58.den - pulau weh (potapanie)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh
April 9th 2019
Published: April 14th 2019
Edit Blog Post

Noc trochu nahovno, bo teplo a buchot zveri na plechovej streche.

Povodne som chcel ist kuknut vodopad ale nakonec kotvim na pieskovej plazi gapang.

Pred tym vsak objednanie na poobedie potapanie v idc a nakup bananov v susednej dedine.

Trs fakt velky, mozno aj 4kg ale banany male. V obchodiku pri ceste bol aj jeden chalan z banda aceh, vravel, ze na pevnine v jeho meste za tuto cenu banany nezozenem, hlavne take mnozstvo.

Pre istotu kupujem v plastovej flasi aj predrazeny liter benzinu. Tetula mi ho do nadrze naliala pomocou lieviku.

Plaz gapang a jej okolie kludnejsie ako moja dedina.

I tu par ubytiek a restik ale nie take kvantum a hlavne ludi omnoho menej.

No ubytka tu maju vyssie ceny, hlavne v dive centre lumbalumba (po indonezsky to znamena delfin)

Rozvalujem sa na plaz, z cesty ma sleduje skurvena opica ako do seba tlacim ranajky, banany.

Neskor ta spina dosla ku mne asi na 1.5m, sadla si a cumela na mna.

Z dive centra sli do vody novackovia, co som sledoval tak guide velmi kvalitny resp ucitelka.

Po plazi sa prechadzala aj stara ang. Ta je tu s dcerami a synom. Deti si robia owd. Bola na kei islande a vraj hotovy raj s neuveritelnym bielym, jemnym pieskom. Takze idem teda tam a severne moluky si necham na inokedy.

Dvojdnovu plavbu z makasaru do ambonu vypustim a poletim. Nedal by som to. Stacilo mi dve hod na tomto trajekte.

Ang cela happy, ze mame za prezidentku zapadne orientovanu zenu resp vraj cela zapadna europa to oslavuje.

Z plaze ma vyhnal priliv.

V dive centre 3 svajciary, 2 advance a jeden co si tu robil kurz. Kedze ja som len owd i ked uz s dost skusenostami budem potapat s novacikom.

Fasujem vystroj. Po strasne dlhej dobe si sam nasadzujem flasu na bcd, vratane montaze regulatoru. Uz som to aj zabudol ale martin (divemaster z nemecka) mi s tym pomaha. Bcd utahujem na 4prsty od vrchu flase, zasrobovanie regulatora ale nie nadoraz, len tak jemne. Ak by to bolo nadoraz strasne tazko by sa to po potapani povolovalo.

Po caji bereme vystroj a nasadame do clna.

V jednom ubytku vyzdvihujeme cinanku. Ta na rukach zelene plastove rukavice ktore sa pouzivaju bud v zahrade abo na cistenie hajzla.

Nastastie ta ma svojho zvlast guida. S aziatmi je potapanie vo vacsine pripadov za trest, bo podvodu su este vac jebnutejsi nez nad vodu.

Prichadzame k miestu rubia utara.

Briefing, nasadenie vystroja, sadnutie na okraj clna a na tri vsetci skaceme do vody a okamzite zanorenie.

Dole obcas slabsi prud, par ryb ale nic extra.

Novacikovy to ide velmi dobre.

Zrazu mi signalizuje guide nech sa drzim blizsie pri nom. No nestiham.

Z nicoho nic prichadza mega silny prud. Hned ma to behom sekundy stahlo z 24 do 28m (tak vravel guide, ja som to nevnimal).

Zacina boj s prudom, plavam a dycham o stosest, no prud nadomnou vyhrava. Nepomaha ani zachytavanie sa o korali.

Pomalicky stracam vedomie ale drzim sa.

Guida ma schmatina a taha mimo prudu.

Furt som dezorientovany, uplne vsetko vnimam len tak automaticky.

Okolo nas preplavala korytnacka, ja reku len sen ale bola to skutocnost.

Uplne som mimo, sledujem guida, dekompresia a sme na hladine.

Na hladine rekordne rychlo po 32min sa pomalicky spamatavam.

Vo flasi mi ostalo este 50, novacikovy len 30 vzduchu.

Na lodi druha skupina ked videla, ze som v prude tak tam radsej ani nesla.

Uplna smola stacilo ist o meter mimo a zadny prud by ma nechytil.

Dole som fakt myslel, ze je uz po mne. Hlavne ked som prestaval vnimat okolie a robil vsetko len automaticky bez rozmyslania.

Ale zas smrt by to bola bezbolestna, clovek by stratil vedomie, isiel hlbsie a hlbsie a finito.

V dive centre kopa srandy z toho.

Obzeram si dlane a prsty, riadne dokalicene od koralov.

Moje najhorsie potapanie zatial.

Odbieham do blizkej dediny, kde na miestnom ihrisku byva skoro kazdy den fut.zapas. zacina okolo 17.00

V dedine zadne normalne jedlo.

Tak na futbale davam mini nudle a zmrzlinu. Ta bola super ale malo.

Futbal klasicky dedinsky. Hra o nicom, ludia sedeli popri ciare obcas hucali, hlavne deti.

Bol tu i hlasatel, prenosny reprak.

Dosli aj holandania z ubytka.

Ti vydrzali len polcas co bola ich skoda, bo v druhom bola aj mensia mela na ihrisku.

Faul, zapicovanie, sacanie a setci divaci na ihrisko a uz zacala strkanica medzi kazdym. Do 10.min sa to ukludnilo.

Po zapase nasledovali penalty.

V dedine kde je nemocnica davam bakso ale volako mi furt nechuti jest.

V mojej dedine kupujem kolu a iontovy napoj. Samozrejme mi nemali vydat. Tak tetula obiehala vsetkych moznych,nakonec po 10min donisla drobne.

S drobnymi je tu furt problem.

Na ubytko uz po tme, jedna cast bez osvetlenia, tak pouzivam mobil.

V bungalove davam banany do kupelky, bo sa tu zacala pohybovat krysa.

Na zemi aj par mini hovien ale nie krysich.

Foto

Takengon

https://photos.app.goo.gl/3rEBHSKtdjSVCPYo7

Naklady :

Banany (cca 4kg) : 17k r
Benzin 1l (obchod, plastova flasa) : 10k r
Nudle (futbal) : 3k r
Zmrzlina v kornutku (futbal) : 5k r
Bakso mie ayam : 12k r
Cola, ion napoj 0.25l : 16k r (5+11)


Advertisement



Tot: 0.125s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0942s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb