Page 5 of traveloturc Travel Blog Posts

Europe » Greece » Pelopennese » Monemvasia September 27th 2022

27 EYLÜL 2022 SALI Elafonissos adasına gitmeye karar verdik … Türkçe adı "Paşa adası" ehhh bize de bu yakışır.. Elafonissos'a gitmek için Neapolis'i tekrar katettik ve Pouda Plajı kenarında çalışan feribotları bulduk … Arabamızı park ettik ve Gemiye bindik . Gemi çok matrak zira buraları fazla sığ plajlarla çevrili olduğundan geminin su kesimi adeta yok .. Hava çok kötü ve geçeceğimiz boğaz çok akıntılı olmasına rağmen, yılların kurdu kaptan biz rahatlıkla karşı kıyıda Elafonissos a taşıdı .. Efendim derlerki bu adada bulunan "Simos beach" dünyanın en iyi plajlarından biri sayılıyormuş .. Hava muhalefeti nedeni ile gidemedik ama bir marketing aktivitesi de olabilir diye düşünüyorum… Elafonissos, aynen bizim adalar gibi …sahilde restoranlar ..görünür yerde bir kilise …umursamaz ve pervasız ada ins... read more
GİDİYORUZ
ELAFONISSOS TA BİR GARİP
ELAFONISSOS...

Europe » Greece » Pelopennese » Monemvasia September 27th 2022

27 EYLÜL 2022 SALI Bugün etrafı dolaşma günümüz .. Hava çok bulutlu ve denize girmemiz için bizi heveslendirmiyor Ama olsun bu durum plajları ziyaret etmemize mani değil … Buraya yakın "Livadia" diye bir plaj varmış… Bir yerlere girip çıktık ama çok güzel bir yolun sonunda Livadia ya vardık .. Çok güzel bir plaj Bizden başka bir karavan var kampçılık yapıyor .. Yer insanın içini açıyor... Biraz soluklandık ama denize girmeye cesaret edemedik … Orada, drastik bir karar alarak ,buranın en muazzam aktivitesi olan Elafonissos adasına gitmeye karar verdik... Bu arada ek bir bilgi vereyim Yunanistan 'da elinizi sallasanız Livadia bir yere varırsınız ... Adeta bizim memlekette Kleopatra koyu gibi bir şey ... Özellikle Yalta 'daki Livadia ile karıştırı... read more
LIVADIA

Europe » Greece » Pelopennese » Monemvasia September 26th 2022

26 EYLÜL 2022 Bu karışık duygular içinde Neapoli denilen yere vardık .. Şimdi Villa Aphrodit i bulma zamanı.. Fakat benim telefon adresi inatla göstermiyor Daldığımız sokaklar aradığımız yer değil .. İyisi mi sahilde bir yerde soluklanalım dedim .. Sahibi villa'yı aradı .. Efendim adres veremiyorlar zira yerin adresi yokmuş.. Nasıl düşünebiliyormusunuz adresi olmayan bir booking com villası.. Konuştuğumuz kız, evi temizleyen kadının meşgul olması nedeniyle bizi ancak bir süre sonra bulunduğumuz lokantadan alacağını bildirdi.. Yapacak bir şey yok yemeğimizi yiyelim dedik .. ve de harika bir ispanaklı börek yedik… Bu arada, lokantanın wifi ve şarj imkanlarından yararlanarak tekrar telefonuma kavuştum… Haritaya güvenerek tekrar yola çıktık … Ha... read more
VILLA APHRODIT
AĞIR ABİ
LİMANAKİ

Europe » Greece » Pelopennese » Sparta September 26th 2022

26 EYLÜL 2022 PAZARTESİ Sabah kahvaltısından sonra yola çıktık. Bügün Hedef Neapoli fakat daha önce ünlü Sparti veya Sparta ve Mistras ziyaretleri var … Düzgün bir otobandan sonra Sparta şehrine girdik. Burası malum asker bir devletti .. Her Spartalı asker doğup asker olarak ölmesi ile ünlü.. Eskiden burada askere gitme şenlikleri yapılıp yollar kapatılıyormuydu ? Bilemiyorum..fakat havaya silah atmadıklarını biliyorum daha barut keşfedilmemişti Allah tan... Spartalının güçlü,akıllı ve karakterli olması beklenir. Neredeyse Atamın sözlerini anımsadım “Ben sporcunun zeki,çevik ve ahlaklısını severim” Atam kusura bakma ama galiba bu slogan Spartadan götürme… Her neyse Atamın hatırına gözümü yumuyorum... Dorian Sparta MÖ 6 YY da Pers savaşları ile ... read more
CAHILLIGIN ZİRVESI THERMOPLY
MISTRAS HATIRASI
GERİYE SADECE BİRASI KALDI

Europe » Greece » Pelopennese » Nafplion September 25th 2022

25 EYLÜL 2022 PAZAR Sabah kahvaltımızı kendimiz hallettik. Yolumuzun üzerinde Naphlion diye bir kent var . Doğrusu tepede bulunan kaleye tırmanmayı gözümüz yemedi. Daha doğrusu benim gözüm yemediği için, derhal kaleyi boklayıp Sveta nın tırmanmasını engelledim.. Bilahare buranın ünlü plajı Karatonas ‘a doğru seyirttik… Arabamız için fıstık gibi gölge bir yer bulduk .. Oldukça geniş bir plaj İşletme yere para almıyor sadece ne yiyip ne içeceğinle ilgileniyor .. Doğrusu çok iyi vakit geçirdik Ayıp olmasın diye öğlen atıştırmasını da ayni yerde yaptık .. Karatonas ziyaret edilmesinde yarar olan keyifli bir “beach”... Güneş altında çift taraflı bir kızartmadan sonra Nafplion da markete uğrayıp ,otelimize döndük .. Yerimiz denize karşı... b... read more
SVETA IN KARATONAS
KARATONAS
UMUT VEREN BİR YER

Europe » Greece » Pelopennese » Tolo September 24th 2022

24 EYLÜL 2022 CUMARTESİ Bugün istikamet Tolo … Tolo dedikse Tolo ya yakın Bouboulinas ta Angelo Apartments bizi bekliyor… Yolumuz rahat sabah kahvaltısından sonra hazırlandık..Anastazia ile vedalaştık ve yola çıktık .. Öğlene doğru yolun üstünde bulunan Angelo apartments a vardık .. Çok şeker bir kadın bize Allaha yakın bir yerde deniz manzaralı bir oda verdi . Balkon tam safa şeylerinin balkonu .. önümüz plaj… fakat üç buçuk katı valiz sürükleyerek çıkmak yarı ölüm sayılır … Teselli olarak , parkı var araba sağlamda.. Odada biraz döküldükten sonra plaja gitmeye karar verdik .. Kum ve güzel bir plaj .. 10 euro bayıldıktan sonra iki şezlong ve bir şemsiyeye kavuşabiliyorsunuz … Denizi güzel ..hayat güzel…Plaj dönüşü biraz dinlendik … Akşam giyindik... read more
BATIK HATIRASI

Europe » Greece September 22nd 2022

22 EYLÜL PERŞEMBE Şimdi istikamet Porto Cheli veya Porto Heli.. Anladığımız kadarı ile burası çok inn bir yer ki, otel fiyatları balistik füze olmuş … o nedenle müdebbir bir tüccar olarak oraya yakın bir otele odaklandık .. Seçtiğimiz yer Porto Heli 'ye yakın Burası da porto ama Porto thalassa. Anastazia Studios diye bir yeri seçmişiz .. Bir kaç sınama yanılma turundan sonra yerimizi bulduk .. Abiii acaip bir yer ... bize bir studio verdiler ki anlatmakla bitmez… içi dubleks hatta banyo nun yerini sayarsak triplex.. Balkonu ..bahçesi vallaha bu kadarını tahmin etmiyordum … odamızı şaşkınlıkla takip edebidim.. Her şey gıcır gıcır Kettle dan, kahve makinasına her şeyi cillop… Anastazia yı kutladım çok sevindi.. Otelin önü ... read more

Europe » Greece » Pelopennese » Epidaurus September 22nd 2022

22 EYLÜL 2022 PERŞEMBE Sabah kahvaltıya yine son anda yetiştik. Otelle vedalaşıp yola çıktık Bugünkü programda Epidaurus var Isthmya nın içine girmeden ,hafif kaybolarak ,ama ana yolu mutlu sonla bulduk … Bir süre gittikten sonra bir kahve içmek için deniz kenarında Loutra diye bir yerde Billy adlı bir kafeye çöktük… Şehrin dinozorlarının buluşma yeri burası … masadan masaya yüksek sesli tartışmalar yaşanıyor .. Sveta’ya Gürkan la masum konuşmamızdan sonra bu durum tam isabet oluyor .. Görsün bakalım neymiş Yunanlılar … Billy büyük olasılıkla İngiliz gelmiş buraya yerleşmiş … çok seviliyor . Yer de çok hoş,asude Düşünüyorum herif güzel yer bulmuş diyorum .. işleri de tıkırında … Loutra’dan sonra gelen Yeni Epidaurustan sonra eski Epidaurus ... read more
ETKİLEYİCİ
O DA ORADA
KESİTLER

Europe » Greece » Pelopennese » Corinth September 21st 2022

21 EYLÜL 2022 ÇARŞAMBA Sabah kahvaltıya zor yetiştik.. sorunumuz şu elimde çok eskiden aldığım bir MIO GPS cihazı var bu çalışıyor ama güncel değil. Elimde bir de interneti olmayan bir telefon var onu da internetin olduğu bir yerde ayarlamak gerek. Bir şekilde kapanırsa bir daha ayarlamak mümkün değil .. bir de Sveta nın interneti olan ve çalışan bir telefonu var .. İşte bu üçlüye dayanarak seyahat ediyoruz .. Bazan benim MIO ile telefonum arasında görüş ayrılıkları oluyor orada da benim GPS e göre karar veriyoruz… Bugün programda Eski Korinth var .. Yollar karmaşık olmasına rağmen, 0 fena puanla yeri bulduk. Aracı park ettik .. Bendeniz yaşım ve oturma iznim sayesinde bu ören yerlerini çok ucuza ziyaret edebiliyorum Onun dışında biletler uçuk üstelik bir de b... read more
ESKİ KORINTH
APOLLONA DOĞRU
MÜZE

Europe » Greece » Pelopennese » Corinth September 20th 2022

20 EYLÜL 2022 SALI Otobanda Atina’yı by pass ederek Korinth yoluna girdik.. Otelimiz Korinth e yakın Kokkoni Beach denilen bir yerde . Kokkoni beach i araki bulasın .. yerli halk bile bilmiyor Neyse bir benzinci yardım etti.. Oteli, mehter marşı ile üç ileri bir geri formatında bulduk.. Deniz kıyısında hoş bir otel ... balkonumuz da güzel. Keyfimiz yerine geldi .. günü taçlandırmak adına bir de deniz yaptık.. Denizi güzel ama kalitesi bizim oraları tutmaz … Duşlarımız alındı ve gece kayıntısı için korinth civarına gitmeye karar verdik … Mevsim bitmiş, her yerde hüzün var… Sveta seçici... Bir etçide karar kıldık... tavuk falan ile karnımızı doyurduk .. Otele döndük Balkonda biraz pizlenme ve arka... read more

Tot: 0.154s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 67; dbt: 0.0625s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb