65.den - presun makasar


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi
April 16th 2019
Published: April 17th 2019
Edit Blog Post

Samozobudenie este pred zazvonenim budika.

Ocista zubov, dobalenie batohu a hor sa na zemsky povrh.

Vonku na stolickach furt ludia.

Recepcny mi dava pas a hybaj ho pred stanicu pudu.

Pri vybere pasu nastala komicka situacia. Pyta sa ma na farbu pasu, tak kukam riadne osuchany bez zlateho popisu, reku tento. Otvoril ho a tam fotka sibnutej alice. Ked toto difca este raz stretnem tak to uz nebude veru nahoda ale osud alebo o sud 😊

Rano odchadzaju busy z prednej a nie z nej, bo je zatvorena.

Na muriku sedel predajca listko, pristavena dodavka, tak reku sa pojde b dodavke.

Naokolo pospavali na kartonoch bezdomovci, mix cinanov a indov. Bezdomovci tak chrapali aj pred vchodmi do zavretych obchodov.

To si neuvim u nas predstavit, ze na hlavnej ulici spia ludia.

Dosol som zbytocne skoro, 30.min pred odchodom.

Bus prichadza presne 3.45. Dnu len ja a vodic. Ten sa ma spytal ci na klia abo na klia2

Cesta tentoraz trvala na klia2 rovnu hodinu.

Na letisku vo familymarkete kupujem sendvic a trojuholnik ryze plneny lososom, to cele zabalene do zeleneho ryzoveho papiera, ktory sa tiez je.

Dost ludi sa tu uz pohybovalo.

Pred vstupmi k branam a duty free, kontrolovali pracovnici air aisa vahu batozin. Normalne tam mali pristavene digitalne vahy, po nich sbs kontrolovala boarding pas.

Tentoraz letim z gatu Q.

Nekonecny presun, zastavka na lavicke, kde davam do seba kupene ranajky.

Na pasovke tentoraz skoro nikto.

Posledna kontrola tesne pred branami.

Pri zachodoch docapovana voda. No to s problemamy, pri jednom stroji kvanta ludi, bo stroj tiekol pomaly, druhy stroj nefungoval, tak az do tretice najdeny ok stroj. Som sa dobre nachodil.

Noha kde mam mensie zranenie mi opat napuchla, fakt nakokot cela cesta. Clovek sa trochu oderie a uz je to v pici.

Do makasaru let plny. Ten cca 3hod. Sedel som v strede, tak ziadny konfort.

Pilot obcas dal neake udaje o lete. Letusky konecne po dlhom case pekne.

Pristatie v pohode.

Jedna cast ludi vystupovala chobotom, druha na plochu.

Imigricka neuveritelne dlha.

3colnici, dvaja pre domacich a jeden pre cudzincov. Cudzincov asi okolo 30ks a cakacka hodinu.

Hned prveho cloveka colnik poslal do kanclu nech si ide kupit voa resp nieco sa colnikovy nezdalo. Chudak chalan tam dobre dlho cakal, ako to s nim dopadlo neviem, bo este aj po hodine tam furt bol a nikto si ho nevsimal.

Colnic sa kazdeho vypytoval, na co sem ide a kolko tu ostane. Vyzadoval aj spiatocnu letenku.

Este, ze tu bolo free wifi, inak by som mal problemy ako v padangu.

Po razitku, smer kontrola batoziny, tu tez nenormalna rada. Samozrejme bolo treba vyplniti nezmyselny colny doklad. V letadle nam ho nerozdali, tak i tu som nabral zdrzanie.

Po rontgene batoziny konecne na letisku.

Colnici dost ludom kontrolovali batozinu. Niektory museli kufre nakomplet vylozit.

Pri vychode sa na mna lepi chlapik, chcel mi ponuknut cestu do toraja. No ja potrebujem len lion air stanok.

Posiela ma do odletovej haly.

Ta uplne daleko, opustam priletovu halu, klesanie vonku taxi ale ziadny otravny.

Prichadzam k odletovej hale, smerujem k lion air centru.

Pri nom dva automaty a sikovna handrova hlava. Tak jej vravim ternate.

Ang nevi skoro nic. Ale tarzani jazyk funguje.

Natukava mi to vsetko do automatu (je tam aj ang).

Vyberam let az na 18, bo zajtrajsi je o 25€drahsi.

Automat pyta cislo mobilu, baba tam dava svoj. Nakonci nabehli dake male poplatky.

Volim platbu kartou, skusam revolut, nie a nie sa spojit, tak davam mbanku, rovnaky problem.

Neostava mi nic ine ako ist vybrat prachy do atm.

Tie asi 5min chodze , to rozne banky, idem klasicky do bni. Max vyber 1.25mil a vsetko v 50k bankovkach.

Vraciam sa k babe, opat vsetko natukava a sama tam vklada peniaze.

Baba velmi srandovna, po 20strceni mi to pripadalo jak keby hrala hraci automat.

Vypadava mi blocek , na nom vsetko potrebne.

Baba mi este ukazuje na mobile aby som si tu nezabudol spravit check in. Jej to poslala po ang neaka kamoska.

Este sa ma pyta, kde budem byvat, tak reku u nej doma. No proste kopa srandy s nu, fakt skoda, ze nevedela ang.

Pesi presun mimo letiska.

Pred mytnicu mi zastavuje jedno auto chceli ma zobrat ale to odmietam bo cestou chcem okuknut ubytka. Neskor sa to ukazala ako chyba, som zle odhadol vzdialenost na mape a zaslapalo som si k prvemu ubytku cca 20min v riadnom teple.

Obieham vojensku zakladnu, nemocnicu a konecne prve ubytko po lavej strane, no problem neda sa tam dostat bo cesta na letisko od okolia je oddelena plotom.

Nastastie jeden kusok plotu chyba, tak mensia vracacka.

Fan s tureckym hajzlom za 120k, zjednavat nechceli (wisma love). Za nou hotel, tam ceny zacinali na 320k.

Na hlavnej skusam dalsiu wismu (smer mesto), tam tez ang nevedeli a cena od 400k, posielaju ma vsak vedla do dinar homestay, to je hned aj cestovna agentura.

Tu fan so share kupelko za 120, ac share kupelka 150, ac vlastna kupelka 170. Wifi len na prizemi a prvom poschodi.

Nakonec sa mi podarilo vybavit ac private kupelku (normalna sprcha, zachod) za 150k ale i to musel poskok odbehnut za sefstvom.

Izba priestranna dvojpostel. Na tv len 11kanalov, same somariny.

Hned sprcha a pobratie sa na nakup vody do indomarketu co je hned vedla.

Ten prave malovali uplny amatery. Vsade po zemi farba, regali nezakryte.

Kartou sa platit nedalo i ked tu mali terminal.

Na ubytku spanok.

Neskor cez cestu vybehnute na jedlo. Musel som si cez nadchod bo ceste 8prudova.

Jedlo dobre drahe. Nevim ci ma ojebali abo to fakt tolko stoji.

Ladovy caj, bola voda, lad a v nom strceny sacok caju, cukor nesmel chybat.

Len lezanie v klime na izbe. Ta ukazuje 16c ale taka teplota tu neni ani zdaleka, odhad okolo 22c, vonku o 10 a mozno i viac.

Opie pise, ze okolo 20.30 bude volna, bo este ide k doktorovy.

Objednavam grab (ojek drahsi). Promo kod mi nefungoval (4k).

Cesta zhruba 20min cca 7km. Premavka najskor v pohode, potom prisiel usek kde sa to cele zaseklo, zas v pohode a potom uz furt totalna zapcha.

Dohodnuty sme boli v podniku bakso marthin.

Mensia cakacka a prichadza opie.

Ta sa vyzorovo nezmenila, furt mini clovek avsak povahovo trochu hej. Uz s nu neni az taka sranda.

Pred nedavnom lezala v nemocnici bo chytila od komara dengue horucku. Bola z toho dost prekvapena, bo v makasare sa to moc nevyskytuje a jej pribytok je extra cisty. Cul zas ma volaku koznu chorobu.

Obejdnala mi nudle s masom, porcia obrovska lenze tam boli aj creva pecinka a este dake neidentifikovatelne veci ale i normalny pork.

Z dzusov mali len pomarancovy a i to len sackovy.

Bola na dovolenke v thajsku, krabi, s kamosom z australie, vsetko jedlo jej platil. Inak je vydata, o mesiac by mala letiet za manzelom do kanady. Co ma vsak zarazilo, obrucku uz na prste nemala ale nepytal som sa na to.

Ja byt jej manzel, isto by som jej nedovolil ist na dovolenku s inym chlapom. No ale to je tez take manzelstvo, par krat sa stretli, zobrali sa, potom raz za cas ju manzel (kanadan) pride navstivit.

Inak sme si nemali ani co povedat, proste sa zmenila. Preto som sa jej nepytal ani na zajtrajsok, bo tu mam cely plny den.

Budem kontaktovat babu z manadao co dosla do makasaru kvoli volbam.

Politikou to tu fakt dost zije, tu je prezident pan, nie ako u nas, kde to je len babka.

Objednava mi grab, bo net nemam a s petepete sa mi nechce srat, hlavne v tejto premavke.

Grab uplny motak, dost dlha cakacka kym dosol.

Opie najskor vravela, ze ide kupit chleba 15min pesi, no nakonec si objednala i ona grab a sla domov. Ono obcas je fakt divna aj co si spominam z minula. Povie a ale spravi b.

Ako som siel s grabom opat kolony, ktore sa tvorili hlavne vdaka busom co naberali pasazierov postavajucich pri ceste.

Kvanta ludi i busov.

Sulawesi je uplne top z indonezie na opicky, kazda tretia je na zjedenie, na severe kazda druha.

Na ubytku sedenie na poschodi.

Este pred vecerou som zajednal v ternate ubytko cez booking, cul som to kontroloval a referral mi nepresol tak mierne nasratie, som mohol byvat za 220k, takto budem za plnu cenu 450k tri noci. Mega drahe, bo len fan a share hajzel (turecky a kyblova sprcha, vola sa to mandi)

Zajtra som chcel dat turu na bulu saraung ale nic z toho nebude. Verejna doprava nula bodov, to by problem nebol, zobral by som motorku ale prsty mi trochu zas napuchli. Zajtra behnem do lekarne a kupim mast na opuch. Dufam, ze ta ranka neni zas indikovana, nevypada to tak. Teda aspon si to myslim.

Fakt totalne nakokot to cele je s mojim zdravim, furt nieco pici. Zatal to ozaj vyzera, ze z kyjeva pojdem domov a zbytok cesty vypustim.

Co sa tyka este kyjeva, dnes mi padlo dalsie stretko co som tam teoreticky mal mat.

Naklady :

Vyber 1.25mil r = 80.2€

Bus pudu sentral - klia2 (3.45hod) : 12rm
Nakup letisko : 2.52€
Let batik air makasar - ternate : 1.4mil r
2xdinar homestey, double bed, private kupelka, ac, tv : 300k r
Nakup : 27.8k r
Ryza, kura, ladovy caj : 30k r
Grab cca 7km : 13k r
Nudle, maso, pomarancovy dzus : 50k r
Grab cca 7km : 15k r


Advertisement



Tot: 0.092s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 26; dbt: 0.072s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb