68.den - ternate (potapanie)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » North Maluku
April 19th 2019
Published: April 21st 2019
Edit Blog Post

Fra sla dnes o 6.30 s guidom na sopku gamalama. Tam ja planujem ist asi v utorok, to uz bude hadam noha ok. Jo a samozrejme bez sprievodcu, i ked chlapik zo vcera co som s nim stravil hodinu na ulici vravel, ze by so mnou siel iba po stred, na lavu by sa neodvazil. V minulosti sa tam udajne prepadol neaky turista a uz ho nikdy nenasli. Ja mam stiahnutu trasu z wikiloc staru pol roka, tak hadam to bude ok.

Na ranajky caj a zapecny sladky chleba s cokoladov.

To nahadzane do seba a smer dive centrum.

Cestou vyberam este neaky kes, rupia dobre posilnuje resp euro oslabuje co ma vobec netesi

Vcera som skusal zamenit prachy v zmenarni ale dali uplne ubohy kurz.

Do dive centra prichadzam presne 8.30

Este nikde nikto.

Nakonec kym sa vsetci rozhybali bolo okolo 9.30

Vsetka vystroj nalozena do dvoch aut a smer pristav.

Vystroj stara, hlavne topanky trochu potrhane a plutvy riadne zodrate.

V pristave sa nalodujeme cez druhu lod na nasu.

A zacina cakacka kym dojdu ostatny zo skupiny, postupne ich zvazali.

Dvaja cudzinci (par?) pracuju uz rok na ambone, neaky projekt, planuju tam ostat este dva roky. Ona z noveho zelandu, on z kostariky. Medzi sebou sa bavili spanielsky.

Japonci su neni japonci ale javcania, konkretne z jakarty. Opat zrejme dva pari. Jedna baba vypadala na taky japonsky mix. V tvari pekna ale inak mala. Druha tez trochu zosikmena s vygulenimi ocami.

Konecne vyrazame.

Co pobavilo bola komunikacia medzi jakartancanmi. Mixovali ang s indonezstinu. Fakt to vyznelo totalne divno, tak jak u nas akoze madari ked mixuju slovenske slovicka.

Prichadzame na prve miesto ponoru ale sefstvo rozhodlo, ze ideme inde bo dost silny prud.

Tanjung rum pri ostrove tidore. Prichadza rozdelenie podla skupin, ja idem s guidom willom a cudzincami, ostatny idu s dalsim guidom, majitel ide zvlast s velkym fotak s kopou svetiel.

Hned pod vodou na nas guide sere a vobec si nas nevsima ale i tak plavame vsetci v skupine.

Nakonec dobieham nasho guida avsak moji spolocnici nie. Fakt mal u prdele a ponaranie si len uzival. Plavame oproti silnemu prudu, tu vsak guide nakonec rozumny (nie ako na pulau weh) a tocime to popri prudu. Lokalita ok, hlavne koniec pri lodi, kde kopa koralov a kvanta farebnych ryb. Niektory videli aj zraloka, ja som to stastie nemal. Ponor max 28m a 57min. Vo flasi som mal az 260, vacsinou byva 200.

Vyhodenie opaska so zavazim, dalej dole bcd a nakonec plutvy a sup ho hore na lod. Vsetko sa vyzlieka vo vode.

Vo vode som si este rozopol neopren, chvalabohu z predu, a vystal sa. To robene po kazdom ponore.

Na vode fasujeme pollitrove vody , tie si mozme brat kolko chceme.

Druhy point je Cobo point opat pri ostrove tidore. Nalodi si davam opasok, tentoraz uz len 5kg, 6kg bolo vela, bcd, plutvy, kontrola , okuliare, nafuknutie bcd, chytenie okuliarov a dych prislusenstva jednou ruko, druhou chytenie zatylku hlavy a kotul dole.

Guide dostal od sefa trosku vynadane, cul sa trochu obzeral ale moc tomu nedaval.

Dole popri utesu, opat kopa ryb a koralov. Sef nas furt fotil, tak dufam, ze budem mat konecne zas dalsie fotky. Jakarta ma kazdy gopro, jeden ma len taku kameru co vyzera ako svetlO. Kazdy je vybaveny aj ukazovacou tyckou. 3 vypadaju na dost skusenych, ta co je skoro jak japonka moc skusena neni. Moji partaci, chalan skuseny, baba menej. Tento ponor max 28m (moja licencia je do 20m) a 43min.

Najlepsi opat koniec, kopa koralov a ryb. Opat sa vynorujem podla vlastneho uvazenia, bo guide nic neukazal. Inak vsetci maju pocitace (hodinky) tak vedia kedy maju ist hore.

Lodou presun na ostrov maitara.

Tu v pristreskoch fasujeme obed v krabici. Ryza, ryba, zelenina a maly banan.

Na tomto ostrove je monument upozornujuci, ze z tohto ostrova ja spravena snimka co je na jednej strane 1000 r bankovke.

To je tusim moje druhe miesto po yangshuao v cine co som v oblasti, ktora je na bankovke.

Po jedle, lezanie a driemanie.

Nalodenie na lod za zvuku blink 182, to natacal nas guide video.

Presun nazad k ostrovu ternate pod restiku florida. Podla osadky ludi nahovno jedlo a predrazene, dobry je z nej len vyhlad.

Point santo pedro.

Kotul, klesanie a uplna nadhera. Podmorske kopce pokryte koralmi a v nich kopec ryb. To najlepsie teda nakoniec. Uplna parada hned od zaciatku az po koniec.

Ponor max 25m a 57min.

V pristave najskor odvazaju jakartu.

My sme zatial stredobodom pozornosti hlavne deti ale ani dospeli sa nedaju zahanbit.

V pristave sa kupe halda deti, niektory maju ako zachranne koleso dusu z pneumatik. Kotvia tu i dve policajne lode. Obe maju vpredu delo.

V dive centre dohadujem dalsie 3 ponory na zajtra.

Presun na ubytko so zastavkou na nasi goreng, lupienky nesmeli chybat.

Na ubytku len pozdravenie s domacimi, kyblova sprcha a spanok.

Fra prisla okolo 1500 ale uz je opat v terene, vraj masaz. No po 8hod tury by som asi lezal zabity na izbe.

Skoda, ze som sa s nou uz nestretol, mohla dat este viac info o tejto casti indonezie.

Do postele padam uz okolo 20.30

Co sa tyka nohy, trochu odpuchla ale furt to neni ono.

Naklady :

Vyber 1.25mil r = 80.85€
Vyber 1.25mil r = 80.9€

Nasi goreng : 16k r


Advertisement



Tot: 0.497s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.2562s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb