Blogs from Central Macedonia, Greece, Europe - page 4

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki July 26th 2014

Final stop on my itinerary. I rented a place on airbnb that someone in Skopje had recommended. First airbnb this trip, as most cities had nothing much to offer in this part of the world. It was great - I rented a room and got the whole place because the woman renting the room went on vacation the evening of the day I arrived. Awesome! The town itself, though, was less awesome than I expected. It's kind of ugly, but it does have cool ancient sites right in the middle of town to visit. And some good museums. And a TGIFridays that I might have eaten at. Twice. It was so sunny and so hot, it was almost too much. I could have taken a bus into the downtown, but chose to walk 30 min in ... read more
The white tower
White tower

Europe » Greece » Central Macedonia » Kastraki July 25th 2014

Aujourd’hui, nous visitons les Météores. Déjà, les formations géologiques sont impressionnantes mais visiter des monastères construits au sommet au milieu du 14esiècle est magnifique. Des 23 monastères construits à l’époque, 6 sont encore habités par des religieux et ouverts aux visiteurs. La majesté des lieux est difficile à décrire. Par contre, le nombre de marches à monter ou descendre pour avoir accès à certains d’entre eux nous rebute en peu; nous en visiterons 3. On voit certains moines être transportés dans des genre de nacelles au dessus des gouffres à l’intérieur des monastères ! En bas, un autre moine était posté et faisait une prière !... read more

Europe » Greece » Central Macedonia » Kavala July 14th 2014

Geo: 40.8807, 24.7196 GÜN 75 GÜNLERDEN PAZARTESİ: Benim için çok zor bir gün başladı.Ayağım bayağı şişmiş..Ayşeciği, bunu, Türkiye'de baktırmak istediğime zor ikna ettim..Maria bize bir taksi çağırdı.Limana gittik ..Zar, zor gemiye kadar yürüdüm. Merdiven çıkmayayım diye, bana gemi kapağının yanında bir ... read more
kapak

Europe » Greece » Central Macedonia » Kavala July 13th 2014

Geo: 40.8807, 24.7196 GÜN 74 GÜNLERDEN PAZAR : Sabah, erkenden toparlanıp yola çıktık.. Keramoti 'ye vardığımızda saat 08:45 ti.. Keramoti Thassos'a gideceklerin feryboat iskelesi. Araçla gelenlerin araçlarını rahatça adaya taşımaları mümkün . Biz bir tek gece kalmayı planladığımız için boşuna aracı taşımak istemedik Arabayı uygun bir yere sotaladım ve 09:00 gemisi ile Thassos adasına doğru yola çıktık. 45 dakika sonra Thassos'a vardık. Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli: KERAMOTI-THASSOS VIDEOSU http://www.youtube.com/watch?v=HpuRw1dQVUc GÜN KM:51 KUMULATIF KM: 10605... read more
etraf
keramoti
gidiyoruz

Europe » Greece » Central Macedonia » Kavala July 12th 2014

Geo: 40.94, 24.4 GÜN 73 GÜNLERDEN CUMARTESİ: Ayşemin 40. yıl dönümünü Selanikte kutlamıştık ve o gece de çok eğlenmiştik ama bu seferki belki de Ayşe nin en güzel doğum günü oldu .. Bir noktadan sonra tamam dedik ve kalktık ..Kampta Kostas'a ve Evgenia'ya teşekkür ederek ayrıldık. Sabah erken gideceğiz .. GÜN KM:0 ... read more

Geo: 40.8385, 24.3013 GÜN 73 GÜNLERDEN CUMARTESİ: Sabah güzel ve sarhoş uyandım.. Kendimi denize zor attım .. Toparlamağa çalışıyorum … Nafile hala sarhoşum.. Ayılırım diye umut ediyordum .. Öğlene kadar, az enerji ilkesi ile kendime gelmeğe çalıştım. Acıkınca kampın lokantasında yedik . Yerimize geçtik . Kostas geldi ..Bir telaş bize yemek hazırlamağa başladı .. Yedik diyemedik ve tekrar yemeğe oturduk.. Çivi çiviyi söker… biraz reçina, üstüne bira yaptık.. Akşama kadar vakit var ..Ben tekrar deniz yaptım ..kafamın ağırlığı gitmiyor .. Bu akşam, Kostas'ı ve manitasını davet ettim .. Geçen sefer Kostas bizi mahcup etmişti .. Zar zor onu ikna ettim ..Saat 21:00 de Kostas, kadını ile birlikte geldi.. Nea Peramas ... read more
takım
çiftetelli
çok yaşa Ayşe

Europe » Greece » Central Macedonia » Asprovalta July 11th 2014

Geo: 40.708, 23.6607 GÜN 72 GÜNLERDEN CUMA: Arabamızı yükledik..İzmit le dün vedalaşmıştık. Yola çıktık ve Atamın memleketi, Bitola da, son paramızla yakıt aldık….. sınıra sorunsuz vardık. Bildiğiniz üzere Makedonlar'la, Yunanlılar, itiştiğinden asla sınır tabelası koymuyorlar ..Allahtan buradan çok kez geçtik te yolumuzu bulabiliyoruz . Aksi halde,burası ,herhalde sınıra nasıl gidilir ? sorusunu sorduğunuz tek ülkedir… Kozani'ye vardıktan sonra, artık yokuş aşağı.. Otoban yağ gibi gidiyor.Asprovalta 'ya zorunlu bir giriş yaptık.. Zira, bundan 2 yıl önce otelden ayrılırken, Ayşenin hırkası ile aynı renkte olduğu için adamların bir havlusunu farkına varmadan araklamışız .. Daha sonra mektuplar yazarak özürler diledik .. Onlar aşk olsun diye yanıt verdiler ama bu seyahate çıkarken özellik... read more
lokantamız
asprovalta anısı
barımız

Europe » Greece » Central Macedonia » Kavala July 11th 2014

Geo: 40.94, 24.4 GÜN 72 GÜNLERDEN CUMA: Arabamızı yükledik..İzmit le dün vedalaşmıştık. Yola çıktık ve Atamın memleketi, Bitola da, son paramızla yakıt aldık….. sınıra sorunsuz vardık. Bildiğiniz üzere Makedonlar'la, Yunanlılar, itiştiğinden asla sınır tabelası koymuyorlar ..Allahtan buradan çok kez geçtik te yolumuzu bulabiliyoruz . Aksi halde,burası ,herhalde sınıra nasıl gidilir ? sorusunu sorduğunuz tek ülkedir… Kozani'ye vardıktan sonra, artık yokuş aşağı.. Otoban yağ gibi gidiyor.Asprovalta 'ya zorunlu bir giriş yaptık.. Zira, bundan 2 yıl önce otelden ayrılırken, Ayşenin hırkası ile aynı renkte olduğu için adamların bir havlusunu farkına varmadan araklamışız .. Daha sonra mektuplar yazarak özürler diledik .. Onlar aşk olsun diye yanıt verdiler ama bu seyahate çıkarken özellikle a... read more
plajımız
Rokko konseri
kampımız

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki May 9th 2014

Bei näherem Hinschauen waren die Schwäne auf dem See vor dem Hotel Pelikane (aber ohne den Pelikan-Füller). Erster Teil des langen Tages: auf kleinen Bergstraßen durch entlegene Dörfer, malerisch, wunderschön. Temperatur von 16 ° bis 10 ° oben auf den Bergen. In der Umgebung von Kastoria gibt es offenbar Bären, auch wenn ich keinen gesehen habe. Aber es gibt an den Straßen Schilder und die Autobahn ist bärensicher eingezäunt. Dann 400 km Autobahn: wieder ganz neu und wieder leer. Ich hätte mir ja gleich dennken können, dass ich auch hier eine Autobahn finanziert habe. Die hier hat mir aber insofern richtig gut gefallen, als sie Kilometer lang an den Seiten mit dicken, blühenden Ginsterbüschen bewachsen war, die wunderbar dufteten. Ich konnte mir richtig die Massen an Bienen vorstellen, die hier an der Arbeit waren und einen ... read more

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki November 20th 2013

When searching for flights, there are three factors in play - price, destination, and date. Usually, you can specify two of the three factors. In order to find cheap flights for example, you are able to choose the destination OR the date. In this case, we were limited to traveling during a mandatory vacation, and so the destination was ‘whatever came about’. In fact, I had no idea where Thessaloniki was on a map, but quickly found out that there is quite a bit of history and culture in the second largest city in Greece. Flying in on Aegean Airlines (quite an experience in itself), we passed by Mount Olympus, which conjured screams of excitement from our kids. Reading legends of grandeur and the Greek gods (even the Percy Jackson series) in preparation for the trip ... read more
Walking the old city wall
Crypt of St. Demetrius
Beautiful Byzantine Churches

Tot: 0.148s; Tpl: 0.006s; cc: 14; qc: 72; dbt: 0.0646s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb