ERKEK CENNETI ATOS

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

TORONI-KALAMITSI

Geo: 39.9833, 23.9833

GÜN 07 GÜNLERDEN PERŞEMBE:
Toroni'den dönerken, haliyle Kalamitsi tepelerine varıyorsun ..
Manzara muhteşem...
Aşağıda Kalamitsi sahilleri dantel gibi uzayıp gidiyor ..
Geçen yıl Adriatik sahillerini yapmıştım..
Orada da yol ,tepelerden geçiyor ve Adriatik sahili nefis fotolar veriyor
amma ve lakin Ege kıyıları gibisi yok ..
Bizim Kaş-Kalkan sahillerini andırıyor ..
İnsanın aklını başından alıyor..
Kalamitsi'nin tepelerinden baktığınızda , başı bulutlu Athos Dağı, bütün ihtişamı ile bölgeye damgasını vurmaktadır..
Şimdi Athos dağı deyince, beş dakika duracaksınız ..
Önce ,buranın Dünya mirası listesinde yer aldığını hatırlatalım.
Yunan Cumhuriyetine bağlı, özerk ve dinsel bir yapısı olduğunu hatırlatalım.
Athos ,aynı zamanda Istanbul ekümenik ortodox birliğine bağlı olan 20 kilisesine, ev sahipliği yapmaktadır.
Yunanlılar ve tüm Orthodox alemi için burası kutsal bir dağ olup, eski tarihlerde üzerinde bulunduğu yarımada Akte olarak adlandırılıyordu.
Ege denizine 50 km uzanan bu yarımada 7-12 km genişliğinde olup yaklaşık 336 km 2 lik bir alanı kapsamaktadır.
Athos dağı, 2033 m yükseklikte olup, etrafı baştan aşağı ormanlarla çevrilidir..
Yarımadanın burnu, tehlikeli ve tekin olmayan denizlerle çevrilidir..
Bu sular ,MÖ 492 yılında Pers kıralı Darius'un 300 gemisini ,
MÖ 411 yılında da Makedon amiral Diodorus'un 50 gemisini yutmuştur..
Athos'un ziyareti için özel bir izin almak
gereklidir (18 yaş üstü erkek ve Doğu Orthodox inanca sahip olmak mutlak koşul) ve kadınların ziyareti kesinlikle yasaktır.
Bu,iyi bir şey mi ? kötü bir şey mi ? tam olarak anlaşılamamıştır...
Bu durum ,Avrupa birliği müktesabatına uygun düşmediğinden, Avrupa habire ayırımcılık yapıyorsunuz diye kuralın değişmesini talep etmektedir..
Yunanlıların, bu talebi duymağa ,bu an için niyetli yoktur..
Karşıdan ses gelmediği gerekçesiyle sadece Alooo diyip duruyorlar..
Orthodox dünyasında Athos çok önemli....
zira inanışa göre Yafa'dan kalkıp Kıbrıs'ta Lazarus'u ziyaret etmek için yola çıkan Vaftizci John ile Meryem Ana, fırtına nedeniyle bu sahillere sığınır.
Meryem Ana ,dağın heybetinden etkilenerek ,burasını kutsar...
Oğlu ve oğlu gibi adanmışlar için "bir kurtuluş cenneti" olmasını diler..
Bu nedenle rahipler arasında bu yerin adı: "Bakire Meryem ‘in bahçesi"dir..
Tabi Bakire Meryem'in bahçesine ve kurtuluş cennetine kadınların niye giremediği ayrı bir meseledir..
Ben, o kadarını bilemem ince işlere girer..
Mitolojiye göre:
Athos, Tanrılarla itişen Gigantes'lerden birinin adıdır..
Bu Athos, deniz tanrısı Poseidon' a kızıp Ege'ye bir taş atar..
İşte attığı o ufacık taş Athos dağı oluyor..
Ufak atmışta ondan…
Başka bir versiyonda, Athos ‘u haklayan Poseidon, ona bu dağı mezar yapmış..
falan filan..
Homer ,Herodot ve Manisalı ünlü coğrafyacı Strabos‘ta, eserlerinde buralardan Akne diye bahsetmektedir..
İskender'in ölümünden
sonra, acısına dayanamayan mimar Dinocrates ise akla ziyan projeleri içinde ,dağın İskender ‘in heykeli olarak yontulmasını teklif etmiştir..
Anlaşılan teklif kabul görmemiş...
zira dağın bugünkü görünümünün İskender'e benzer bir tarafı yok…
Gelelim Osmanlı dönemine...
Athos rahipleri, Osmanlı sultanları ile iyi geçinmek gereğini Avrupa'dan önce
kavramışlardır.( İstanbul düşmeden önce )
Zira 1430 ‘da Selanik ‘i alan II Murat ,görüşmeye gelen rahiplere "nasıl biliyorsanız öyle yapın demiş..
Bizans imparatorluğu mazi olunca, bu kez 1453'te Fatih Sultan Mehmet
“kafanıza göre takılın” fetvası ile durumu legalize etmiştir.
Buraları Mühim ....zira Sultan Selim 1517 de tadilat isteyen Hiropoutamou Manastırının sponsoru olurken bir de Fetva yazdırıyor…
Ezcümle şöyle diyor: ”herhangi bir kutsal mekan, olur da yanar ,ya da yıkılırsa yerine yenisinin konması caizdir”..
Kısaca, Hristiyanın hristiyana yapmadığını,bu Osmanlı yapıyor…
Bu korumalar altında, 1902 yılında yarımadada yaşayan rahip sayısı 7000' e erişiyor..
Balkan savaşından sonra buralarda hak iddia eden, Rus Orthodox cemaati üşenmiyor, gemilere atlayıp geliyorlar,
Uzun müzakerelerden sonra püskürtülüyorlar ...
Yunan Orthodox kilisesi ,Rus Orthodox cemaatini çökerterek geldikleri gemilerle Rusya'ya geri göndermeğe muvaffak oluyor...
Athos Rum'dur rum kalacaktır ...
Şimdi de, Avrupa Hristiyanları ,bu dağın özerkliğini ve bağımsızlığını bir türlü içine sindirememektedir..
Bize göre hala hava hoş...
Bize dokunmuyorlar
ve bu onların aralarında çözeceği bir iştir ...
Kampa döndüğümde, Ayşe'yi havuz başında buldum ..
Ben de imrendim ve bir şezlonga iliştim
azıcık kitap okuyunca kafa düşüverdi
Ayşe'nin "ayıp oluyor" uyarısı ile uyanıverdim.
Anlaşılan havuz başı sakinleri, horultunun desibel düzeyini yüksek bulmuşlar ...
Akşam güneşin inmesini beklerken, bugün edindiğim Vodka'yı
ben Fanta,Ayşe Cola eşliğinde renklendirdik..
Güneş batınca, Ouzeria'ya geçtik
Barbayanni, gecemize eşlik etti ama bu kez fazla azmadık
ve erkenden yattık ...
günü toparlayan video budur :

Tot: 0.124s; Tpl: 0.026s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0348s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb