Blogs from Europe

Europe » Albania » West » Elbasan August 3rd 2021

Bonjour à tous, Toujours en Albanie, et ce soir toujours pas de nouvelles du "pelesse". Avant que ça me soit conseillé, j'ai bien vérifié les indésirables, et j'ai même tenté une nouvelle demande, refusée, car adresse mail déjà enregistrée. Hier au soir je suis allé manger sur le port, 300m environ de l'hôtel, et en m'y rendant comme au retour, j'étais content que ma voiture soit gardée par la police du port. Des bandes gamins rom, les petits effrontés comme on en rencontre chez nous, ceux qui n'ont peur et qui ne reculent devant rien, ceux qu'on ne veut pas rencontrer le soir en rentrant, trainaient à l'entrée de la promenade. Les parents faisaient la manche, de manière assez agressive, les albanais ne font pas dans le détail, et les jettent physiquement. Le restaurant, plus tôt ... read more
sarandë
route albanaise

Europe » United Kingdom » England » Tyne & Wear » Tynemouth August 3rd 2021

When you're ready starts with 'oops, splash, mum, it's fallen in the toilet' you do wonder what's in store for you..... This time it was Seth's eco friendly, travel friendly, and apparently easy to knock off the side with a towel friendly soap and shampoo bars which were swiftly rescued and rinsed. Trying not to focus on having my hands down the loo before 8am, I tidied up and the boys went for a swim. After a swift shower, we headed out into the sunshine. I've been here many times and it's *never* sunny so I was a little baffled. We made our way to Tynemouth aquarium, (I think every holiday we have had an aquarium featured, I'm aiming for at least two this holiday!) It's small but perfectly formed and the seal show was an ... read more

Europe » Albania » South » Sarandë August 2nd 2021

Bonjour à tous, Pour le 3ème jour je suis encore à Sarandë, et ce sera un petit blog. Dès mon premier réveil ce matin vers 6h, je me suis précipité, pour ouvrir mes mails, voir si les grecs m'avaient envoyé mon "pelesse" rien. Je me suis recouché jusqu'à 7h30, et même précipitation, même résultat. Au retour du petit déjeuner nouvelle vérification, aussi négative. Je vais ainsi traîner jusqu'à 11h, heure à laquelle il faut que je rende la chambre. Je l'aurais bien gardée, mais elle n'est plus disponible, et l'hôtel est complet ce soir. Passé 12-13 heure, il est trop tard pour prendre la route, ma prochaine étape est Patras, à 300km, 5h de route, entre ces 2 villes il n'y pratiquement rien. Pour meubler le temps je décide de retourner, dans la zone, où j'étais ... read more
paysage du jour
sarandë
le port de Sarandë

After all the tooling and froing (France, we can, we can't, maybe we can, nope, we can't) we settled on the relative ease of a round the UK tour. Setting off (late, of course) we headed north on the M1, something we've not really done for quite some time! Seth has decided he likes motorway services (I mean who doesn't really) so at every single sign he saw he developed a sudden desperation to go to the toilet. Me and ash played a game of toilet roulette, trying to second guess which were real and which were Moto inspired. This time, we got it right! The one we did stop at saw me pulling out my phone and the entire contents of my pocket in front of many amused folk on their way to the toilet ... read more

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Carrbridge August 2nd 2021

Dear All Greetings from Carrbridge, a small village in the northern parts of the Caingorms National Park, quiet, with a population of just over 700 people – 708 to be exact. Gosh, this is remote. Having just arrived from the touristy town of Ballater, a seeming metropolis in comparison, it has taken a bit of time to wind down a gear and adjust to village life – a place where everyone seems to know everyone, and as a visitor you really stand out. Perhaps this is what I need for a short while, just to take the pace down a gear or two, but if I’m honest I’m glad I’m just staying here three nights. I was actually planning to stay in tourist central, nearby Aviemore, during this part of my trip. But booking my accommodation ... read more
Scottish Wilderness
Highland Cow
Me, Ruthven Barracks

Europe » Greece » South Aegean » Santorini » Fira August 1st 2021

So, after spending nearly three weeks in Greece, I tried many wines. And I visited several wineries in Santorini, known for their famous Assyrtiko wines. BTW, it is pronounced "us-EAT-teeko" and has a definite "volcanic" taste, in other words, a quite pronounced minerality, for lack of a better term. Karen at Winespeed is spot on about this wine: Assyrtiko, the white wine that brought world attention to the stunningly beautiful volcanic island of Santorini, is made in several styles today. But my favorite has always been the original style—fresh, pure, bone-dry, and made without the merest trace of oak. Santo Wine’s Assyrtiko—from 60- to 80-year-old vines —is exactly that, a wine that captures the lemons-and-salt-air crispness that Assyrtiko is known for. Sparks of minerals and acidity light up the wine, making it extra delicious with seafood. ... read more
An old vineyard
On the cellar tour

Europe » Albania » South » Sarandë August 1st 2021

Bonjour à tous, Tous les ans , chaque voyage il y à une journée problème, une journée de M..... c'était aujourd'hui, en espérant que ce soit la seule. Comme vous le constaté, je suis encore en Albanie. Le matin en arrivant à Sarandë, j'étais contant, j'avais vu pas mal de restos, et que j'allais enfin pouvoir changer de menu, ou d'avoir du choix, que nenni, comme en Italie, pâte ou pizza. Celui dans lequel je suie entré, les pizzas avaient l'air plus tôt bien. Ok. Comme pratiquement partout ici les commerçants ne veulent que cash, et je galère pour en trouver, très peu de distributeur, et ceux que je trouve, ne prennent que Mastercard. je n'ai l'équivalent de 6e en poche, et la note en fait 8. Le gars m'a laissé partir, allé retirer à 200m, ... read more
Ksamil
paysage du jour
ferme albanaise

Europe » United Kingdom » Wales » Wrexham August 1st 2021

“I can't change the direction of the wind, but I can adjust my sails to always reach my destination.” Jimmy Dean . I rather like that saying . It has a sort of resonance that I find charming and challenging . We dont always like change . It can disconcert us . It can make us feel inwardly frightened . Worried about how the change will affect us . We can be accept the changes or reject them . WE have a choice . Sometimes we like change . I don't think that Covid can be a change we enjoy. It threatens us and we still have not got used to having it around . We want that change to end . I don't know how you feel but I have had enough of it . ... read more
A sign of Autumn
An usual colour for a Day Lily
Rambling roses

Europe » United Kingdom » Wales » Wrexham July 31st 2021

A year ago today the window repairer had come out to repair Gabbys windscreen. We had ordered our Tyre Pal and fitted them to Gabbys wheels . After a year one has failed but then a battery probably has failed . They don't last forever. We took Gabby for a ride. We were talking about an upcoming holiday. It was Day 130 of Covid. The last day of July. It is the last day of July today. The warm weather courtesy of the Gulf Stream has disappeared . It is far colder . Less warm weather . Weather more suited to Autumn rather than high Summer. A gun metal grey sky that promises rain. In a way little has changed in a year. Covid is still with us . We have had no holiday since Christmas ... read more
Another quiet corner of Charles Street
The entrance to something that once was important
The chimney of the old brewery

Europe » Albania » South » Sarandë July 31st 2021

Bonjour à tous, Etant donné que j'avais eu des difficultés à me rendre à l'hôtel, hier au soir j'ai préféré aller diner à pied. Dans ces cas là le téléphone me manque, pour mettre en mémoire ma position. Je suis à moins de 500m de la rue principale de la ville, et en mémorisant bien le trajet il ne devrait pas y avoir de problème pour le retour. En arrivant, à l'hôtel, j'avais demandé, où étaient les restaurants du quartier, je n'avais pas bien saisi la réponse, pas claire. Le soir j'ai réaliser pourquoi je n'avais pas saisi la réponse, il n'y en a pas, ce qui me paraissais improbable pour une ville. J'ai fait 4 km à pied, la grande artère centrale aller-retour, sans en voir un. Que des bars, avec comme clientèle uniquement des ... read more
Gjirokaster
panorama du jour
la route du jour

Tot: 0.166s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 19; dbt: 0.0042s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb