Blogs from Madeira, Portugal, Europe - page 10

Europe » Portugal » Madeira January 7th 2020

4:45 alarm call! Fortunately all or cases packed and ready so we just need to get dressed. Many thanks to Gordon our kind neighbour who offered us a lift to Scotch Corner. Our Eavesway coach is ready and waiting and we set off at 6:30 in the dark with heavy rain. After a comfortable coach journey we arrive in Southampton at 13:30. After a speedy check in and security check we are on board Balmoral with our cases sat outside our cabin. Lorna Val's sister and Kevin meet us and we are happy to celebrate Kevin's birthday. Two lazy days at sea follow with temperatures gradually rising. As we docked in Funchal we felt happy to make another visit to the lovely island of Madeira. We set off on our walk along the coastline from Funchal ... read more
Madeira coastline
Madeira coastline 2
Funchal

Europe » Portugal » Madeira October 3rd 2019

Bom dia! ...Gisteren... Vandaag was alweer de laatste dag op Madeira. Jawel, morgen zijn we er ook nog wel maar niet zo heel lang en zo gek veel zullen we niet meer doen. De tas is alweer zo goed als ingepakt, de kleding voor morgen ligt netjes klaar en we zijn zelfs al ingecheckt voor onze vlucht morgenochtend. Dat neemt niet weg dat we vandaag een heerlijke dag in een jeep hebben beleefd. De zon vergezelde ons het hele stuk - tot kokens toe - en we crosten er flink op los. En met 'we' bedoel ik natuurlijk Hans, een Nederlandse man die zich heeft gesetteld op het eiland en ons vandaag zijn thuis liet zien. Een aantal plekken kwam ons als bekend voor maar we zagen ook heel veel nieuwigheid! De combinatie jeep - 11 ... read more

Europe » Portugal » Madeira October 1st 2019

Bom Dia! Vandaag is welgeteld de 6e dag, plus dat ene uurtje extra - nogmaals dankjewel - dat ik op dit prachtige eiland mag vertoeven. Dit Portugese leventje bevalt me goed en ik merk dat ik wat trekjes over begin te nemen van de plaatselijke bevolking. Bijvoorbeeld. Aan het begin van de week vond ik het water uit de kraan hier niet te pruimen, het had een rare (na)smaak en ik kreeg het niet weg. Nu vind ik het eigenlijk best ok, het warme weer maakt me nog dorstiger dan dat ik uit mezelf eigenlijk al ben dus water uit de kraan is soms noodzaak. En, van de nood moet je een deugd maken, toch?! Ook maakt het hier niet zo gek veel uit waar je loopt, op de stoep of op de straat; de auto's ... read more

Europe » Portugal » Madeira September 30th 2019

Bom Día! Dag 4 alweer, tijd is een raar en vooral vaag begrip als je op vakantie bent. Dagen gaan snel maar het voelt soms ook alsof je al weken weg bent en elkaar al jaren kent. Gisteren, was een dag waar je extra activiteiten kon ondernemen naast het programma bedacht door NoSun, een soort tussen dag, maar je kon natuurlijk ook gewoon lekker in de relaxed-stand de voordelen van ons hotel op z'n volle benutten. Zo ging dat. Ik heb heerlijk gezwommen in de oceaan, de sauna getest - ja hij doet het - m'n boekje gelezen, een heuse Portugese siësta gehouden, nog maar eens een duikje genomen en 's avonds met de andere hotelblijvers een lekker hapje gegeten in een restaurant met ocean view. Dat was inderdaad niet rot en vooral erg lekker. Het ... read more

Europe » Portugal » Madeira » Funchal September 28th 2019

Bom Día! Vandaag was een culturele dag want we hebben heel de dag door de hoofdstad Funchal geflaneerd. Dus, rond 9:00 zaten we aan de ontbijttafel met z'n allen, natuurlijk om de buik te vullen maar zeker ook om de dag door te nemen. Hoe laat willen we waar zijn, dat soort zaken. Hartstikke handig. Rond 11:00u stapten we bepakt en bezakt en met de buik gevuld - en deze keer ook goed ingesmeerd met zonnebrand - met z'n allen de plaatselijke bus in en een half uurtje later zette de buschauffeur ons netjes af in de stad die we eigenlijk alleen nog maar vanaf het vliegtuig hadden gezien. Ik zeg wel 'netjes' maar kolere wat scheurde die vent door de vele bochten en straten! Deze, wederom zonnige dag, in de stad is er een die ... read more

Europe » Portugal » Madeira September 27th 2019

Ok, voor ik verder ga, nog even een klein stapje terug de tijd in naar gisteren; heus, ik probeer zo chronologisch mogelijk te werk te gaan maar wanneer de lange wijzer een wedstrijdje sprinten houd met z'n broertje, houd ik het allemaal niet meer bij... Madeira is een prachtig eiland middenin de Atlantische Oceaan en best nog een stukje van het vaste land van Portugal af. Daarbij, hier is het een uurtje eerder dus we plukten de vruchten van dat rete vroege opstaan dubbel want we hadden dus ook nog een uur langer op dit prachtige Eiland dat serieus waar het concept bloemen heeft bedacht; er zijn echt overal bloemen, slechts een paar herkenbare en allemaal prachtig, kleurrijk en dus in grote aantallen aanwezig. Ook de vlucht ging smooth, het landen was vanwege de korte landingsbaan ... read more

Europe » Portugal » Madeira » Funchal September 26th 2019

Olá! Bom dia! Ons vliegtuig vertrekt dan wel op donderdagochtend - rete vroeg op donderdagochtend (?!) - maar dat neemt niet weg dat veel vakanties eigenlijk al vele uren (lees: dagen) daarvoor beginnen, en hoe! Er zullen om diezelfde reden meerdere vakantiegangers zijn die de vele spanningen van vakantie-voorbereidingen kennen. Of je nou een ervaren reiziger bent of niet, dit vergt een behendigheid die heus niet aan de bomen groeit! Wat neem je, waarin mee en als dit of dat niet in de koffer past, wat verliest dan zijn plaats op de definitieve paklijst. Intussen hoop je stilzwijgend dat je koffer geen overgewicht heeft terwijl je nog maar een extra broek op de stapel gooit. Ironie erachter is dat ik in de realiteit vaak maar de helft van alle rotzooi die echt per se mee moest, ... read more

Europe » Portugal » Madeira » Madeira September 24th 2019

Olá! Bom dia! Jawel! We mogen weer! Op wat kleine en absoluut geslaagde uitstapjes na, is het alweer een hele tijd (lees: veel te lang) geleden dat ik me voor een langere periode buiten de grenzen van ons koninkrijk bevond – wintersport daargelaten. Ook leuk. Ik roep niet helemaal voor niets ‘we mogen weer’ want deze keer ga ik met een heuse groep op stap in het prachtige Madeira om daar het Portugese leven te proeven. Met de vele opties die onze blauwe planeet te bieden heeft, was het enigszins een dilemma – hoezo luxe probleem – om überhaupt een top 3 te maken, laat staan de spreekwoordelijk knoop door te hakken. Ik heb het dus wel gedaan en niet te lang gekeken naar de bijbehorende kosten…Ach, dan maar een maandje geen boodschappen doen... Wie mij ... read more

Europe » Portugal » Madeira May 18th 2019

May 6th 2019 – 18thMay 2019 It was a bit of a chaotic start to the holiday as we had Chris’ sister Wendy 70th birthday bash in Oxford on the Saturday. Two nights hotel booked in Swindon, a day sightseeing around Malborough and the bluebells at West Woods, then a drive on the Monday morning to Birmingham in our new car, where we were flying out at 3.30pm. Arrived at our hotel )Dorisol Mimosa) about 7.30pm, quite impressed with the room (903), as it has a kitchenette and a small balcony overlooking the sea and bay at Funchal with the morning sun! Beautiful! Tuesday 7th May 2019 Out by 9.30am and after walking to the seafront and discovering that there wasn’t a Paseo into Funchal, we decided to get the Big Red Bus ticket for the ... read more
Camara de Lobos
Chris inside the Cable Car
Monte

Europe » Portugal » Madeira » Funchal April 14th 2019

As we cruised out of Bermuda on a stunning evening we were looking forward to a week at sea. To some this would seem daunting but there is so much to do on a ship. There is plenty of time for reading, lectures, crafts, blogging, paddle tennis, swimming, hanging with new found friends or simply gazing at the beautiful ocean. The most important factor in crossing the pond is weather. When the Voyager came from Europe last November, they encountered a strong storm and had to cancel stops in Madeira and Bermuda. They ended up taking a southern route across the Atlantic via the Canary Islands and the Caribbean. For folks like us, who want to be outside, we always hope for good weather. We were very lucky. Captain Stan said it was the smoothest passage ... read more
"THE FLOATING GARDEN"
GONDOLA TO THE TOP
MONTE CATHEDRAL

Tot: 0.226s; Tpl: 0.005s; cc: 8; qc: 73; dbt: 0.1588s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb