Page 3 of Mon en Fran Travel Blog Posts

Europe » Denmark » Region Midtjylland » Hvide Sande August 23rd 2022

Vandaag met zuiderse temperaturen (tot 31°C) Denemarken binnen gereden. We kozen na 380km voor Romo, een Waddeneiland, verbonden met een km's lange toegangsweg over een aangelegde dijk. Onze MH-stellplatz toonde aan de ingang al een plaatje. Voll Besetzt. Toch kregen we van de uitbaatster een voorlopig plaatsje met een uitgerolde stroomkabel op een ruim stuk gazon, tot er morgen reguliere plaatsen vrij komen. 22€ cash zonder bonnetje, maar de stroom gratis als compensatie. Zwarte economie dus.Morgen gaan we met de fiets het eiland verkennen. In dit werelderfgoedgebied aan de westkust is het heerlijk uitwaaien op een van de breedste stranden van Europa en zou men kans hebben om zeehonden te spotten. Waarom ook niet ? Er zwemmen tegenwoordig wel walvissen in de Seine. Men kan er ook met de MH over de brede ... read more
Romo - Autocamperplads

Europe » Germany » Lower Saxony » Wildeshausen August 22nd 2022

22/8/2022 – Maandag – Eerste reisdag naar Denemarken. Tot Wildeshausen (D) 454 km van thuis. Geen noemenswaardige files onderweg. Behalve bij de start, een lange file op de Kaasmarkt wegens jaarmarkt in Wemmel als aanloop op het gebruikelijk verkeersinfarct van de Brusselse Ring. Het moet zijn dat we dit graag doen, want we deden dit nog eens over vanaf afrit Tervuren. Dus na één uur en 60km stonden we terug bij af. Wegens een op te halen 'phone' die thuis nog aan de lader hing. Wel 100% opgeladen dan toch. De buren zullen raar opgekeken hebben.... read more
 Wohnmobil Stellplatz - en automatische registrerung -
Wildeshausen- Wohnmobil Stellplatz

Europe » Belgium » Flemish Brabant June 1st 2022

Vanaf 2022 worden de motorhome reizen van Mon en Fran bijgehouden op volgende reisblog : https://www.pindat.com/reisblog/mon-en-fran... read more

Europe » France » Centre » Saint-Amand-Montrond May 28th 2022

Overnachting in Bruère-Allichamps, klein plaatsje op een 30km ten zuiden van Bourges. Te bereiken langs kleine wegen vanop de A71. In lokale folders wordt het als middelpunt van Frankrijk aangegeven. Tevens zijn er twee opmerkelijke historische gebouwen: de Priorij en een Cisterciënzer Abdij, gesticht in 1136. Maar dat is voor een andere keer. Het was een lange rit hoofdzakelijk over snelwegen, en stevige 'bouchons'. Computer zei : Aankomst 18:45u, 26°, hoogte 141m, afstand 601.5km, verbruik 11.9L/100km, gemiddeld 67km/u, rijtijd 8:50u. Zondag 29/05/2022, rit tot thuis, met weeral stevige 'bouchons' Computer zei : Aankomst 19:40u, 11°, hoogte 68m, afstand 597.2km, verbruik 10.9L/100km, gemiddeld 62km/u, rijtijd 9:31u. ... read more

Argeles-sur-Mer – Maandag 23 mei 2022 Computer zei : Aankomst 12:00u, hoogte 001m, 29°, 61,1 km, verbruik 8,9 l /100km, gemiddeld 47 km/u, reisduur 1:17 uur. Ultra korte rit van Vinça naar Argeles-sur-Mer, gezellige badplaats aan de Middellandse Zee voorbij Le Boulou in de buurt van Perpignan. Daarmee eindigt onze tocht 'Dwars door de Pyreneeën''. We hadden alle dagen schitterend weer. Zelfs veel te warm voor de tijd van het jaar. De weersvoorspellingen voor de volgende dagen wijzen op wat afkoeling. Kunnen we ons weer wat normaal voelen. Argeles-sur-Mer- Dinsdag 24 mei 2022 – REGEN heel de dag. – Boeken lezen. Argeles-sur-Mer- Woensdag 25 mei 2022 – koud en wind. Zo veel moest het nu ook nIet afkoelen ! Argeles-sur-Mer- Donderdag 26 mei 2022 – Zonnig, blauwe hemel en windkracht 6. Zo veel wind hadden we ... read more
Argeles-sur-Mer

Europe » France » Languedoc-Roussillon » Prades May 22nd 2022

- Computer zei : Aankomst 14:40u, hoogte 250m, 28°, 125,1 km, verbruik 9,4 l /100km, gemiddeld 37 km/u, reisduur 3:18 uur. Vandaag weer een mooie route, van Andorra naar Vinça aan de voet van de Mont Canigou, door de zuidkant van de Frans-Catalaanse Pyreneeën. Langs plaatsjes waar we nog nooit van gehoord hadden, buiten Font-Romeu, en misschien ook Prades. Behalve eerst nog stijgen naar 1850m en 2 prijzige tunnels door nog hogere passen, ging het hoofdzakelijk bergaf in 2de versnelling mits nog bijremmen in het bochtenwerk. Toch mooi die Pyreneeën-landschappen die we nu aan het verlaten zijn. Onderweg een lunch-stop in Mont-Louis, de hoogst gelegen vestingstad van Frankrijk (1600m), gebouwd door wie anders dan Vauban in opdracht van Louis XIV in de 17 eeuw. Het staat er nog altijd on-ingenomen.... read more
Vinça - le Lac
Mont-Louis
Fort Mont-Louis

Europe » Andorra » La Vella May 21st 2022

Andorra-La-Vella – Zaterdag 21 mei 2022 Gisteren vrijdag rustdag. Vandaag zaterdag bezoek aan het oude stadscentrum, de Bari Antic in het Catalaans. La Vella is de enige echte stad van dit prinsdom, over enkele km's ingeklemd tussen steile hellingen langs de rivier en een drukke baan. Gewapend met een stadsplannetje en mijn walking sticks begonnen we er eens vroeg aan (9:00u), om voor de middaghitte zeker terug te zijn. Eerst een stuk langs die drukke weg, tot aan de 3 liften, waar gelukkig ouderen zoals wij tot in het oude centrum omhoog worden gehesen. Smalle straatjes, kunstmatige pleintjes met onderaan parkings. Overal winkels. Verderop langs de baan mega koopcentra. Zogenaamd belastingsvrij. Vooral drank, tabak en geurtjes. Wie koopt dat allemaal ? Wij kwamen voor de cultuur. En voor postkaarten en zegels. Dat liep zeer mis, maar ... read more
Andorra-La-Vella -  Bari Antic

Europe » Andorra May 19th 2022

Andorra La Vella – Donderdag 19 mei 2022 Computer zei : Aankomst 15:30u, hoogte 999m, 32°, 107,1 km, verbruik 10,9 l /100km, gemiddeld 30 km/u, reisduur 3:20 uur. Vandaag reden we naar het bergstaatje Andorra over een mooie route aan de zuidkant van de Pyreneeën. Het was een stevige rit op bredere Spaanse wegen door een Pyreneeën-landschap met prachtige uitzichten, zeker bij dit helder weer. Na het stadje Sort kregen we hellingen tot ca. 1300m hoogte en weer veel bochtenwerk, met El Canto op 1720m als top. Onderweg stopten we in het historisch centrum van het bergstadje 'La Seu d’Urgell' en wilden we de Romaanse Kathedraal van de 12e eeuw bezoeken. Spijtig gesloten tussen 13.00u en 16.00u. Dan maar wat kuieren door de middeleeuwse straatjes rondom de Kathedraal. Toch het stoppen waard. Het was wel terug ... read more
El Canto

Europe » Spain » Catalonia » Espot May 18th 2022

Espot (Spanje) – Woensdag 18 mei 2022 Computer zei : Aankomst 16:30u, hoogte 1388m, 30°, 134,3 km, verbruik 14,0 l /100km, gemiddeld 30 km/u, reisduur 4:27 uur. Escot is een wintersportplaats met winkeltjes, terrassen en hotels in de Spaanse Pyreneeën. Normaal 400 inwoners op een oppervlakte van 97km2 gelegen in de nabijheid van een Nationaal Park met steile bergtoppen tot bijna 3000m. Vandaag deden we zowat onze Koninginnerit met het oversteken van 3 bergpassen. De Col de Peyresourde (1569m), de Col du Portillon (1293m) op de grens met Spanje, en de Port de la Bonaigua (2072m). Gelukkig helder weer en dus imposante landschappen gezien. Het plan was om hier een dag langer te blijven, maar in het kleine stadje zijn Motorhomes niet al te welkom en de campings die al open zijn liggen te ver en ... read more
Col du Peyresourde

Europe » France » Midi-Pyrénées » Aspin-en-Lavedan May 17th 2022

Computer zei : Aankomst 14:00u, hoogte 960m, 32°, 58 km, verbruik 14,7 l /100km, gemiddeld 26 km/u, reisduur 2:13 uur. Pittige rit over de Col d'Aspin. Loudenvielle is een klein plaatsje in de Hautes Pyrénées met een Carrefour supermarkt, wat restaurants en wellness. Getuige de enorme bijna lege openbare parkings verwachten ze hier in het ski-seizoen redelijk wat volk. Nu vliegen er enkel een paar parapentes tussen de bergen. We passeerden een mooi bergmeer hier vlak bij, maar misten de enige stopplaats voor een foto. Rechtsomkeer met 7m is hier niet zo vanzelfsprekend. We staan uiteindelijk op een Wellness Sport Camping waarvoor de opgegeven coordinaten niet klopten en dus bijkomend zoekwerk opleverde. De voorziene Aire de camping car van Loudenvielle was zo modern automatisch dat je er met een Belgisch GSM nummer +32 niet kon registreren, ... read more
Col d' Aspin
Col d'Aspin

Tot: 0.342s; Tpl: 0.007s; cc: 23; qc: 89; dbt: 0.1086s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb