Blogs from Indonesia, Asia - page 24

Asia » Indonesia » North Maluku April 19th 2019

Fra sla dnes o 6.30 s guidom na sopku gamalama. Tam ja planujem ist asi v utorok, to uz bude hadam noha ok. Jo a samozrejme bez sprievodcu, i ked chlapik zo vcera co som s nim stravil hodinu na ulici vravel, ze by so mnou siel iba po stred, na lavu by sa neodvazil. V minulosti sa tam udajne prepadol neaky turista a uz ho nikdy nenasli. Ja mam stiahnutu trasu z wikiloc staru pol roka, tak hadam to bude ok. Na ranajky caj a zapecny sladky chleba s cokoladov. To nahadzane do seba a smer dive centrum. Cestou vyberam este neaky kes, rupia dobre posilnuje resp euro oslabuje co ma vobec netesi Vcera som skusal zamenit prachy v zmenarni ale dali uplne ubohy kurz. Do dive centra prichadzam presne 8.30 Este nikde nikto. Nakonec ... read more

Asia » Indonesia » Maluku April 18th 2019

Ranajky kupene v blizkom indomarte. Objednany tentoraz gojek a smer letisko. Nasadam na motoku, sup ho do protismeru ale to je tu bezne. Na letisku ma motorkar vyhadzuje na parkovisku pre motorky, tak troska slapania k terminalu. Tu mierim k automatu kde som kupoval letenku. Dnes je tu ina baba, tato trocha vedela ang, resp ju jej kamoska pripravila na to, ze pride bule. Pri check in si vyberam miesto v ulicke, podla planiku to vyzera na plny let. Prechadzam cez security aj s vodou. Na domacich letoch je povolena. Usadzam sa a sledujem na tv bundesligu. Vyber penez v atm a cakanie na let. Z mojej brany odlietaju v rozmedzi 5min dva lety. Sledujem vacsinu ludi a dufam, ze nasadnem do spravneho. Na ploche pred nastupom do busu sa radsej personalu pytam na destinaciu. Potvrdzuju ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi April 17th 2019

Noha odpuchnuta, tak lekaren vypustam. Smer pesi mesto, po ceste trh vascinou s rybami a zeleninou. Za nim kupujem so sebou nasi campur a tri kolaciky. V druhom indomarete (vzdialene od seba 500m) kupena lacnejsia voda. Este som chcel melon ale 20k sa mi zdalo vela. Na ubytku nic len lezanie a spanie. Noha mi zas zacala napuchat (prsty) Tak sup ho do lekarne Apotek Kimia Farma Sudiang. Tu pekna klimatizovana miestnost, dve handrove hlavy. Ukazujem na nohy, big, normal, cream. To chapu a so zlavou (2k) mi predavaju tubu, hovoria mi postup (indonezsky), pochopil som, ze 2-3x denne si to mam natret. Zastavka na bakso mie, to som nezjedol cele, mi v tomto teplo moc nechuti jest. Noha napuchla viac, asi to bude aj slnkom. Na izbe sprcha a natretie nohy, uvidime ci to zacne ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi April 16th 2019

Samozobudenie este pred zazvonenim budika. Ocista zubov, dobalenie batohu a hor sa na zemsky povrh. Vonku na stolickach furt ludia. Recepcny mi dava pas a hybaj ho pred stanicu pudu. Pri vybere pasu nastala komicka situacia. Pyta sa ma na farbu pasu, tak kukam riadne osuchany bez zlateho popisu, reku tento. Otvoril ho a tam fotka sibnutej alice. Ked toto difca este raz stretnem tak to uz nebude veru nahoda ale osud alebo o sud :) Rano odchadzaju busy z prednej a nie z nej, bo je zatvorena. Na muriku sedel predajca listko, pristavena dodavka, tak reku sa pojde b dodavke. Naokolo pospavali na kartonoch bezdomovci, mix cinanov a indov. Bezdomovci tak chrapali aj pred vchodmi do zavretych obchodov. To si neuvim u nas predstavit, ze na hlavnej ulici spia ludia. Dosol som zbytocne skoro, 30.min ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Banda Aceh April 12th 2019

Poriadne vyspaty smer restika kde vyplacam ucet. Sedel tu i jeden belgican, ten ide na rovnaku lod ako ja (trajekt 14.30). Chcel sharnut odvoz do pristavu ale ja mam motorku. Neskor z neho vypadlo, ze leti zajtra rovnakym letom do kl ako ja. Tak v banda aceh, ze mozme sharenut izbu. Mal tip na ac izbu za 80k v gm inn hoteli ( Konecne nasadzujem topanky, hned sa clovek lepsie pohybuje. Prst je uz v pohode avsak na druhej nohe mam zas nove zranenie ale vyzera to len na oskreninu na prste. Zhavim motorku a zhananie ranajok, nikde po ceste nic. I vecer(po 1900) je problem zohnat jedlo, vsetko zavrete. Prakticky jem az pred mesteckom sabang, tu kupujem aj flaskovy benzin. Jedlo len trocha ryze s mini ryba. To bolo zabalene v sacku a este v ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh April 11th 2019

Oh, rano opat hnacka. 3x po sebe Hned teda zas nasadzujem tabletky. Veru stiplave este nemozem jest. V dive centre som bol tentoraz prvy. Ide s nama aj jedna baba a dive instruktor. Dnesny ciel Pantee peunateung. Dlzka 42min max hlbka 22m. Ak by som nebol s novacikom tak by som bol dole asi o 10min dlhsie. Mi ostalo 50, novacikovy 30. Tento ponor ok, hlavne potesilo sledovanie chobotnic Reef comon octupis. Videli sme 3ks. Ale zvacsa boli skovane. Klesli sme na dno, chytili sa koralu, bo prud a cihali. Tu bol tiez slabsi prud ale v pohode zvladnute. Sli sme i cez mini kanon, tak pekne spestrenie. Opat s nami boli ludia z jachty. Ti mali vsetku vybavu svoju, samozrejme mimo flias. Platit sa dalo i kartou avsak poplatok 2.5percenta, ak by bol 2 tak ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh April 9th 2019

Noc trochu nahovno, bo teplo a buchot zveri na plechovej streche. Povodne som chcel ist kuknut vodopad ale nakonec kotvim na pieskovej plazi gapang. Pred tym vsak objednanie na poobedie potapanie v idc a nakup bananov v susednej dedine. Trs fakt velky, mozno aj 4kg ale banany male. V obchodiku pri ceste bol aj jeden chalan z banda aceh, vravel, ze na pevnine v jeho meste za tuto cenu banany nezozenem, hlavne take mnozstvo. Pre istotu kupujem v plastovej flasi aj predrazeny liter benzinu. Tetula mi ho do nadrze naliala pomocou lieviku. Plaz gapang a jej okolie kludnejsie ako moja dedina. I tu par ubytiek a restik ale nie take kvantum a hlavne ludi omnoho menej. No ubytka tu maju vyssie ceny, hlavne v dive centre lumbalumba (po indonezsky to znamena delfin) Rozvalujem sa na plaz, ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh April 8th 2019

Check out je az o 13.00, lod na ostrov mi ide 14.30 tak aspon stiham obehat tsunami atrakcie. Sisingamangaraja ul idem k prvemu bodu. Cesta, ziadny chodnik, vedie popri rieke co sa vlieva do mora. Na rieke kotvi vela rybarskych lodi roznych velkosti. Skoro vsetky maju belasu farbu. Zastavujem sa na ranajky pri jednej z mnoha mesit. Davam prekvapenie v papierovom sáčku. Tam na zelenom liste ryza, orechy a mini kusok ryby. S jedlom inak rano dost problem, nikde nic som nevidel, len ludi (nie zeny) popijajucich kavu. Kokot ma pri platbe ojebal o 3k. Po indonezsky povedal 7k, dal som mu 10k a on, ze ok. Som si spociatku nebol isty ale potom ako som pochodoval po ulici mi to doplo. Oproti mne rybari s ulovkami smerovali na trh. Jedny mali fakt obrovske ryby na ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh April 7th 2019

Rano sa citim lepsie, na ranajky dojedam banan a smer terminal paya illang odkial maju chodit podla recepcneho dodavky do banda aceh. Vraj startuju az o 10.00 to sa mi nechce verit a na terminali som uz o 8.30, no zbytocne, skutocne vsetky spolocnosti startuju okolo 10.00. Spolocnosti je tu kopa, vsetky kartelove ceny 120k r. Nakonec podla sympatii koncim v mulia wisata. Kazda spolocnost tu hned sluzi aj ako kurier. Ludia sem nosia krabice a nechavaju ich prepravit do miest po ceste. 9.30 ma vyzdvihuje chlapik, sadam do dodavky. Posunieme sa o 50m a zacina nakladka materialu. Len dve krabice, potom zas nazad, tu opat nieco dolozene a zas o 50m kde bereme dalsich pasazierov. 10.00 a vyrazame. No po par stovkach metroch sa tocime, zabudli sme cestou vyzdvihnut pasaziera. Hop ho na hlavnu ale ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra April 6th 2019

V noci sa budim na bolesti brucha a uzaj upalujem na turecky zachod. Toto sa este par krat opakuje. Nakonec pada rozhodnutie, ze tu ostavam dalsiu noc. Fakt mi je totalne nahovno. Pricina, vcerajsie mega stiplave jedlo. V hrtane ma normalne pali. Okolo obeda sa ako tak davam dokopy a idem do mesta na nakup bananov. V indomarkete kupena voda a japonsky jointovy napoj. S bananmi dost velky problem. U jedneho stanku dlha cakacka, az som to vzdal. Jedna baba si predemnu objednala asi 6kokosov, tak predavacka ich rozbijala a vyskrabavala do sacku. Som sa pohol do dalsieho stanku. Tu trs velkych bananov (inak vsade mali male, no vsade, banany su tu nedostatkovy tovar ako som pozeral). Chcel som len 5ks ale tetula mi chcela predat len komplet kde ich bolo hadam aj 20ks, to by ... read more

Tot: 0.209s; Tpl: 0.005s; cc: 13; qc: 66; dbt: 0.0491s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb