TRAVELOTURC

Languages: english,french,italian,spanish,turkish

Bucket List: to live

Profession: retired

Description: better if you ask to my friends ....

A CANDLE LOSES NOTHING IF IT IS USED TO LIGHT ANOTHER ONE...

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul » Cengkerkoy March 21st 2018

SEYAHATİN ÖZETİ: Şimdi, dilim döndüğü kadar bu seyahati yapacaklara yardımcı olacak bilgileri ve istatistikleri paylaşmaya çalışacağım: SÜRE: Seyahat 47 gün sürdü..Daha kısa olabilirdi gereksiz yerleri daha önce yazdım. Ecuador,Bolivia,Uruguay da Colonia ziyareti lüzumsuz müş..Sao Paulo listeden çıkarılabilir.. ULAŞIM : Seyahatin tamamı(kent içi hariç)uçakla gerçekleştirilmiştir. İstanbul-Madrid Madrid-Bogota Bogota-Cartagena Cartagena-Bogota-Quito Quito-Lima Lima-Cusco Cusco-La Paz La Paz-Santiago Santiago-Buenos Aires Buenos Aires-Iguazu Iguaçu-Sao Paulo Sao Paulo-Rio de Janeiro Rio de Janeiro-Salvador de Bahia Salvador de Bahia-Lisbo... read more
ROTA
İNŞALLAH

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul » Cengkerkoy March 20th 2018

GÜN 47 20 MART 2018 SALI: Sabah 06:30 da uyandım .. Hala hastayım ama zor da olsa toparlandım son etapta geride bir şeyler bırakmamak gerek.. Metroya vardım…. görevli kıza çok yürümemek için alternatif yol sordum. Bildiğiniz gibi “Chatelet” istasyonu kapalı olduğundan, “Les Halles” durağında, yürü babam yürü bir durum var. Kızımız çok yardımcı oldu ve “Barbes” istasyonunda inmemi söyledi. Aynen dediği gibi yaptım.. Helal olsun… sürünmeden Montparnasse istasyonuna vardım.. Otobüsümüzü biraz bekledik ve sorunsuz Orly Sud’e vardık.. Daha vaktimiz var .. Starbucks'ta vaktimizi geçirdikten sonra, Pegasus kuyruğuna girdiğimizde “Welcome to Turkey” manzaraları ile karşılandık.. Yanımda hastahaneden yeni çıkmış v... read more

Europe » France » Île-de-France » Paris March 19th 2018

GÜN 46 19 MART PAZARTESİ 2018 Gide gide memleketle 6-7 saat farkından 2 saat farkına kadar düştük.. Fakat nedense, ev ile temas kuramıyorum.. Burada Kahvaltı odanıza geliyor ..Yani bu kadar lüks biraz fazla.. Alooo kime diyorum ?? Biraz fazla “French” bir kahvaltı oldu.. Sütlü kahve ,Croissant ve confiture dedikleri reçel,tereyağı… Sağ olsunlar,kibar olmanız için gerekli bütün alt yapıyı sağlamışlar .. Portekiz TV lerinden sonra Fransız TV leri ilaç gibi geldi hiç olmazsa karine ile anlamayı geride bıraktık.. Kahvaltıdan sonra sokağa çıktım.. Otomobillerin üstünde ve yol kenarlarında kar var .. Kendime gülüyorum .. Giderken seçtiğim pantalonlar açık renk ve tam “fukaranın düşkünü, beyaz giyer kış günü” m... read more
CONCORDE
LOUVRE
EKSİK KALMASIN

Europe » France » Île-de-France » Paris March 18th 2018

GÜN 45 18 MART PAZAR: Uçağımız gece yarısı kalktı .. Çok doluyuz..neredeyse hiç boş yer yok .. Yerim rahat… önümdeki ekrandan uyuya, uyana, Blade Runner’ın yeni versiyonunu izlemeye çalışıyorum.. Arada yemekler verdiler .. Sabahı ettik ve Lizbon ‘a vardık. Seyahat edenlere bir yardımım olur diye yazıyorum .. Güney Amerika seyahatlerinde en çok parayı kıta geçişlerine verirsiniz .. Normal dönüş yolu, Rio dan Madrid veya Lizbon’a gitmektir. Gelmeden önce yaptığım çalışmada olur da Salvador da bir süre geçirmeyi düşünüyorsanız ,buradan Lizbon’a uçuşlarda ciddi tasarruf yapmak mümkün olabiliyor. Lizbon alanında kendime güzel bir ziyafet çektim. Bunu yıllarca önce yapmış olup Lisbon’a varmış olsaydım acaba mill... read more
AMAN KAYBOLMA
ARA SICAK
PARİS'E

South America » Brazil » Bahia » Salvador March 17th 2018

GÜN 44 17 MART CUMARTESİ: Uyku şişmesi sonunda uyandım.. Bu kadar nasıl uyumuşum veya ne kadar ihtiyacım varmış.. Kahvaltı giderek mükemmelleşiyor ..dün bazı yemekleri tattığımdan cesaret alan iki dudu artık hünerlerini gösteriyorlar ve yağdırıyorlar .. Gerçekten güzel şeyler yapıyorlar ama muz kızartmasına hayır demek durumunda kaldım .. O kadar da değil yani.. Cuba’da bira yanında patates kızartması niyetine vermişlerdi .O gün bugün muz kızartmasına hayır.. İlaçlarımı alıyorum bayağı düzelme var fakat su gibi terliyorum .. Odama çekilip dinlenmeye karar verdim..Salvador’lular kendilerine Bahia diyorlar .. Bahia eyaletin adı ve Salvador bu eyaletin başkenti ama onlar illa ki Bahia lafını daha çok benimsemişler. TV de din sat... read more
KIYI KIYI
ALANDAYIM
FENERLİ

South America » Brazil » Bahia » Salvador March 16th 2018

GÜN 43 16 MART CUMA : Otelim beni şaşırtmaya devam ediyor .. Gece karanlığında hiç değerlendirememişim.. Oda diye bir kat aşağı inince ne oluyoruz ? dedim ama hakkını yemişiz.. Sabah ışıklarında ne olduğunu anladım.. Bir kere dün gece pencere yok diye sızlanmışız ya… pencere bir boşluğa açılıyor diye kızmıştım ya.. Meğersem pencere denize açılan bir balkona açılıyormuş.. Otelin bulunduğu mahalle eski şehir sayılıyor ve limanın tepesine yerleşmiş bir plato.. Aynen Santorini gibi dik bir yamaça yapılmış ve yemekhanesi giriş katında bulunuyor .. 180 derece deniz manzarasına karşı kahvaltı yapmak ayrı bir keyif.. Otelde iki dudu kadın çalışıyor .. Aman Allahım, kahvaltıyı döktürüyorlar .. 5 ... read more
OTEL İÇİ
ÜST MAHALLE
LACERDA)

South America » Brazil » Bahia » Salvador March 15th 2018

GÜN 42 15 MART PERŞEMBE: Bugün artık son etaba giriyoruz.. Nezle, grip arası gidip geliyorum. Kendime bakmaya gayret ediyorum.. Erkenden alana geldim.. Otobüs peşinde koşmaya cesaret edemedim. 50 kağıdı verip taxi ile alana geldim.. Vaktim çok orada burada oyalanıyorum.. En azından düşünmeye vakit var ve kendimce değerlendirmelere dalıyorum. Bir kere İspanyolca biliyorum diye kasılırken ”Canım ne olacak burada da idare ederiz” diye bir özgüven patlaması yaşamışız.. Şimdi madara olmuş ve kuyruğu bacakların arasına sıkıştırmış durumdayız.. Kulaklarımız düşmüş…. Derin derin dalıyorum . Portekizce anlamak çok zor ve ne yapsam dediklerini anlamıyorum.. Ebleh bir bakış yüzüme ... read more
ALANDAYIZ
KEH KA

South America » Brazil » Rio de Janeiro » Rio de Janeiro March 14th 2018

GÜN 41 14 MART 2018 ÇARŞAMBA: Hava iyi .. Dünkü nakıs teşebbüsü, (gençler bilmez diye açıklıyorum: yarım kalan girişim ) tamamlamamak için her hangi bir neden bulamıyorum.. Yine plaj hazırlıklarımı tamamladım.. Yola çıktım.Önce Praça de XI’de (meydan onbir )inip yakınlarda yer alan Sambadrome’u ziyaret edeyim diyorum.. O festivaller sırasında, yerinde duramayan etli butlu kadınları görüp te, salyaları akan erkeklerin fantezilerini süsleyen alan burası.. Görünce yıkıldım .. Hayallerinizde aman aman bir şey yaratıyorsunuz .. Mahalle içinde evler arasına sıkıştırılmış dümdüz bir mahalle görünce fena oluyorsunuz … Derler ya “Hayaller milyon, gerçekler düz bir sokak “ Hiçbir özelliği olmayan 700 metrelik bir so... read more
SAMBADROME
IPANEMA
DELİ DALGALAR

South America » Brazil » Rio de Janeiro » Rio de Janeiro March 13th 2018

GÜN 40 13 MART 2018 RIO: Ağlamış suratlı bir güne uyandım.. Aslında bugün plaj hayalleri kurarken,plan değiştirme zorunluluğu doğdu.. Kahvaltımı yapıp, Carioca denilen semte gittim. Carioca benim gençliğimde kadınların plaja giderken giydikleri tahta bazlı ve topuklu bir ayakkabı türü idi… Aynı zamanda anacığımım üzerimize baskı kurduğu yarı nükleer bir silahtı... Burada semtini görünce şaşırdım… Buraya yakın kentin ünlü pastahanesi sayılan Confiteria var… Çok şık bir kahvaltı salonu ..vitrinlerde kupalar madalyalar,ödüller.. Duvarlarda dev aynalar ve tezgahlarda imrenilesi ürünler. Turist gurupları kabul için sıralarını bekliyorlar. Ben tek olduğumdan işim kolay..Anladığım kadarı ile okullar da ziyarete ... read more
CARIOCA
COLOMBO

South America » Brazil » Rio de Janeiro » Rio de Janeiro March 12th 2018

GÜN 39 12 MART 2018 PAZARTESİ Teoman, feci bir şekilde bozum oluyor zira bugün benim doğum günüm. 73 ü bitirip 74 ‘e giriyorum ve Allah uzun ömür versin babam hala hayatta . Bu doğum günlerini hiç sevmedim ve hiçbir zaman benim için bir şey ifade etmedi.. Evrende, Dünyanın yeri ne ki ? Göz açıp kapayana dek geçen bir zaman diliminde ,senin zamanının önemi ne ki ? doğum günün önemli olsun .. Tesadüfen doğmuş olduğun bir tarihe, önem yüklemeyi anlayamadım ve anlayamayacağım.. Sabah çıkmadan önce ailemle konuştum..tebrikleri kabul edip sokağa fırladım.. İlk durağım Maracana stadı.. Futbol hayranı değilim ama sanıyorum ki bu stad futbol dünyasının en büyük mabedlerinden biri.. 1950 yılında açıldığında, resmi 199.854 kişinin ... read more
BURADIR
GARRINCHA
ŞEREF TRİBÜNÜ

Tot: 0.144s; Tpl: 0.016s; cc: 9; qc: 68; dbt: 0.0253s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb