioje elektrinėje, tik apžvalginė iš lauko arba dar galima aplankyti ir elektrinės vidų. Aš nusipirkau brangesnę, nes norėjau pamatyti kaip viskas iš vidaus atrodo. Kaina 56 realai. Kuprinę teko palikti saygykloje, leido pasiimti tik fotoaparatą. Susodino visus į autobusą ir iš pradžių nuvežė parodyt kaip elektrinė atrodo iš toli, tada užvežė ant pačio viršaus ir tada pravedė ekskursiją viduj. Ilgą laiką tai buvo didžiausia hidroelektrinė pasaulyje, kol kiniečiai nepastatė didesnės. Taip pat ši elektrinė įtraukta į inžinerinių pasaulio stebuklų sąrašą. Pats elektrinės veikimo mechanizmas atrdo paprastas, tačiau tikrai stebina jos dydis. Tai tarsi paguldytas 10 km ilgio ir 150m. aukščio dangoraižis. Ekskursija trunka maždaug 2 su puse valandos.

Grįžus namo pasitinka su dar viena idomia naujiena, nėra vandens. Čia apskritai įdomu, kad yra atvestas tik šaltas vanduo, bet ant čiaupo užmautas toks antgalis kuris iškart pašildo vandenį. Yra trys vandens šiltumo pozicijos - šaltas, karštas ir po lygiai sumaišytas. O vandens pasirodo nėra visame mieste, nes nusprendė šiandien tvarkyti pagrindinį vandentiekio mazgą kuris aprūpina visą miestą. Vandens nebus visą parą, o tai nėra itin maloni naujiena po dienos kai temperatūra lauke buvo +33 laipsniai. Bet nėra padėties be išeities, pasirodo pas Michelio tetą kažkodėl yra vanduo. Visa šeimyna išvažiuojam maudytis pas netoliese gyvenančią tetą. Irgi gera atrakcija. Grįžę užsisakom vakarienei picų.

Tot: 0.146s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 61; dbt: 0.1034s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb