Blogs from Neustadt an der Weinstrasse, Rhineland-Palatinate, Germany, Europe

Driving, Riding eBikes & Driving Some More March 13, 14 & 15, 2024 After a great breakfast, we’re checking out of Oberstdorf and beginning our journey towards home. Well, it’s not over yet. However, we’re beginning our trip back towards Frankfurt. So, we make a picnic lunch from all the stuff we haven’t eaten for breakfast and unless we find something better, we’ll eat our picnic lunch. Also, it a good day to be heading toward Frankfurt, it’s raining and will be raining for the next two days. We set our Google Map to Karlsruhe, and off we go. Along the way, I’m surfing the internet for attractions. I find this Kloster that was formed by the St Francis order. You know the guys that wear the cool brown robes with a hood and sandals. I’ve ... read more
IMG_4379.
IMG_4351.
IMG_4352.

Nach meinen jüngsten Aktivitäten in der Türkei und in München bin ich wieder zu meinem Projektort in Stuttgart zurück gekehrt. Von dort habe ich gestern einen Ausflug zum Hambacher Schloss gemacht. Auf dem Weg dorthin konnte ich sehen, dass die Baustellen bei Karlsruhe auf der A8 und bei der Rheinbrücke beendet waren. Auch habe ich zum ersten Mal den Sportmodus meines neuen Autos ausprobiert und es am Abend auch an einer Ladestation teilweise aufgeladen. Das Schloss selber ist auf einem Berg und ich musste leider ein Stück weit nach oben laufen. Dort angekommen habe ich ein Ticket gekauft und es besichtigt. Der Höhepunkt ist die Ausstellung auf der obersten Etage. Da ich mich ja sehr für Geschichte interessiere, habe ich aber wenig neues gesehen. Es gibt auch noch einen Veranstaltungssaal, der aber gerade leer war. Nach ... read more
Besuch des Hambacher Schlosses.

Kirsten and I wake up, it’s 8:30am and we both feel well rested. Uli and Gudrun have a great breakfast waiting for us. This is the best Zimmer I’ve stay in. Omi, wakes up and is down stairs soon. Omi and Gudrun go way, way back if you haven’t figured that out yet. After breakfast, Kirsten works with Omi on ordering her train ticket to Fulda using her phone. It’s is impressive how much Omi uses technology, iPhone, iPad yeah.. she’s getting quite good at posting, using Apple Pay, taking pictures and finding Kirsten and Bea on Find Friends. Everyone gives us a great send off and we promise to return soon. On the road again... Kirsten is driving and I’m navigating, where are we going, I have no idea, maps, iPhone. I have to ask ... read more

Geo: 49.3499, 8.14143 GUN 6 GÜNLERDEN ÇARŞAMBA Bugün kü programımızı da bitirdik ve önce Globus'ten şarap alışverişi yapıp otelimize döndük. Biraz dinlendikten sonra 20:00 e doğru,daha önce kafamıza koyduğumuz gibi Neustadt meydanındaki lokantada "Flambe Kuchen" yemeğe gittik. Bu Flambe Kuchen denilen yemek çok ince hamurlu bir pizza gibi düşünülebilir Fransız şarap yolunda "Tarte Flambee "denilen yemeğin Alman versiyonu... Güzel bir şarap söyledik ve Flambelerimizin keyfine vardık. Restoranda geveze yaşlı kadınların genel kurulu vardı. Bir tanesi geciktiğini belirterek ayrılmak için izin istedi ... üç aşamalı terk sonunda ... birinci aşamada oturarak ve giyimli... ikinci aşamada ayakta dikilerek ve son aşamada kapı önü muhabbeti ile yaklaşık bir saat te masayı terketti. Olsun bize neşeli vakit geçirtti. Hav... read more
uslu uslu oturuyor
lokantamiz
caddeden sokaklara...

Geo: 49.3225, 8.19806 GUN 6 GUNLERDEN ÇARŞAMBA Hotelimize döndük ve rutin programımız gereği bir köpüklü patlattık. Bu gece Lachen ve dolayısıyla 1 .Alman Şarap yolunda (güney şarap yolu) son gecemiz. Kutlamadan yatılmaz dedik . Toparlayalım ... Buraya gelmeden önce internette bir takım araştırmalar yapıyoruz. Bu araştırmalara dayanarak günlük programlar yapıyoruz. Bu bölümde programa aldığımız bir çok yerde aradığımız havayı bulamadık. Kentlerin yaklaşık % 40 'ı şarap yolu nitelikleri taşıyor . Bir kısmı neredeyse büyük şehir ... Bir kısmı sanayileşmiş bir kısmı ise programa alınmayacak kadar küçük ve önemsiz. Gidilecek ve görülecek olanları dilimiz döndüğü kadar belirtmeğe çalıştık ... inşallah yararlı olur ya da olmuştur ... Merkez olarak Lachen i seçmemiz ... read more

Geo: 49.3225, 8.19806 GUN 5 GUNLERDEN SALI Günü Neustadt'ta döndürdük ve rutin programımız haline gelen Globus AVM sine "par prensip" uğradık. Biraz şarap takviyesi yaptık. Merak edenler için söyleyeyim şarap fiyatları burada belirtmeğe utanılacak kadar ucuz. En babasını 10 E'ya almak mümkün. Memlekette bu kadar parayla sizi "connaisseur"lerin arasına sokmazlar bile... Otelde biraz dinlendik. Ben biraz çamaşır faslına giriştim .. Tek valizle yola çıkınca haliye arada biraz çamaşır takviyesi istiyor. Saat 20.00 ye doğru giyinip kuşandık ve dün kafamıza koyduğumuz Pizza Pino ya tekrar gittik. Bu kez dün aklımızda kalan spaghettilere dalalım dedik. Muhteşem bir Bolonaise getirdiler. Pinot Gris ile iyi gidiyor. Otele döndük ve tabi lokantada içtiğimiz şarap bize limonata... read more

Geo: 49.3567, 8.13778 GUN 5 GUNLERDEN SALI Tilki dönüp dolaşıp Neustadt'a geldi. Avrupa ve Almanya 'da 40 tan fazla Neustadt var ( yeni şehir anlamına geliyor) manalı bir isim verememişler önüne gelen kestirmeden giderek "Yeni Şehir" demiş geçmiş. Bunu diğerlerinden ayırmak için "Neustadt an der Weinstraße" demiş yani Şarap yolu üzerinde yeni şehir... Pilav üstü gibi bir şey Bu Neustadt tüm Neustadt'ların abisi sayılıyor zira 54.000 civarında bir nufusu var.( 2002 sayımı )En büyük yeni şehir bu ... Çok şirin bir pazar yeri var . Burası Almanya'nın en ılıman yerlerinden biri sayılıyor. Yazın 30-35 derece sıcaklık normal karşılanıyor. Herhalde bu yüzden bizim Mersin-Yenişehir ile kardeş şehir oluyor zahir. Şehrin merkezinde orta çağ havası iyi korunmu... read more
kilisesi
daracık daracık sokaklar
huylu huyundan vazgecmez

Geo: 49.3225, 8.19806 GUN 4 GUNLERDEN PAZARTESİ Ayşeciğin kendini topladığı ilk günde bu denli dolaşma yeter dedim ve Annweiler'den eve dönmeğe karar verdik. Kısa bir süre sonra Neustadt ta Globus marketimize vardık . Artık acemilikler geride kaldı .. AVM yi elimizle koymuş gibi bulduk. Önemli geliş nedenimiz,gerekli ilaçları almak... bir tirbüşon sahibi olmak ve en önemlisi arabada nereye koyacağımızı şaşırdığımız ve başımıza bela olan Nermin'i bir şekilde asacağımız bir düzenek yaratmak. İlaçları çok ucuz aldık.... eczahanenin 20 . kuruluş yılı imiş. Ciddi indirimler yapınca uyanıklık edip vitaminleri de alalım dedik. Bizimkileri satmıyorlarmış neyse boşver .. Tirbuşon işi kolay çözüldü fakat Nermin için en sonunda, mutfakta kendi kendine yapışan bez askısında karar kıldım. Heyecanla araca döndüm ve mufak bez askılarını dashb... read more
Otelimiz
TV
şarap sonu

Geo: 49.3225, 8.19806 GUN 4 GUNLERDEN PAZARTESİ Sabah rutin program olarak erkenden uyandım. Kahvalı saatimiz 09:00 olduğundan odada dönenip vakit geçiriyorum. TV den anlıyoruz ki Almanya' da Faşing mevsimi ya da haftası ... Millet TV de şaklaban gibi görülüyor... Kazık kadar adamlar da o süslü püslü şapka ve kıyafetler çok komik görünüyorlar.. Ayşeciğim kendini zorlyarak kahvaltıya indi. Sırf ben mutlu olayım diye yapıyor biliyorum. Ama bir şeyler yemesi de gerek. Kahvaltıyı beğendi güzelce yedi ... programa başlamak üzere aracımıza bindik.. Artık bizi kim tutar ? Şu anda hava durumu: http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/www/g... read more
Ayse vedalaşıyor
Ben de ...bye Franco

Geo: 49.3225, 8.19806 GUN 3 GUNLERDEN PAZAR Sabah erkenden uyandım. Odada biraz dolandım. Ayşecik 08:30 da kalktı ...daha doğrusu kalkmaya teşebbüs etti. Başının feci döndüğünü söyleyince tekrar yatmasında yarar gördüm. Zorla yatırdım...Çok ısrar etti diye tek başıma kahvaltıya indim. Sonra odaya döndüm. Anlaşılan Ayşe, ayağa kalkacak durumda değil. Bugünü tatil günü ilan ettik. Bu sefer istanbul'dan çok organize olmadan çıkmışız. Tirbuşonumuz yok..Şarap yolunda tirbuşonsuz dolaşma zekasını takdirlerinize bırakıyorum. Bu ayıbımızı gidermek amacıyla Globus'e gitmeğe karar verdim. Neustadt'ın en büyük AVM'si pazar günü kapalı... Dedim ki bu Almanlar yükünü tutmuş.. Ulan AVM, pazar günü kapalı olur mu ? Tabi ki bu durumda Türk kebabçı isti... read more
Mediterraneo Hotel
1.german wine road
dubbeglas

Tot: 0.156s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 70; dbt: 0.0586s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb