Andorra La Vella – Donderdag 19 mei 2022

Europe » Andorra
May 19th 2022
Published: May 19th 2022

Espot - 's morgensEspot - 's morgensEspot - 's morgens

nog even een foto vanop de ski-parking
Andorra La Vella – Donderdag 19 mei 2022

Computer zei : Aankomst 15:30u, hoogte 999m, 32°, 107,1 km, verbruik 10,9 l /100km, gemiddeld 30 km/u, reisduur 3:20 uur.

Vandaag reden we naar het bergstaatje Andorra over een mooie route aan de zuidkant van de Pyreneeën. Het was een stevige rit op bredere Spaanse wegen door een Pyreneeën-landschap met prachtige uitzichten, zeker bij dit helder weer. Na het stadje Sort kregen we hellingen tot ca. 1300m hoogte en weer veel bochtenwerk, met El Canto op 1720m als top.

Onderweg stopten we in het historisch centrum van het bergstadje 'La Seu d’Urgell' en wilden we de Romaanse Kathedraal van de 12e eeuw bezoeken. Spijtig gesloten tussen 13.00u en 16.00u. Dan maar wat kuieren door de middeleeuwse straatjes rondom de Kathedraal. Toch het stoppen waard.

Het was wel terug wennen aan het druk verkeer en het 2 keer stoppen aan douaneposten bij het binnenrijden van Andorra. Het zou hier dan ook veel goedkoper zijn dan in EU landen. De diesel staat hier wel aangeprijsd aan €1.60. Daar kunnen wij alleen nog maar van dromen.

El CantoEl Canto

bergpas op 1720M
El Canto El Canto

we staan er met 3
El CantoEl Canto
El Canto

kom dan hier eens kijken naar dat bord
Stopplaats-  UitzichtbalkonStopplaats-  Uitzichtbalkon
Stopplaats- Uitzichtbalkon

maar nog niet toegankelijk

deel van de Kathedraal
La Seu d'Urgell

zo zie je de toren van de Kathedraal

historisch centrum
La Seu d'urgellLa Seu d'urgell
La Seu d'urgell

straatjes met zuilengangen met bewoning bovenop
La Seu d'Urgell

't zal wel iets betekenen

20th May 2022
La Seu d'urgell

1,85, daar kan ik just niet onder. En zeker niet met schoenen aan.
20th May 2022
El Canto

Toch fijn als het daar niet druk is!

Tot: 0.088s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.063s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb