AVSA' LI SARTI


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » Central Macedonia
September 6th 2013
Published: January 30th 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

KALAMITSI-SARTI


Geo: 40.1019, 23.9751

GÜN 08 GÜNLERDEN CUMA:
Sikia'dan hemen sonra, Sarti Plajına varıyorsunuz .
Yarın bizim evliliğimizin yıldönümü...
Ben biraz özendiğim için, Ayşecik ile güzel bir kutlama olsun istiyorum..
Sarti'nin olanaklarının, daha geniş olduğunu biliyorum.
Bir kolaçan edeyim dedim …
MÖ 8 YY da Chalkis halkı, Chalkidiki nin İkinci bacağı olan Sithonia'nın, Sarti denilen yerine yerleşmeğe karar vermişler.
Bu yerin devler tarafından kurulduğu iddia edilmektedir..
Vallaha bence,eski yunan halkı bozmuş devlerle…
Yerin adının 5 YY da yaşamış Kıral Sartios tan geldiği, söylenmektedir..
Bizim Sart ile ilgisi var mı ? bilmiyorum..
Herodot tarihine göre, Pers kıralı Darius'un oğlu Xerxes'te
Yunan şehirlerine saldırmazdan önce buralara takılırmış..
14 YY da buranın haracını, Hiropatamu manastırı keşişleri
yiyormuş..
17 yy da korsanlar kenti bitirmişler…
Bundan sonra devreye biz giriyoruz..
1922 yılındaki mübadelede, ( gençler için değişimde )Marmara denizinin
ortasında, eskiden Afisia şimdi ise Avşa denilen yerin rumlarını buralara
taşımışlar..
Xiropotamou manastırı keşişleri ,gelenlere sahip çıkmış...
yeni yerleşim yerlerinin yapımı 2 yıl sürmüş ..
Açlık ve sıtma gibi acılar yaşanmış.
Bugün,Sarti, yarım adanın en turistik yerlerinden biridir..
Sahildeki sıram sıram tavernaları şöyle bir dolaştım.
Dişe dokunan bir yer bulamadım doğrusu…
Biraz daha dolaştım fotolar çektim ve kampıma geri
dönmeğe
karar verdim…
Sarti'yi merak edenler için video :



Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.108s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.061s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb