HAPPY BIRTHDAY AYSE...


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » Central Macedonia » Kavala
July 12th 2014
Published: October 3rd 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

KAVALA-NEA PERAMOS


Geo: 40.8385, 24.3013

GÜN 73 GÜNLERDEN CUMARTESİ:

Sabah güzel ve sarhoş uyandım..

Kendimi denize zor attım ..

Toparlamağa çalışıyorum …

Nafile hala sarhoşum..

Ayılırım diye umut ediyordum ..

Öğlene kadar, az enerji ilkesi ile kendime gelmeğe çalıştım.

Acıkınca kampın lokantasında yedik .

Yerimize geçtik .

Kostas geldi ..Bir telaş bize yemek hazırlamağa başladı ..

Yedik diyemedik ve tekrar yemeğe oturduk..

Çivi çiviyi söker… biraz reçina, üstüne bira yaptık..

Akşama kadar vakit var ..Ben tekrar deniz yaptım ..kafamın ağırlığı gitmiyor ..

Bu akşam, Kostas'ı ve manitasını davet ettim ..

Geçen sefer Kostas bizi mahcup etmişti ..

Zar zor onu ikna ettim ..Saat 21:00 de Kostas, kadını ile birlikte geldi..

Nea Peramas diye bir yere götürdü..

Arabayı parkedip sahilde harika bir lokantaya vardık.

Lokanta denizin üzerine kurulmuş.

Gökte mehtap kaşar peyniri gibi arkamız deniz …

Süper bir orkestra döktürüyor ..

Tam anlamıyla, özlediğimiz bir taverna'ya geldik ..

Ayşecik ile en son bu tadta, 88-89 da, Selanikte tavernalara gitmiştik..

Sofra hemen donandı..

Parayı ben ödeyeceğim diye Kostas beni kolluyor ..

Bir bakıştık ne demek istediğimi anladı..

Sonra yakasını saldı..

Sahnede orta yaş üzeri yunanlı kadın ve erkekler gerçek sirtaki yapıyorlar ..

Burada biraz duracaksınız …gerçek sirtaki, iki kolu yana açıp, alakasız ve ritme uymayan maskaralıklar yapmak değildir…

Etrafa bakıyorum ..yaşlı başlı insanlar, biraz da ekonomik krizden olacak ,yumuşak gitmeğe çalışırlarken, asaletlerinden hiç taviz vermiyorlar ..

Çok güzel insanlar..
Artık burada Selaniğin şaşaası ve gösteriş düşkünlüğü yok olmuş ve az olanaklarla mümkün olacak en yüksek hazzı ve eğlenceyi yakalamağa çalışıyorlar …

Kostas sana helal olsun... bizi güzel bir yere getirdin..

Kostas, orkestra hakkında ,bilgi veriyor ..

Şarkıcı, eskiden jandarma imiş fazla zarta zurta gelmediğinden ayrılıp bu tavernada şarkıcı olmuş..

Diğer çalan da eski postacı ..

Bu arada, kısa kesilmiş ,civciv sarısı saçları ile David Bowie kılıklı , kadın erkek karışımı ahçımız, sirtakinin tepelerini zorluyor …alkışlar kıyametler ..takdir etmeler …

Öyle ,tabak mabak kırmak yok …ceket ,gravat yakmak yok …baş aşağı gül yaprakları atmak yok ..Baba gibi, aslan gibi sirtaki yapılıyor ..

Yarın akşam, Ayşemin doğum günü..

Kostas bunu bildiği için bu geceden kutluyoruz..

Orkestrayı sıkıladı ve Ayşem için ısmarladığı pasta sofraya geldi..

Mumlar söndü..

Orkestra "iyiki doğdun" çalarken tüm masalardaki kadınlar kalkıp geldi ve Ayşeyi öperek kutladılar …

Kalp resimleri çizerek Türkçe "seni seviyoruz" yazdılar ..

Çok dokunaklı sahneler yaşanıyor ..

Sanırsın ki aile içi bir kutlama oluyor ..

Orkestra Çiftetelli Tourkiko 'ya geçti ..herkes bir olup geldiler ve Ayşe'yi piste kaldırdılar ..

Hep beraber bir alem yaşanıyor ..

Kostas, orkestrayı bana çaktırmadan yine suladı..

Benim geldiğim muhitleri bilmiyor evladım ..

Ayşemin 40. yıl dönümünü Selanikte kutlamıştık ve o gece de çok eğlenmiştik ama bu seferki belki de Ayşe nin en güzel doğum günü oldu ..

Bir noktadan sonra tamam dedik ve kalktık ..

Kampta Kostas'a ve Evgenia'ya teşekkür ederek ayrıldık.

Sabah erken gideceğiz ..

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

NEA PERAMOS KLIPI:




NEA PERAMOS VIDEO :






Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0402s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb