TRAVELOTURC

Languages: english,french,italian,spanish,turkish

Bucket List: to live

Profession: retired

Description: better if you ask to my friends ....

A CANDLE LOSES NOTHING IF IT IS USED TO LIGHT ANOTHER ONE...

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum November 13th 2023

13 KASIM 2023 PAZARTESİ Sabah 4:00 te askerdik .. Otobüsümüz bizi, az bir süre sonra Colombo’ya bıraktı. Uçağımız 07:40 … Aslan THY ,rötarsız kalktı…üstelik bizi yolda iki kez besledi… 15:00 gibi İstanbul havaalanına indik… Valizlerimizi alırken, gurubun bir bölümü ile vedalaştık… Bir kısmı için İstanbul son durak … bize daha Bodrum’a kadar yol var … Bir tarafa oturduk, kahvelerimizi yudumlarken seyahati düşündüm.. Temelde farkına varmadan, bayağı maceralı bir yolculuk olmuş… Valizini,telefonunu ve de hatta pasaportunu bile otelde unutanlar… Satın aldıkları heykeller ile Hindistan gümrüğünde vedalaşanlar, Alış veriş zamanları dışında ilke olarak mutlaka tekerlekli sandalyelerle dolaşanlar …24kısım tekmili birden yaşandı… Son değerlendirmede Hindistan’a bir... read more
ISTANBUL HAVAALANI

Asia » Sri Lanka » Western Province November 12th 2023

12 KASIM 2024 PAZAR Bu sabah havuz safasını kaçıramazdık … Hiç olmazsa memleketten taşıdığımız mayolarımızı amorti ediyoruz… Kahvaltıdan sonra, otobüsümüzle Colombo’ya doğru hareket ettik .. Tabi ki , yolda, alış veriş için bir mağazada durarak … Gezi başında, yükte ve pahada hafif ürünler seçilirken, sonlara doğru artık yükte de ağır olabilen ürünlere doğru bir evrilme var… En hoşuma gidenlerden birisi ,bir adet yılan oynatma sepeti …Havaleli olması açısından valizde de yer de tutmaz !!! iyi seçim…Kutlarım … Başkent Colombo, 5.5 milyon nüfusu ile ve modern mimarisi ile göz dolduran bir kent… Kentin adı üzerinde rivayet muhtelif…Bir kısmına göre Khola-Ambothota’dan ( Yeşil mango ağaçları ülkesi ) türetilmiş.. Şehrin ambleminin bir mango ağacı olması teoriyi biraz destekliyor .. Diğer b... read more
ANI OLSUN
GÜLEN BUDHA
SÜRÜSÜNE BEREKET

Asia » Sri Lanka » Southern Province » Galle November 11th 2023

11 KASIM 2024 CUMARTESİ Sabah, denize girmeyi, gözümüz yemedi ve kahvaltıdan sonra program gereği, Galle ziyareti başladı… Galle,Colombo ya 120 km uzakta her zaman olduğu gibi çeşitli isimlerle adlandırılan önemli bir liman kenti… Tabi Dünya Miras listesinde yer alıyor… “Kimler geldi kimler geçti hayatımdan” diyen bir kent… Önce MÖ 1400 lerde Yahudi kıral Süleyman’ın ( Solomon ) Tarçın,fildişi ihtiyaçlarını karşılayan bir yermiş .. Hatta adını ibranice “baharat deposu” anlamına gelen Galle’den almış olduğu söyleniyor .. Arada, Ibn Batuta,Yunanlılar,Romalılar,İranlılar ,Çinliler,Araplar gelmiş geçmiş buralardan… Kaleyi ilk inşa edenlerin Portekizli olmasına rağmen ,Hollandalılar 1640 ta kaleyi alıyorlar ve bu günkü haline getiriyorlar .. Hollandalılara göre, buranın adı “Horoz” oluyor. Bugün dahi ... read more
ŞEHİR PLANI
MADU RİVER KAPTANI
KAPLUMBAĞA HASTAHANESİ

Asia » Sri Lanka » Western Province » Mount Lavinia November 10th 2023

10 KASIM 2023 CUMA Erkenden uyanıp harika havuzun tadına bakalım dedik…iyi kararmış çok memnun kaldım.. Kahvaltıdan sonra tekrar yola vurduk … Yolda, Türkiye saati ile 9:05 te Atamızı anarak, saygı duruşunda bulunduk… Bize bir vatan bahşeden Atama ve tüm silah arkadaşlarına selam olsun …şükran borçluyuz… Şaka maka yola çıkalı bir hafta olmuş… Önce Kandy gölü kıyısında durduk.. Alış veriş bağımlıları dağıldı.. Aşağı yukarı 8 -9 saattir herhangi bir şey alamadılar …onları anlıyorum.. Bu Kandy gölü, Safa şeyi bir Raja tarafından 1807 de suni olarak yapılmış bir göl.. Aynı zamanda, mütevazi bir isimle “Süt denizi”olarak anılıyor… Balık avı yasak ve suni olması hasebiyle her yıl göl biraz küçülüyormuş… Bunu yaptıran Kıral Sri Wicrama göl kıyısına küçük bir saraycık kondu... read more
QUEENS HOTEL
CAFE MUSEUM
ANA YÜREĞİ

Asia » Sri Lanka » Western Province » Colombo November 9th 2023

9 KASIM 2023 PERŞEMBE Sabah erkenden yola çıktık… Chennai’den 9:40 uçağı ile bugün Sri Lanka ‘ya geçilecek … Chennai hava alanına zamanında vardık ve 11:30 civarında Sri Lanka’nın başkenti Colombo’ya vardık . Uçağa bindiğimiz andan itibaren bir "ayıboğan" dır gidiyor...hostesler herkese "ayıboğan" diyor .. Ben de nereden anladılar diye merak ediyorum .. Meğerse ayıboğan diye duyduğumuz "aybowan" ,günaydın,merhaba demekmiş...aklınızda olsun... Sri Lanka, Hint okyanusunda bir ada ülkesidir . 1972 de Sri Lanka adını almış daha önceki adı Ceylon ( seylan ) … Bu marka çok kuvvetli olduğundan hala bir çok ürünü ( özellikle Çay)..”Ceylon” diye pazarlıyorlar … Marka değiştirmek, belalı bir iştir …bilirim … Tarihine biraz değineceğiz ama yeri gelmişken söyleyeyim burası eskiden kahve... read more
SRI LANKA HATIRASI
DAVULLAR ZURNALAR
BUDHA VS

Asia » India » Tamil Nadu » Chennai November 7th 2023

7 KASIM 2023 SALI Sabah 07:30 da otobüse doluştuk ve yola çıktık… Kahvaltımızı kumanya olarak verdiler..ufak tefek bir şeyler yedim… zaten hazırladıkları herşeyi yemek mümkün değil… Kochi havaalanına döndük.. Bu hava alanı, kendi enerjisini güneş panelleri ile karşılayan Dünya’daki ilk hava alanı imiş.. Arazi bol, panelleri etrafa serpiştirmişler… Chennai uçağımız 12:40 ta kalkacak.. Söylememe gerek yok ki yine geç kalktık ülkeyi batıdan doğuya doğru katederek, 14:30 gibi Chennai ‘ye vardık… Eski adı ile Madras olan Chennai ,Tamil Nadu eyaletinin başkenti olup, Bengal körfezinin kıyısında Hindistan’ın güney doğusunda yer alan ülkenin 6 cı büyük nüfusuna sahip olan bir kenttir. Önemli özelliklerinden birisi, buranın Hindistan’ın Detroit i olarak anılmasıdır ..bütün arabacılar burada … Tüm Hint... read more
BRONZ MÜZESİ
SHIVA
KAÇ EL VAR ?

Asia » India » Kerala » Kumarakom November 5th 2023

GUN 06 KASIM 2024 PAZAR Bugün dinlenme günümüz… Sabah neşeli bir kahvaltının sonrasında, otel rıhtımına yanaşan bir gemi bizi bekliyordu.. Tam Hint usulü bir teknenin tepesine kurulduk … Hava çok güzel ve yeşillikler arasında bir gezi başladı… Otelin güneyine doğru yapılan gezide, deniz-nehir kıyısında çok güzel konutları geçtik ve kanallarla dolu bir yere doğru aktık .. Kanalların her iki yanında çeltik tarlaları alabildiğine uzanıyor.. Önce bir iskeleden, likit ihtiyacı karşılandı daha sonra bir balıkçı iskelesinde yerel böcekler satın alındı.. Yemek te de balık var …sonuç olarak bu gezi bir anlamda gurubun da bir anlamda yakınlaşmasına olanak tanıdı .. Gurup ile ilgili bir keşfimi paylaşmak istiyorum.. Gurup müziğe çok yatkın ve zaman zaman şarkılar söyleniyor hep birlikte ... ... read more
TEKNE SAFASI
BÖCEKLER
TEK DEĞİLİZ

Asia » India » Kerala November 5th 2023

5 KASIM 2024 PAZAR Sabah kahvaltıdan sonra tekrar otobüse doluştuk..Bu sefer gerçek bir otobüs geldi..hepimize yer var … Programda Cochin yada Kochi turu var… Şehrin adı bitmiyor… eskiden Cochin miş şimdi Kochi olmuş. Tarihte ad veren verene, Cocym diyen var ,Kashi diyen var hatta araplar biraz uzun tutmuşlar Tuhfat ul Mucahidin demişler … Her neyse …Anlıyoruz ki bu şehir önemli Çok karışık bir kültürleri var .. Çinlilerden sonra Portekizliler 1500 yılında burayı keşfediyorlar.. Allah razı olsun …aslında 2500 yıldır orada keşfedilmek için 1500 yılında gelecek Portekizlileri bekliyorlardı….. Tarihte Portekiz’i kimlerin keşfettiğine dair bir beyan yok …Onlar keşfedilemez ,sadece keşfederler tamam mı ? Daha sonra Hollandalılar, sazı eline alıyor..arkasından 1795 te İngilizler sahneye çık... read more
ÇİN MARİFETİ
UFAK TEFEK TAHTLAR
SİNAGON

Asia » India » Goa November 4th 2023

4 KASIM 2024 CUMARTESİ Sabah kahvaltıda tanımadığım bir sürü yemeği pas geçerek ,bildiğimden şaşmadım. Bu kardeşler, her şeyi biraz acılı yapmayı seviyor.. Goa, Bombay ın 400 km güneyinde ,Arap okyanusu diye tanımlanan denizin kıyısında yer alan bir kenttir. Yönetim Merkezi Pananji olup, kişi başına geliri Hindistanın iki katıdır . Resmi dili Konkani…Hintçe ve İngilizce yan diller olarak okutulmaktadır… Tarihine baktığımızda, 1472 yılında Müslümanların yönetimine girdiğini diğer kaynaklar, asla terennüm etmiyor …orasını pas geçiyorlar . Dolayısıyla Hintliler, bizi “işgalci” sayamazlar . Bu Coğrafya,1510 yılında Portekizlilerin eline geçiyor .. Burası ,Portekiz’e komşu bir ülke olduğundan ! kalkıp gelmişler ve bir türlü gitmek bilmemişler.. 1961 yılında İngilizler, “yeterin ulan” diyerek... read more
HAZRET BURADA
İÇERDE PAPA'YI BEKLİYOR
GURUP

Asia » India » Maharashtra November 3rd 2023

3 KASIM 2024 CUMA Sabah saat 6:00 gibi,Chhatrapati Shivaji Maharaj ( çatapat gibi )Mumbai, hava alanına indik .. Gümrük ve polis aşıldı … Bir sigara tüttürelim dedik .Otoparkın ikinci katını adres gösterdiler .. Bu fasıldan sonra, alelacele otobüsümüze yerleştik ..gurubumuz 18 kişi… erkek kişi adedi 3 …çok azınlıktayız…esamemiz bile okunmaz … Otobüs te mihmandar aldı sazı eline… ben de geri kalmayayım ve burası için biraz bilgi vereyim… Bir kere şehrin adı 1995’e kadar “Bombay” bilahare “Mumbai” oluyor … Hindistan’ın Maharaştra eyaletinin başkenti ve 23 milyon nüfusla Dünya’nın en kalabalık 3 cü yerleşim yeri oluyor.. Rehber, Hindistan nufusunun 1.4 milyar olduğunu ve Çin i solladıklarını gururla anlattı… Aynı zamanda Dünya’nın en büyük Demokrasisi olduklarını iddia ediyorlar . Dua ets... read more
ORTAYA
KARIŞIK
HEPSİ VAR

Tot: 0.435s; Tpl: 0.008s; cc: 17; qc: 92; dbt: 0.181s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb