OFF GUNUMUZ


Advertisement
Published: November 30th 2014
Edit Blog Post

Geo: 49.3225, 8.19806

GUN 3 GUNLERDEN PAZAR
Sabah erkenden uyandım.
Odada biraz dolandım.
Ayşecik 08:30 da kalktı ...daha doğrusu kalkmaya teşebbüs etti.
Başının feci döndüğünü söyleyince tekrar yatmasında yarar gördüm.
Zorla yatırdım...Çok ısrar etti diye tek başıma kahvaltıya indim.
Sonra odaya döndüm.
Anlaşılan Ayşe, ayağa kalkacak durumda değil.
Bugünü tatil günü ilan ettik.
Bu sefer istanbul'dan çok organize olmadan çıkmışız.
Tirbuşonumuz yok..Şarap yolunda tirbuşonsuz dolaşma zekasını takdirlerinize bırakıyorum.
Bu ayıbımızı gidermek amacıyla Globus'e gitmeğe karar verdim.
Neustadt'ın en büyük AVM'si pazar günü kapalı...
Dedim ki bu Almanlar yükünü tutmuş..
Ulan AVM, pazar günü kapalı olur mu ?
Tabi ki bu durumda Türk kebabçı istilasına uğrarlar ..iyi olmuş... her boşluk doldurulur yani ...
Otele döndüm ...
bu kez akıllanıp arka kapının anahtarını almışım.
Yiyecek sıkıntımız yok.
Akşama kadar odada oyalandım.
TV sadece Almanca, ama arada bir maç seyrediyorum acım azalıyor.
Gece yarısında yattım.Yarına Allah kerim...
Bugünkü tatil günümüzden yararlanarak burada ne işimiz olduğunu anlatayım.
2007 yılında Ayşe ile bir sabah aniden Fransız şarap yolu'na gitmeğe karar verdik ve seyahatin sonunda çok mutlu olduk..
Oradan esinlenerek bu Fransız şarap yolunun Almanya'da
ki devamını görmenin keyifli olacağına karar verdik.
Kısmet bu yıl imiş.
Şimdi biraz bu Alman Şarap yolunu kısaca anlatayım.
Almanyanın Palatine-Pfaltz ve Rheine
havzasında yer alan bu şarap yolu aslında 3 adet.
Bir tanesi klasik Alman şarap yolu sayılan 85 km lik bir yolun 15 km yakınına kadar yer alan bir çok kasabayı kapsıyor.
Şimdi, burada bu yolun neredeyse ortasında yer alan Neustadt an der Weinstrasse'de bulunuyoruz.
Alman Şarap yolu, Almanyanın "manzaralı" yolları arasında ilk sırayı yer almaktadır.
Bu bölgede iklim ılıman olup yılda 1800 saat güneşi ile İtalya nın Toskana bölgesi ile aynı nitelikleri taşımaktadır .
Almanya'nın en sıcak bölgesidir...
Hiking,Bisiklet sevdalıları ,romantik aşıklar için ideal yerlerden biri olduğu kadar gırtlak meraklıları için ( gourmet ) önemli zenginlikler sunmaktadır.Şaraptan söz etmiyorum bile...
İkinci şarap yolu Kuzey de Koblenz'ten Bingen' e kadar uzanan bir bölgede yer alıyor.
Üçüncü şarap yolu ünlü Mosel 'i kapsayan Cochem'den Trier ' e uzanan bir bölge ( yaklaşık 585 KM ) ..
Bu seyahatte kısmetse üçünü de ziyaret etmek istiyoruz.
Azıcık ta tarih....
Bu şarap yolu resmen 1935 yılında açılıyor ..
Hitlerin iktidara gelişinden iki yıl sonra.1934 yılında rekor bir üretim elde edilmişti ve
1935 yılı için öngörüler çok olumlu idi.
Josef Burkel adlı "uyanık" bir Alman şarap üreticisi fiyatlarda "denge" sağlamak adına tüm üretici köylerin ve kasabaların bir birlik etrafında buluşmasının yararlı olacağını ifade ediyor .
Ve yol resmen 19 ekim 1935 te açılıyor ya da tesis ediliyor.
Şimdi yolun resmi amblemi var her yıl düzenlenen festivalleri var...var oğlu var....Bu festivallerde Avrupanın diğer yerleriinden farklı olarak şarap, 25 cc bardaklar yerine Dubbeglas denilen 50 cc lik bardaklarla sunulmaktadır.
Alman olunca biraz azdırması şart ...
Yol güneyde Fransa sınırına çok yakın
Schweigen-Rechtenbach'ta yer alan bir kapıdan başlıyor,
Palatinate ( Pfaltz ) takip ederek B 38 ve B271 yolundan kuzeye uzanıyor.
85 KM lik bu yol üzerinde
Bad Bergzabern, Edenkoben, Neustadt an der Weinstraße, Deidesheim, Bad Dürkheim ve Grünstadt gibi önemli kasabaları birbirine bağlamakta ve Bockenheim an der Weinstraße ' de bitmektedir.
Hatırlatıyorum, bu 1.Alman şarap yoludur.
Diğerleri bilahare ....


Şu anda hava durumu:
http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/www/global/stations/10724.gif'



Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0251s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb