Espot (Spanje) – Woensdag 18 mei 2022

Spain's flag
Europe » Spain » Catalonia » Espot
May 18th 2022
Published: May 18th 2022

Onderweg naar de PeyresourdeOnderweg naar de PeyresourdeOnderweg naar de Peyresourde

daar is dat bergmeertje toch
Espot (Spanje) – Woensdag 18 mei 2022

Computer zei : Aankomst 16:30u, hoogte 1388m, 30°, 134,3 km, verbruik 14,0 l /100km, gemiddeld 30 km/u, reisduur 4:27 uur.

Escot is een wintersportplaats met winkeltjes, terrassen en hotels in de Spaanse Pyreneeën. Normaal 400 inwoners op een oppervlakte van 97km2 gelegen in de nabijheid van een Nationaal Park met steile bergtoppen tot bijna 3000m.

Vandaag deden we zowat onze Koninginnerit met het oversteken van 3 bergpassen. De Col de Peyresourde (1569m), de Col du Portillon (1293m) op de grens met Spanje, en de Port de la Bonaigua (2072m). Gelukkig helder weer en dus imposante landschappen gezien.

Het plan was om hier een dag langer te blijven, maar in het kleine stadje zijn Motorhomes niet al te welkom en de campings die al open zijn liggen te ver en te steil bergop van het centrum. We zitten hier dan wel in puur natuur naast het klaterend geweld van een bergriviertje. Onze croissants voor morgenvroeg moeten we dan weeral zelf bakken. Stroom is aanwezig en de wifi perfect, sanitair is nieuw en schoon. De Spaanse uitbater verstond ons Spaans niet, maar wel ons Engels langs zijn vertaalcomputer. Hij kan ook goed
Col du PeyresourdeCol du PeyresourdeCol du Peyresourde

Deze is dan toch open
rekenen. Voor zijn dagprijs stonden we aan de Franse kant van de Pyreneeën 2 dagen op een in vergelijking luxecamping.

Col du Peyresourde Col du Peyresourde
Col du Peyresourde

Die fietsers beginnen aan de afdaling
Col du PortilonCol du Portilon
Col du Portilon

boven op de top
Port de la Bonaigua (2072m)Port de la Bonaigua (2072m)
Port de la Bonaigua (2072m)

frisse lucht en nog hier en daar sneeuw
Port de la BonaiguaPort de la Bonaigua
Port de la Bonaigua

Daar zijn die Hollanders terug die we al enkele dagen tegen komen op dezelfde plaatsen
Espot,- op zoek naar een plaatsEspot,- op zoek naar een plaats
Espot,- op zoek naar een plaats

eerst eens te voet gaan kijken of ik me daar niet hopeloos vast rijd.
Espot - campingEspot - camping
Espot - camping

Deze is open. Er staan al 2 MH's en 3 tenten
Espot - Camping Riu GelatEspot - Camping Riu Gelat
Espot - Camping Riu Gelat

het woeste beekje

20th May 2022
Port de la Bonaigua

"Ssoow, daar heb je die Bèlleg weer", zullen die denken.. nou nou
20th May 2022
Port de la Bonaigua

Die NL-ders blijven ons volgen, Deze namiddag toegekomen op zelfde cp in Andorra.

Tot: 0.313s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 55; dbt: 0.1048s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb