Blogs from Central Macedonia, Greece, Europe - page 6

Europe » Greece » Central Macedonia September 8th 2013

Geo: 40.1278, 23.3235 GÜN 10 GÜNLERDEN PAZAR: Bir kere,günlük programda az kilometre varsa, telaş ve stresin yok olduğunu anladım… İşin sırrı her gün azar azar gitmek .. Anlamak yıllarımı aldı ... Telaşsız kahvaltı,telaşsız toparlanma…paramızı ödedik dostlarımızla tekrar vedalaştık ve sıkıntısız yola çıktık . Yolun üzerinde Nea Moudania' dan geçerek, Halkidiki yarım adasının ilk ayağı olan Kassandra yarım adasına girdik.. Hikaye ye göre Kassandra ,Tanrıça Athena tarafından görevlendirilen bir tetikçi. Görevi; Egelados adındaki bir devi temizlemek. Kassandra işi becermiş ve Egelados'u gömmüş... Ama anlaşılan dev tam ölmemiş ve ikide birde yerin altından çıkmağa çalışırmış.. Kısaca Egelados yunanca yer sarsıntısı demek .. Deprem dediğin de Egelados'un yer altından kurtulma teşebbüsleri… Yahu bu Yunanlılar çok tatlı anlatıyorlar... read more
NOSTALJİ
GÜN BATIMI

Europe » Greece » Central Macedonia » Neos Marmaras September 7th 2013

Geo: 40.0998, 23.7892 GÜN 09 GÜNLERDEN CUMARTESİ: Dün akşam ki kuşların gerçekleştirdiği kurultay sırasında , aracın tavanı ve ön camında metre kareye 400 isabet kaydettirmişler .. Yola çıkmadan önce ,bu boktan durumu düzeltmek gerekiyordu.. Allahtan ürün doğal ve pek ısrarlı değil suyla hemen çıkıyor.. Toplandık ve kamptan ayrıldık.. Neo Marmara'ya geldiğimiz yoldan dönmek mümkün ama biz yarımadayı dolaşarak diğer plajları da görelim dedik.. Dün ziyaret ettiğim Sarti'yi geçtik.. Ayşeciğim dün benimle gelmediği için 3 km lik Sarti plajını yeni görüyor… Sarti'nin hemen çıkışında yan yana 3 koyu barındıran Achlada plajı var .. Achlada armut demek…bizim bildiğimiz ahlat armudu yani… Sarti'nin 5 km kuzeyinde, içinde Afri-Cafe adlı bir kampı barındıran, Platanitsi plajına varırsınız.. Nedense İs... read more
ORMOS
ADAMIM SALIKO
HAYATI SIRTAKI YAPMISLAR

Europe » Greece » Central Macedonia September 6th 2013

Geo: 40.1019, 23.9751 GÜN 08 GÜNLERDEN CUMA: Sikia'dan hemen sonra, Sarti Plajına varıyorsunuz . Yarın bizim evliliğimizin yıldönümü... Ben biraz özendiğim için, Ayşecik ile güzel bir kutlama olsun istiyorum.. Sarti'nin olanaklarının, daha geniş olduğunu biliyorum. Bir kolaçan edeyim dedim … MÖ 8 YY da Chalkis halkı, Chalkidiki nin İkinci bacağı olan Sithonia'nın, Sarti denilen yerine yerleşmeğe karar vermişler. Bu yerin devler tarafından kurulduğu iddia edilmektedir.. Vallaha bence,eski yunan halkı bozmuş devlerle… Yerin adının 5 YY da yaşamış Kıral Sartios tan geldiği, söylenmektedir.. Bizim Sart ile ilgisi var mı ? bilmiyorum.. Herodot tarihine göre, Pers kıralı Darius'un oğlu Xerxes'te Yunan şehirlerine saldırmazdan önce buralara takılırmış.. 14 YY da buranın haracını, Hiropatamu manastırı keşişleri yiyormuş.. 17... read more
PLAJ
TAVERNALAR
MUBADELE YILLARI

Europe » Greece » Central Macedonia September 6th 2013

Geo: 40.0333, 23.9333 GÜN 08 GÜNLERDEN CUMA: Bugün, bir hafta olmuş yola çıkalı.. Nasıl geçti habersiz anlamadım.. Sabah, telaşsız bir kahvaltıdan sonra yine telaşsız bir toplanma.. Zira yolumuz çok kısa Scala Sikias kavşağından 600 metre sonra, tepedeki birkaç yel değirmenini geçince devasa Sikia Plajına ulaşıyorsunuz ve yola çıktıktan az sonra Sikia' ya kampımıza vardık.. Rahmetli Edebiyat hocam Rauf Mutluay sınıfa çıkışırdı… "Ulan Türkçe'de oraya uzatılmayacak her hangi deyim,fiil,söz var mı ?" diye .. Adam olmamızı isterdi… Yunanlılar da inadına orayı çağrıştıracak sözleri,adları çok kullanıyorlar.. Yapacak fazla bir şey yok.. Tarihi Sikia'nın merkezi, sahilden 3 km içeride.... biz Sikia Plajında bulunuyoruz.. Burası Sithonia'nın en k... read more
LOKANTAMIZ
SAHİL
PLAJLAR

Europe » Greece » Central Macedonia September 6th 2013

Geo: 40.0333, 23.9333 GÜN 08 GÜNLERDEN HALA CUMA: Kampa döndüğümde, Ayşeciği bıraktığım tavernada buldum. Sarti raporunu verdim.. Kısa bir durum muhakemesi sonunda, evlilik yıl dönümümüzü risk etmemek adına, bildiğimiz yer olan Nea Marmara'da kutlamağa karar verdik. Yarın burayı terkediyoruz.. Plajı çok güzel... Deniz beni çağırıyor... Önce denize sonra kitaplara daldık Bu arada komik bir durumu paylaşayım. Biz,gölgeli bir yere yerleşikten az sonra, Yan tarafta bulunan birisi , seçtiğimiz yerin yanlış olduğunu ve kuşların yüz numarasının tam altına tezgah açtığımızı söyleyerek ,bizi uyardı.. Her kampta böyle egzantrik biri vardır diye, ben hiç sallamadım.. Gelgelelim güneş inmeğe başladığında, yörenin tüm kuşları bizim tepemizdeki ağaçlarda bir muhabbete daldıla... read more
HATIRA OLSUN
SAHBAZ SIKIA DA

Europe » Greece » Central Macedonia September 5th 2013

Geo: 40.0261, 23.8693 GÜN 07 GÜNLERDEN PERŞEMBE: Koufos ‘tan ayrılıp kuzeye yöneldik. Çok az ileride, ana yoldan ayrılan küçük bir yol sizi Toroni ‘ye ulaştırır. Mitolojiye göre, Toroni, Deniz tanrısı Poseidon ‘un oğlu Proteus'un karısı.. Yunan Mitolojisinde bu türden akrabalık muhabbeti fazladır .. Küçük yer tabi ...herkes birbiri ile neredeyse akraba ... Eski şehrin MÖ 8 YY da kurulduğu tahmin edilmektedir.. Yunan-Pers savaşları sırasında, bu vatandaşlar , yamuk yaparak Perslerin tarafını tutmuş ....bu nedenle Perslerden malı götürmüşler... Hava değişince ,479 yılında ,Atina ligine katılmış ve o dönem için en yüksek vergi düzeyi olan 12 Attic talent'i ödemişler.. Değişmez kaide budur :Pers'ten gelen Atina'ya gider ... Bunu, sadece, adamların varlık düzey... read more
TORONI
PALMIYELERI

Europe » Greece » Central Macedonia September 5th 2013

Geo: 39.9833, 23.9833 GÜN 07 GÜNLERDEN PERŞEMBE: Toroni'den dönerken, haliyle Kalamitsi tepelerine varıyorsun .. Manzara muhteşem... Aşağıda Kalamitsi sahilleri dantel gibi uzayıp gidiyor .. Geçen yıl Adriatik sahillerini yapmıştım.. Orada da yol ,tepelerden geçiyor ve Adriatik sahili nefis fotolar veriyor amma ve lakin Ege kıyıları gibisi yok .. Bizim Kaş-Kalkan sahillerini andırıyor .. İnsanın aklını başından alıyor.. Kalamitsi'nin tepelerinden baktığınızda , başı bulutlu Athos Dağı, bütün ihtişamı ile bölgeye damgasını vurmaktadır.. Şimdi Athos dağı deyince, beş dakika duracaksınız .. Önce ,buranın Dünya mirası listesinde yer aldığını hatırlatalım. Yunan Cumhuriyetine bağlı, özerk ve dinsel bir yapısı olduğunu hatırlatalım. Athos ,aynı zamanda Istanbul ekümenik ortodox... read more
ATOS DAGI
HAVUZUMUZ

Europe » Greece » Central Macedonia September 5th 2013

Geo: 39.9667, 23.9167 GÜN 07 GÜNLERDEN PERŞEMBE: Porto Koufo yada Koufos ,Kalamitsi'ye çok yakın ve Yunanistan'ın derinlik açısından en büyük doğal Limanı. Tarihte Thucydides buradan çok söz etmiştir. Tarihe meraklı olan Almanlar, II dünya savaşında bu koyu ,denizaltıları için üs olarak kullanmışlardır.. Koyun girişinde güzel plajlar var fakat koyun en dibine vardığınızda liman gerçekten derin bir yere yapılmış. Belediye, sahildeki meydana ,bir helikopter kazasında hayatını kaybetmiş 5 kişiye bir anıt dikmiş … tam anlayamadım ama herhalde bu kaza burada olmuş... arkada da bir helikopter var… manzara absürt görünüyor … zira önde koyu lacivert bir deniz arkada bir helikopter … her neyse ..saygımız sonsuz.. Koufos m... read more
ANIT
HELIKOPTER

Europe » Greece » Central Macedonia September 5th 2013

Geo: 39.9833, 23.9833 GÜN 07 GÜNLERDEN PERŞEMBE: Harika bir güne uyandım.. Güneş pırıl pırıl … Hava şurup gibi ..içtikçe içesin geliyor .. Dikkatimi çeken husus bu yarımadanın her yerinde, daha doğrusu şimdiye dek ziyaret ettiğim her yerinde ,hava hissedilecek kadar hafif ve güzel .. yaşanası yerler buraları.. Deniz düne oranla daha sakin … Denizime girdim sonra büyük cafe de grek kofi eşliğinde internete devam.. Öğlende kafeteryada yemeğe karar verdik. Porsiyonlar tam anlamı ile öksüz doyuran cinsinden … Bir türlü bitiremedik.. Yemekten sonra Ayşe havuzda güneşlenmeğe karar verdi … Ben civardaki plajları ziyaret edeyim dedim …stoklarda azalma var... biraz içki takviyesi ister… GÜNÜN ÖZETİ: GÜN KM: 30 KUMULATIF KM: 1220/b... read more
SITHONIA PLAJLARI

Europe » Greece » Central Macedonia September 4th 2013

Geo: 39.9833, 23.9833 GÜN 06 GÜNLERDEN ÇARŞAMBA: Güzel bir uyku çekmişiz… Telaşsız kahvaltı,telaşsız toparlanma…. gideceğimiz yer çok yakın.. Bu telaşsız toparlanma, gezinin en önemli bölümüdür.... Aksi halde stresin tavan yaptığı bir seyahatin, faydadan çok zarar getirdiğini bunca deneyimden sonra nihayet anladım diyemiyeceğim, fakat hissetim ... Telaşsız toparlanma ,güzel geçecek bir günün müjdecisidir... Sithonia, Yunanistan'ın hatta Ege denizinin en egzotik plajlarını barındırma iddiasında olan bir yer. Bu nedenle yarımadada güneye doğru akarken bir taraftan plajları kolluyoruz.. Neo Marmara yı terkettikten sonra ,çok yakın bir koyda ,Yunanistan'ın en büyük turistik tesisi sayılan Porto Carras'a varırsınız.. Bu tür tesislerin yüzlercesi, maalesef ,bizim Antalya-Alanya şeridinde yer aldığı için bize hiç ... read more
YOL ÜZERİ
BUNALMIŞ
PLAJIMIZ

Tot: 0.208s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 65; dbt: 0.0737s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb