Blogs from Indonesia, Asia

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate April 22nd 2019

Po ranajkach na ktorych boli rozne indonezske snacky + mango dzus ,zajednavam predrazenu motorku. Tu si mam vyzdvihnut oproti v dome. Idem tam, tam mlada baba a asi jej mama. Ang nevedeli ale to mi najskor nevadilo. Problem s motorku, bola postavena na stojane a ani za boha mi ten stojan nesiel sklopit. Tlacil som ju vpred, vzad no nic. Tak posunkami ukazujem mladej, ta toci hlavou, ze motorku v zivote neriadila, to ma sokovalo. Tu jazdia na motorkach uz 8rocne a mozno aj menej deti. Jej mama taktiez nic. Nuz mlada sla na ulicu na stanovisto ojekarov, jeden dosol a uplne jednoducho stojan sklopil. Stacilo nadvihnut motorku a stojan v strede stlacit dozadu. Este mi motorku dal na cestu. Smer prva pumpa, tam ludia cakali ale nikto necapoval. No nic tak druha pumpa na hlavnom ... read more

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate April 21st 2019

Z postele vykopanie nieco az po 9.00. V mojej izbe vcera prebehol mensi upgrade. Uz mam nad postelou sietku proti hmyzu ale nespal som pod nu. V zastrcke som mal pichnuty neaky pristroj proti komarom ale popravde ziadnych som nezaregistroval. Noha opat lepsie, len mi uz dochadza mast. Lezenie na gauci, prezeranie si knizky s np kam sa chystam ale vsetko po indonezsky, no podla fotiek to vyzera dobre. Domaca ide odviezt neaku rodinu na letisko, neskor mi pise ci pojdem s nou a dvoma neterami na plaz jikomalamo. Suhlasim, bo dala poznamku free. Nieco po 11.00 ma vyzdvihuje aj s vysokoskolackami. Vsetky tri su handrove hlavy ale majitelka pokryvku nosi len v specialnych pripadoch. Tentoraz nejdeme zapadnou stranou (dive centrum) ale vychodnou. Cesta i na tejto strane ostrova kvalitna, doprava trosku vacsia bo je nedela, ... read more

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate April 20th 2019

Ranajky oproti vcerajsku obrovske. Kura, ryba, ryza, sladkosti, melonovy dzus. Spusta sa mega dazd, nastastie konci po pol hodinke. Domaca sa mi ponukla, ze ma odvezie do dive centra ale to som odmietol. Ako som vysiel z ubytka este slaby dazd ale ten prestal po 5.min. Pochodujem si cez ulicky, jedna je cisto policajna, same transportery, vodne delo, busy, motorky a kopa policajtov. To vyzeralo ako male kasarne ale bola to policia. Na takyto maly ostrov fakt vela policajtov ale to asi kvoli nepokojom v minulosti medzi krestanmi a moslimami. Do dive centra prichod 8.45. Opat pomale chystanie. Nasadam do auta a ideme vyzdvihnut ambon par do komplexu univerzity kde je prepychove ubytko villa marasai (domaca vravela, ze izby od 1mil) Cestou sme robili par zastavok, mi to pripadalo ako keby sofer vyberal vypalne. Co potesilo ... read more

Asia » Indonesia » North Maluku April 19th 2019

Fra sla dnes o 6.30 s guidom na sopku gamalama. Tam ja planujem ist asi v utorok, to uz bude hadam noha ok. Jo a samozrejme bez sprievodcu, i ked chlapik zo vcera co som s nim stravil hodinu na ulici vravel, ze by so mnou siel iba po stred, na lavu by sa neodvazil. V minulosti sa tam udajne prepadol neaky turista a uz ho nikdy nenasli. Ja mam stiahnutu trasu z wikiloc staru pol roka, tak hadam to bude ok. Na ranajky caj a zapecny sladky chleba s cokoladov. To nahadzane do seba a smer dive centrum. Cestou vyberam este neaky kes, rupia dobre posilnuje resp euro oslabuje co ma vobec netesi Vcera som skusal zamenit prachy v zmenarni ale dali uplne ubohy kurz. Do dive centra prichadzam presne 8.30 Este nikde nikto. Nakonec ... read more

Asia » Indonesia » Maluku April 18th 2019

Ranajky kupene v blizkom indomarte. Objednany tentoraz gojek a smer letisko. Nasadam na motoku, sup ho do protismeru ale to je tu bezne. Na letisku ma motorkar vyhadzuje na parkovisku pre motorky, tak troska slapania k terminalu. Tu mierim k automatu kde som kupoval letenku. Dnes je tu ina baba, tato trocha vedela ang, resp ju jej kamoska pripravila na to, ze pride bule. Pri check in si vyberam miesto v ulicke, podla planiku to vyzera na plny let. Prechadzam cez security aj s vodou. Na domacich letoch je povolena. Usadzam sa a sledujem na tv bundesligu. Vyber penez v atm a cakanie na let. Z mojej brany odlietaju v rozmedzi 5min dva lety. Sledujem vacsinu ludi a dufam, ze nasadnem do spravneho. Na ploche pred nastupom do busu sa radsej personalu pytam na destinaciu. Potvrdzuju ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi April 17th 2019

Noha odpuchnuta, tak lekaren vypustam. Smer pesi mesto, po ceste trh vascinou s rybami a zeleninou. Za nim kupujem so sebou nasi campur a tri kolaciky. V druhom indomarete (vzdialene od seba 500m) kupena lacnejsia voda. Este som chcel melon ale 20k sa mi zdalo vela. Na ubytku nic len lezanie a spanie. Noha mi zas zacala napuchat (prsty) Tak sup ho do lekarne Apotek Kimia Farma Sudiang. Tu pekna klimatizovana miestnost, dve handrove hlavy. Ukazujem na nohy, big, normal, cream. To chapu a so zlavou (2k) mi predavaju tubu, hovoria mi postup (indonezsky), pochopil som, ze 2-3x denne si to mam natret. Zastavka na bakso mie, to som nezjedol cele, mi v tomto teplo moc nechuti jest. Noha napuchla viac, asi to bude aj slnkom. Na izbe sprcha a natretie nohy, uvidime ci to zacne ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi April 16th 2019

Samozobudenie este pred zazvonenim budika. Ocista zubov, dobalenie batohu a hor sa na zemsky povrh. Vonku na stolickach furt ludia. Recepcny mi dava pas a hybaj ho pred stanicu pudu. Pri vybere pasu nastala komicka situacia. Pyta sa ma na farbu pasu, tak kukam riadne osuchany bez zlateho popisu, reku tento. Otvoril ho a tam fotka sibnutej alice. Ked toto difca este raz stretnem tak to uz nebude veru nahoda ale osud alebo o sud :) Rano odchadzaju busy z prednej a nie z nej, bo je zatvorena. Na muriku sedel predajca listko, pristavena dodavka, tak reku sa pojde b dodavke. Naokolo pospavali na kartonoch bezdomovci, mix cinanov a indov. Bezdomovci tak chrapali aj pred vchodmi do zavretych obchodov. To si neuvim u nas predstavit, ze na hlavnej ulici spia ludia. Dosol som zbytocne skoro, 30.min ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Banda Aceh April 12th 2019

Poriadne vyspaty smer restika kde vyplacam ucet. Sedel tu i jeden belgican, ten ide na rovnaku lod ako ja (trajekt 14.30). Chcel sharnut odvoz do pristavu ale ja mam motorku. Neskor z neho vypadlo, ze leti zajtra rovnakym letom do kl ako ja. Tak v banda aceh, ze mozme sharenut izbu. Mal tip na ac izbu za 80k v gm inn hoteli ( Konecne nasadzujem topanky, hned sa clovek lepsie pohybuje. Prst je uz v pohode avsak na druhej nohe mam zas nove zranenie ale vyzera to len na oskreninu na prste. Zhavim motorku a zhananie ranajok, nikde po ceste nic. I vecer(po 1900) je problem zohnat jedlo, vsetko zavrete. Prakticky jem az pred mesteckom sabang, tu kupujem aj flaskovy benzin. Jedlo len trocha ryze s mini ryba. To bolo zabalene v sacku a este v ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh April 11th 2019

Oh, rano opat hnacka. 3x po sebe Hned teda zas nasadzujem tabletky. Veru stiplave este nemozem jest. V dive centre som bol tentoraz prvy. Ide s nama aj jedna baba a dive instruktor. Dnesny ciel Pantee peunateung. Dlzka 42min max hlbka 22m. Ak by som nebol s novacikom tak by som bol dole asi o 10min dlhsie. Mi ostalo 50, novacikovy 30. Tento ponor ok, hlavne potesilo sledovanie chobotnic Reef comon octupis. Videli sme 3ks. Ale zvacsa boli skovane. Klesli sme na dno, chytili sa koralu, bo prud a cihali. Tu bol tiez slabsi prud ale v pohode zvladnute. Sli sme i cez mini kanon, tak pekne spestrenie. Opat s nami boli ludia z jachty. Ti mali vsetku vybavu svoju, samozrejme mimo flias. Platit sa dalo i kartou avsak poplatok 2.5percenta, ak by bol 2 tak ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh April 9th 2019

Noc trochu nahovno, bo teplo a buchot zveri na plechovej streche. Povodne som chcel ist kuknut vodopad ale nakonec kotvim na pieskovej plazi gapang. Pred tym vsak objednanie na poobedie potapanie v idc a nakup bananov v susednej dedine. Trs fakt velky, mozno aj 4kg ale banany male. V obchodiku pri ceste bol aj jeden chalan z banda aceh, vravel, ze na pevnine v jeho meste za tuto cenu banany nezozenem, hlavne take mnozstvo. Pre istotu kupujem v plastovej flasi aj predrazeny liter benzinu. Tetula mi ho do nadrze naliala pomocou lieviku. Plaz gapang a jej okolie kludnejsie ako moja dedina. I tu par ubytiek a restik ale nie take kvantum a hlavne ludi omnoho menej. No ubytka tu maju vyssie ceny, hlavne v dive centre lumbalumba (po indonezsky to znamena delfin) Rozvalujem sa na plaz, ... read more

Tot: 0.052s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0129s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb