69.den - ternate (potapanie)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate
April 20th 2019
Published: April 22nd 2019
Edit Blog Post

Ranajky oproti vcerajsku obrovske. Kura, ryba, ryza, sladkosti, melonovy dzus.

Spusta sa mega dazd, nastastie konci po pol hodinke. Domaca sa mi ponukla, ze ma odvezie do dive centra ale to som odmietol.

Ako som vysiel z ubytka este slaby dazd ale ten prestal po 5.min.

Pochodujem si cez ulicky, jedna je cisto policajna, same transportery, vodne delo, busy, motorky a kopa policajtov. To vyzeralo ako male kasarne ale bola to policia.

Na takyto maly ostrov fakt vela policajtov ale to asi kvoli nepokojom v minulosti medzi krestanmi a moslimami.

Do dive centra prichod 8.45. Opat pomale chystanie.

Nasadam do auta a ideme vyzdvihnut ambon par do komplexu univerzity kde je prepychove ubytko villa marasai (domaca vravela, ze izby od 1mil)

Cestou sme robili par zastavok, mi to pripadalo ako keby sofer vyberal vypalne.

Co potesilo kaviarnicka s nazvom milanisti, pekne vyzdobena v cerveno cirnych farbach. Sofer vravel, ze ac milano je tu jednotka.

Cesta neuveritelne dlha az na plaz Pantai Jikomalamo.

Tu cakacka na druhe auto s jakartu.

Je tu i druhe dive centrum (vraj najlacnejsie ale uplne v prdeli).

Plaz mini pieskova ale nic extra.

Maly zaliv posiaty restikami, z ktorych sa chodi snorchlovat resp plavat do priezracnej vody. Nesmie chybat banana boat.

Handrove hlavy sa kupali oblecene i s pokrivkou hlavy. Vacsina ich mala zachranne vesty abo duse z kolies.

Lod tentoraz ina, ziadna specialna ale obycajna. Specialne maju pripravene vyrezy kam sa ukladaju flase so vzduchom (neni to bomba a ani kyslik).

Hor sa na prvy point Big 0 point 1. Opat rovnake skupiny. Guide opat rovnaky ale cul nas uz kontroloval.

Ponor pekny, videl som na chvilu bieleho utesoveho zraloka a mantu a obrovskeho homara ale ten bol zalezeny.

Finish v hlbke asi 12m opat super s kopou koralou.

Po ponore (29m max, 48min) si davam spolu s jakartu group obed, ambon zatial nie.

Na moje prekvapenie som nemal ryzu ale dvojnasobok zeleniny a 3mini banany, no nevadilo mi to, ryzy mam uz i tak po krk. Take zemiaky by som si veru dal.

Po jedle presun na Big 0 point 2. Tu uplna paradicka. Ponor zaciname prechodom asi 5m jaskyne a potom paradne utesy pokryte koralmi a rybami, finish opat super kde koralove zahrady.

Videl som tu i bielocierneho hada. Tento ponor max hlbka len 28m a cas rovnaky ako pri prvom.

Nazad do zalivu, kde bolo treba vymenit flase. Relax na lavicke.

Posledny ponor Tanjung hol a max 22m , 44min. Tu zmena skupin, ambon uz len snorchluju bo zajtra letia nazad.

Tak som sam s guidom willom.

I tento point je genialny, utesy, korali a ryby a neaky ten snek. Finish ako vsade excelentny kde v hlbke asi 10m koralovy raj s rybami.

Tentoraz som sa chcel vystat priamo z lode ale neudrzal som balanc a padol do vody. Tu stracam kuklu ale nastasti ma nz navigovala a nachadzam ju.

Tu si davam na usi vzdy ked ideme na lodi.

Nazad do zalivu, postupne vykladanie lode. Nastup do auta a smer mesto ternate.

Zapad slnka genialny.

Vykladame ambon, sef ma chcel odviest priamo do ubytka ale chcel som dat este daku veceru.

Nakonec jem u nich v dive centre kde je mini warung.

Podla cenniku som mal platit 18k ale chalan zobral 15k.

Fotky z potapania by mal dat sef na google drive, tak som zvedavy.

Po mie goreng slapanie nazad na ubytko.

V uliciach kopa ludi.

Na ubytku mi domaca otvara kupelnu co mam v izbe. Tak private bathroom s normalnym hajzlom, sprcha vsak kyblovacka.

Ostavam tu 3noci, chcel som to booknut cez dalsi referal avsak booking chcel odomna autorizacny kod co mi poslali na mobil, no nemam signal tak som toto ubytko nemohol booknut. Vyplacam to teda kesom. Zlavu mi nedala. Bookingu platia 17percent, traveloka si berie az 28percent z rezervacky.

Opat k.o. padam do postele. 3 ponory su fakt moc na mna.

Pred spankom este spolocna vecera v obyvacke ale jedol som len melon.

Noha je lepsia.

Vdaka za tip na liecenie lenke.

Zajtra v plane nic nerobenie.

Naklady :

Mie goreng (pri dive centre) : 15k r


Advertisement



Tot: 0.062s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0392s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb