67.den - presun ternate


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Maluku
April 18th 2019
Published: April 21st 2019
Edit Blog Post

Ranajky kupene v blizkom indomarte.

Objednany tentoraz gojek a smer letisko.

Nasadam na motoku, sup ho do protismeru ale to je tu bezne.

Na letisku ma motorkar vyhadzuje na parkovisku pre motorky, tak troska slapania k terminalu.

Tu mierim k automatu kde som kupoval letenku. Dnes je tu ina baba, tato trocha vedela ang, resp ju jej kamoska pripravila na to, ze pride bule.

Pri check in si vyberam miesto v ulicke, podla planiku to vyzera na plny let.

Prechadzam cez security aj s vodou. Na domacich letoch je povolena.

Usadzam sa a sledujem na tv bundesligu.

Vyber penez v atm a cakanie na let.

Z mojej brany odlietaju v rozmedzi 5min dva lety.

Sledujem vacsinu ludi a dufam, ze nasadnem do spravneho.

Na ploche pred nastupom do busu sa radsej personalu pytam na destinaciu. Potvrdzuju mi to, nasadam do busu.

Po par minutach (dhsie nez 100m jazda v paranoidnej bratislave) nas vyhadzuju pred aeroplanom.

Prvy krat letim s batik air. Letusky uplna bomba.

Ked som si vyberal miesto, takticky som si vybral trojsedacku kde clovek mal sedet pri okne a ja v ulicke.

Jasne, ze stary mohamedan si sadol misto k oknu do stredu.

Na sedacke predemnu televizor s hrami, filmami a polohou letu.

Vsetko by bolo ok, keby mam sluchatka.

V strede letu nam zacali roznasat jedlo. Na pitie kava, caj a voda. Jedlo len sendvic plneny parkom.

Obcas sa ozval i pilot.

V lietadle aj biely, dva pari mali so sebou male deti.

Samozrejme deti su magnet, tak ich letusky obskakovali, jedna baba pozicala placucemu dietatu svojho plysaka.

Pri vystupe sa skoro vsetci pasazieri deti dotykali. Rovnako stare domace deti vsak ignorovali.

Po opusteny haly par pokusov taxikarov ale nic nasilne.

Zamieril som k zastavke ojekov (motorky). Tu ukazujem adresu co mi poslali z ubytka. Chlapci zadreli 50k, jebat ked za to mozem mat taxi.

Pri vychode oslovujem dalsieho, ten 30k, moja predstava je vsak 25k.

Tak opustam letisko (brana asi 100m od haly).

Tu uz vytrubuje na mna motorkar, tak cakam kym opusti letisko, dava mi cenu 50k, tak to ne. Hned sa teda pyta kolko dam, 25k v pohode suhlasi, mohol som skusit menej.

Z pred a mozno i z letiska chodia i male modre dodavky (angkot).

Keby mam ok nohu tak idem zrejme tym.

Po mensom bludeni, prichadzam k homestay kurnia.

Vyplacam sofera a snazim sa dostat do ubytka. Zamknute ale neskor mi otvara stara handrova hlava.

Ang nevi.

Otvara mi izbu, fan, dvojpostel. Kupelka share s tureckym zachodom a kyblovackou v dome.

Zapisujem sa do knihy hosti, fasujem knihu s informaciami o doprave, okoli.

Noha napuchnuta furt, tak smer doktor.

Zastavka na jedlo, tu mi k baksu mie dali este aj zvlast tanier ryze. Mali tu i cennik, tak zadny ojeb.

Nakonec koncim lekarni a nie u doktora, tam mi najskor davaju mast, no pytam si antibiotika

Balene su ako keby to boli kondomi.

Hned do seba jednu supujem.

Zacina prsat tak cakacka pod strechu v mototechne.

Po dazdi smerujem k dive centru nasihaja.

Cestou ma ludia zdravia, niektory sa po mne obzeraju. Cudzincov tu fakt vela asi nezavita.

Skupinka z lietadla pokracovala niekam dalej dalsim letom.

Prichadzam do dive centra. Mam stastie maju tu skupinku japoncov a dvoch belochov co pracuju rok na ambone.

Zistujem cenu, max 400k za ponor so vsetkym. Kurvy si beru 250k na den za pozicanie vystroja.

Vecer mi chlapik posle cenu, bo to musi prekalkulovat.

Odtial pokracujem k pevnosti oranjes.

Na nabrezi je Park Pantai Falajawa, skor je to taka promenada kde nechyba typicky napis mesta kde sa ludia fotia ale nie dnes. Opat zacalo poprchat.

Cakacka pod vezou a pokracovanie do nakupneho centra jatiland mall.

Vzdialene to je par stovak metrov ale cesta mi tam trvala skoro hodinu.

Pred tur.centrom sa pri mne zastavuje motorkar a zacina skor monolog z jeho strany.

Ponuka mi svoje sluzby za 50k co je super cena ked len pozicanie motorky v ubytku stoji 100k.

Odporuca mi co navstivit, nic nove vsak nepovedal.

Varuje ma pred ludmi na ostrove halmahera, kde su ludia primitivy. Nemysli to ako urazku ale ako stupen vyvoja. Prosty dedinsky ludia co ziju este na zac.minuleho storocia. Vraj ak by zisitili, ze lovim zver na ich uzemi vedeli by ma za to i zabit.

Potom mi zacal rozpravat svoj pribeh ako bol pracovat v holandsku (dost ludi tu ma vraj holandske obcianstvo).

Nakonec uz som mal toho plne zuby a rozlucil sa s nim.

V obchodaku kupujem neake snacky a vodu.

Na rovnakej ulici ako obchodak je aj ovozel trh. Zistoval som cenu ananasu, 15k za maly sa mi zdalo moc.

Prichadzam k holandskej pevnosti. Ta uz po 17.00 zatvorena.

Vonku vsak dost fotiacich sa ludi.

Pevnost z vonka niako neokuzlila, priekopa a mury, nic viac.

Odtial nazad do ubytka, do kopca.

Ubytko fakt dost daleko od centra (20min slapania do/z kopca)

Opat dazd, tak cakacka na krytom mieste.

Je tu po stenach dost peknych kresieb. Art street na indonezsky sposob.

Na ubytku ma uz vita dcera majitelky.

Asi 45rocna mixnuta holandanka.

Hned ma zasypava kopou informacii.

Je tu ubytovana i jedna fra.

V jedalni davame spolu par ryb a potom vsetci traja sa presuvame do restiky.

Ideme na majitelkynom aute, vonku samozrejme prsi.

Fra je na ceste uz rok, odtialto ide pelni lodou na ambon a dalej pokracuj na flores, kde ma len 10dni a to zacina v maumere. Tak jej davam par tipov.

Nema rada miesta s turistami, chce vynechat moni kde su 3farebne jazera, co si myslim,ze je fakt na skodu. Bo je to super a preto je to aj take turisticke.

Na severnych molukach mala stastie, bo na susednom ostrove tidore bol akurat festival. Vecerala tam so sultanovov rodinou, domaci ju nechali u seba prespat.

Na halmahera bola spolu s dcerou majitelky na ostrove miti. Vyzeralo to tam podla fotiek ok, len ta cena (300k za izbu a vyssie).

Dalej bola v np aketayawi. Tam cudzinci moc nechodia. Dala si turu za kmenmi v dzungli. Spali vonku len na posteli z listov. Samorejme i tu to je cenovo narocne, vstup 150k, sprievodca 450k a ostatok uz nevim. Ale vazne nad tym rozmyslam.

Moratei vraj totalne predrazeny (bol tam daky nem par) a zadna slava.

Toto je nevyhoda neturistickych miest, ak tam aj nieco je, clovek si riadne priplati a hlavne ked cestuje sam.

Na veceru nasa hostitelka objednala tri jedla. Restika cenovo vyssia, hlavne dzus za 25k.

Najlepsi boli vysmazany shrimovia v slanej vajcovej omacke.

Po jedle, som myslel, ze fra zaplati nieco domacej, bo nam dala doma veceru a este s nami sla aj von jest, no nezaplatila. Tak ani ja, i ked som svoj ucet zaokruhlil o 4k vyssie.

Na ubytku este mini pokec. Fra samozrejme nevedela kde je svk, hlavne, ze leti na madagaskar a pak jar.

Zajtra budicek uz o 7.00 a smer tri ponory, cena 1.1mil komplet i s obedom.

O2 tu signal nema, takze na hodinach mam makasarsky cas o hodinu menej. Manualne to prestavovat nebudem.

Vyzera to tak, ze vdaka potapaniu sa tu zdrzim dlhsie ale pohoda, i tak nemam zadny plan a ani letenku nazad do makasaru.

Mestecko teda skor velka dedina, max 3poshodove domy, inak vsetko jedno podlazne, ako kazde ine indonezske, nic nerobiaci ludia, v pristreskoch cakajuci ojekari, garazove obchodiky, warungy.

Chodniky nakokot, kde kazdu chvilu clovek musi klesat a stupat kvoli vchodom do budov. Takze ja chodim po ceste. Premavka v norme.

Ludia sa zatial javia v pohode.

Foto

Makasar

https://photos.app.goo.gl/b7LFWBHK6p7yuVao8

Naklady :

Vyber 1mil r = 64.56€

Nakup : 14.2k r
Gojek na letisko makasar : 8k r
Ojek z letiska ternate do kurnya homestay : 25k r
Bakso ayam + ryza : 17k r
Nakup : 47.5k r
Vecera : 90k r


Advertisement



Tot: 0.605s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.3464s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb