Het holst van de nacht, treinen, rollen en een koude kont


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira » Funchal
September 26th 2019
Published: September 26th 2019
Edit Blog Post

Olá! Bom dia!

Ons vliegtuig vertrekt dan wel op donderdagochtend - rete vroeg op donderdagochtend (?!) - maar dat neemt niet weg dat veel vakanties eigenlijk al vele uren (lees: dagen) daarvoor beginnen, en hoe! Er zullen om diezelfde reden meerdere vakantiegangers zijn die de vele spanningen van vakantie-voorbereidingen kennen. Of je nou een ervaren reiziger bent of niet, dit vergt een behendigheid die heus niet aan de bomen groeit!

Wat neem je, waarin mee en als dit of dat niet in de koffer past, wat verliest dan zijn plaats op de definitieve paklijst. Intussen hoop je stilzwijgend dat je koffer geen overgewicht heeft terwijl je nog maar een extra broek op de stapel gooit. Ironie erachter is dat ik in de realiteit vaak maar de helft van alle rotzooi die echt per se mee moest, gebruikt maar a la.

Zo begon ook deze vakantie al een aantal dagen voor vandaag met spullen sprokkelen, inchecken, (s)katjes elders onderbrengen, uitstallen, in- en nog eens uitpakken, herindelen, lijstjes maken, boodschapjes doen, afvinken en natuurlijk onze No Sun appgroep bijhouden voor handige tips van mijn medereizigers.

Laat ik dit moment meteen pakken om mezelf te verbeteren door te vertellen dat onze groep uit 11 helden bestaat en niet 8 (zotten...). Hoe ik precies bij 8 kwam, weet ik even niet meer maar the more the merrier! Laat ik dan ook maar meteen een andere misvatting uit de wereld helpen, onze reisorganisatie heet dan wel NoSun maar Madeira heeft ons beloofd Yes te zeggen tegen de Sun. De weerman riep zelfs zo'n 25 tot 30 graden toen hij in de richting van Portugal wees. Aahhh!!!

Op woensdag - in het holst van de nacht - begon ik dan echt aan mijn reis. Helemaal bepakt en bezakt, rolde ik met koffer en al naar de trein die me naar weer een volgende trein bracht om een klein uur later op Schiphol te stranden waar ik nog een paar uur te overbruggen had tot ik van vervoersmiddel wisselde met dus nog 10 anderen die uit allerlei delen van ons land deze kant op waren gekomen.

Ok. Overnachten op Schiphol, hoe gaat dat in de praktijk? Laat ik eerlijk wezen, een beetje primitief voelde het wel. Het komt er eigenlijk op neer dat je een zo comfortabel mogelijke plek uitzoekt, zonder dat het extra geld kost en je een al te koude, gevoelloze kont krijgt. Dat betekende deze nacht de vloer, m'n tas, een bankje of een ongemakkelijke combinatie van die drie. Gelukkig hielp Netflix de tijd wat sneller, wat verder vooruit.

Tegen het eind van de nacht was ons clubje compleet en we mochten allemaal door naar het altijd weer interessante passengers only gebied. Meestal word ik betast door de douane maar deze niet dus prima, op naar de gates. Daar stond ons groene Transavia vliegtuig al op ons te wachten maar, tot mijn grote schok, geen schermpje op de stoel voor ons! Ach, onze ogen stonden al wel op half 7 dus deden de meesten van ons een goede poging de vlucht van 3 uur en 55 minuten niet alleen de luiken van het vliegtuig gesloten te houden, en dat allemaal terwijl Nederland langzaamaan ontwaakte en wij geleidelijk in de wolken verdwenen.

...Cabin crew prepare for landing...

Morgen stappen we op de mountainbike dus voor nu weltrusten en wie weet tot morgen!

Liefs,

Mies

Advertisement



Tot: 0.141s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.1059s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb