4 ÇİÇEK EGUİSHEİM ...

March 18th 2024
Published: April 17th 2024

18 MART PAZARTESİ 2024

Aslında bugünkü programda Mulhouse ‘u ziyaret etmeyi planlamıştık ama 54 km gidiş, 54 km dönüş bizi pek açmayınca ,yönümüzü Colmar ‘a çevirdik…

Pazartesi olması nedeniyle, bir takım dükkanlar açılmış...

Şaşırdım ...demek bazen çalışıyorlar …

Kentin girişindeki bir cafeye oturdum daha doğrusu çöktüm...

Svitlana, bunu fırsat bilerek tek başına bol bol gezmek fırsatını buldu…

Elbette gezi sonunda, içimizde yatan “alışveriş” ateşini harekete geçti…

Magnetler, küçük bir guguklu saat ve anahtarlıklar alındı ..

Alışveriş konusunda kendimizi frenlememiz lazım, zaten gezi başında kabullenmiş olduğumuz tek valizle ve maximum 8 kilo ile seyahat etmek zorunluluğu daha atak olmamızı engelliyor...

Son turlar da atıldı ve artık demir almak zamanı geldiğinden Eguisheim’e döndük …

Eguisheim, 2013 yılında Fransa’nın en güzel beldesi olarak seçilmiş ..

4 yıldız yerine, 4 çiçekli olarak kabul edilmiş şarap yolunda ,küçücük bir kasabadır..

Fransa, bu beldeleri şehrin girişine koydukları tabelalarda kaç çiçekli olduklarını belirterek turiste bilgi vermektedir ..

Eguisheim da gerçekten, 4 çiçeği hakkeden ve çok iyi korunmuş bir ortaçağ kasabasıdır.

Tarihi çok eski çağlara dayanmakla birlikte, Papa IX Leon’un (1002 )doğum yeri olarak kabul ediliyor .

Bizim kiraladığımız ev de, onun adına inşa edilmiş şapelin duvarına dayanıyor …Kasabanın ortasında yer alan sekizgen havuz da yine IX Leon adını taşıyor…

Kent surlarla çevrili olup, şu anda ünlü şarap üreticilerinin bulunduğu meydanları ile dikkat çekmektedir …

İfadeye göre, Eguisheim, diğer bir çok şarap yolu kasabasından farklı olarak sadece "Riesling" değil "Pinot Gris" ve "Gewurztraminer" şaraplarında da iddia taşımaktadır …

Anladığım kadarı ile yöre halkı paraya doymuş.

Bu nedenle saat 16:00-17:00 den sonra tüm dükkanlar kapanıyor ..

Şehirde her hangi bir bakkal,makkal olmadığından, bir şişe Coca Cola dahi almanız mümkün değil ..

En yakın alış veriş merkezi 2.5 km uzaktaki Wintzenheim da ..

Bu nedenle bu Alsace cennetinde konaklamaya karar vermişseniz:

”Güvenme dayına ,ekmek al yanına”…

Tüm bu olumsuzluklara rağmen kanaatime göre ,Eguisheim gerçek anlamda Alsace şarap yolunun yıldızıdır ...

Yarın sabah yolculuk var ..geceden ortalığı toparlamaya gayret ettik …

Tot: 0.09s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0207s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb