59.den - pulau weh

Asia
April 10th 2019
Published: April 15th 2019

Noc bola lepsia, bo uz som si otvoril okna tak trosku prefukovalo.

Ranajky vybavene v hammake kde som do seba tlacil banany, tie mi vydrzia na cely pobyt co tu budem. Teda ak mi ich nezozere neake zviera.

V restike si davam docapovat predrazenu vodu a pomalicky idem do dive centra.

Svajciari uz cakali.

Ideme skoro v rovnakej zostave len pribudla jedna baba z jakarty.

Nalozenie vystroja, vyzdvihnutie cinanky a rovnaky postup ako vcera.

Len s tym, ze som si nestihol nasadit okuliare tak som padol do vody nepripraveny ale pohodicka.

Dnesny plac Batee tokong. Nastastie pod vodou uz ziadny necakany prud. Max hlbka22m a dlzka ponoru 43min, bo novacikovy dochadzal vzduch. Dole kopa farebnych ryb a velmi pekny Ribbon eel a Blue spotted ray.

Co sa mi vsak nepacilo, ze sme sa dost hnali a clovek si nemohol moc vychutnat sledovanie ryb z blizka. Ono vacsinu ked potapam tak sa pri volakej rybe zastavim a sledujem ju.

V dive centre teply caj a pobratie sa na obed.

Parkujem v restike pri mole, davam zapecenych shrimov v placke. Som dal dve placky a ledvaj som to do seba natlacil.

Relax na ubytku.

Druhy ponor zacina o 14.30, prvy bol o 9.00.

Indonezanka uz s nami nejde avsak cestou vyzdvihujeme americky starsi par co tu je na jachte (ich ci prenajata neviem).

Zena hovori plynulo indonezsky. Tak zrejme ludia co tu dlhodobo ziju/zili.

To je uplna parada mat taku lod. Clovek sa plavi, zakotvi si, nakupy zasoby a zas sa plavi.

Druhy point potapania je Seulako Cave, dlzka 60min max hlbka 23m.

Toto bolo velmi pekne potapanie, kvanta ryb, hlavne pri konci.

Cca po 40min mi guide ukazal aby som sa od nich odpojil a pripojil sa k advancom, bo som mal kopu vzduchu a novacikovy uz dochadzal.

Prvy krat teda potapam s martinom (divemaster), inak som mal zatial len domacich guidov.

Zajtra dam uz len jeden ranny ponor.

Po sprche a relaxe berem prilbu, sadam na motorku a smer top atrakcia ostrova, nulty kilometrovnik.

Cesta pohodova, zatacky, klesanie, stupanie, domceky, opice, vojenska zakladna.

Parkujem, som cakal, ze tu bude volaky pikolik vyberat parkovne, no nikto ku mne nesiel.

Kopa stankou so suvenirmi avsak ludi uplne minimum.

Da sa tu ziskat i certifikat o tom, ze clovek navstivil tuto atrakciu. Fakt ale nechapem naco by to komu bolo. Cul si tak spominam, v restike na lake toba to baba mala na stene.

Sadam na kokos, tetula, ze 12k, normalna cena je okolo 5k, nakonec mi s nevolou zlavuje na 10k co je i tak strasne moc. Co som neskor kukal domaci tuto sumu v pohode platili, tak mega turisticka prirazka.

Kokos pomalicky vypity a vyskrabani.

Medzi tym prisli dve dodavky s lokalmi. Postupne chodili i motorkari. Vacsina mlade pary.

Nuz 0km je jedna velka rozhladna v tvare 0, ktora je vidiet zo vsetkych stran.

Na rozhladnu sa da ist len na prve poschodie.

Vyhlad ok.

Porobene fotky aj s napisom 0km.

Tu sa se mnu fotil aj jeden domaci.

Cakanie na zapad slnka kratenie navstevou blizkej vyhliadky nad utesmi.

Pobehovala tu i jedna opica.

Konecne prichadza zapad slnka. Ten vsak velmi slabucky, neoplatilo sa na nho cakat.

Pockal som kym vsetci odidu, nalepil nalepku a vidal sa k motorke.

Tu ma odchytil vyberci parkovneho, tak hned som lahsi o 2k.

Smer moja dedinka.

Cesta neosvetlena, ziadne reflexne prvky tak dobre nahovno po tme jazda.

Parkujem stroj a zastavujem sa na fried rice v restike pri mole ale hned pri prvej. To ma taka starsia zenska.

Ryza stiplava ale dalo sa to zjest.

Davam si pre zmenu mango dzus. Uplne genialny sladucky.

Napraskany prichadzam na ubytko.

Zhavim tragicke wifi a k tomu si davam i tu mango dzus.

Tento uplny humus.

Takze v olala nejest a radsej ani nepit (mimo plechoviek ale i tie su predrazene.

Po tej spicy ryze mi nebolo moc dobre.

Mimochodom tabletky na hnacku som uz vysadil. Poslednu som mal rano.

Pulau weh

Ryza, 2 shrim placky, zelenina : 30k r
Kokos : 10k r
Nasi goreng, mango dzus : 30k r
Parkovne pri 0km : 2k r

Tot: 1.255s; Tpl: 0.037s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0346s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb