Page 5 of jeanett Travel Blog Posts

Oceania » Fiji » Mamanuca Islands » Mana Island August 9th 2010

Bula!! =) Vi e i Fiji og leve livets glade dager med bading, soling og herlige paraplydrinker. Vi bor på Mana Island resort, et nyydelig hotell ut på Mana Island, øyen ligger en og en halv timers båttur unna hovedøyen Nadi. Mana er virkelig paradis! Når vi ligger ved bassenget ser vi rett ut i havet, og det hele ser ut som et postkort, det kan virkelig ikke bli vakrere enn dette, jeg vet jeg sa det samme om Whitheaven beach og om sanibel island i fjor, men nå er det virkelig sant! Alt er fantastisk med Fiji, folkene her er så gjestfri som ingen andre kan vær. De bærer bagasjen vår uansett hvor vi skal, alle hilser, spørs om det går bra med oss, eller om vi trenger hjelp til noe. I går når vi ... read more
Photo 16
Photo 17
Photo 5

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Darling Harbour August 7th 2010

I går kom vi til Sydney. Vi tok fly fra Brisbane i ti tiden og ankom hotellet i Sydney i tolv tiden, så tok ikke lange tiden:).Det er utrolig hvor enkelt alt har gått, alt går på skinner. Etter å ha kjørt over 200 mil de siste to ukene leverte vi i går inn bilen på flyplassen. Aleksander har vært en reser til å kjøre på venstre side, og jeg har gjort mitt beste i kartlesing.. Vi har ikke kjørt feil en gang, noe som vi synes e helt utrolig. De andre årene når vi til og med har hatt GPS har vi kjørt oss bort noen ganger, men ikke nå.. Veiene her er nok litt enklere enn i USA, men her er tusen andre ting å tenke på, spesielt det med venstre kjøring. Å en ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane August 5th 2010

Skulle egentlig blogge i går, men var virkelig ikke i form når vi kom inn på hotellet etter middagen, hva som var gale er ikke godt å si, men en god natt søvn kurrerte heldigvis det hele:). I går hadde vi en fantastisk og avslappende dag. Vi sto opp i 10 tiden, spiste en god frokost på verandan før vi lusket oss ut til basseng området for å slikke litt sol. Vi forflyttet oss senere ned på stranden, jeg orket ikke ligge der så lenge siden jeg HATER sand, spesielt når jeg ikke har solseng å må ligge rett på stranden :P jeg dro derfor opp på hotellet igjen og koste meg i jaquzzien :) Lifes good!!=) På kvelden spaserte vi omkring i hovedgaten og spiste en bedre middag ved en resturant som flere år på ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Noosa Heads August 3rd 2010

I dag har vi dratt fra fantastiske Fraser Island til nydelige Noosa. Vi sjekket ut fra hotellet klokken 10, og ankom Harvey bay ( der fergen fra Fraser legger til kai) i halv 12 tiden. Derfra til Noosa er det ca 1 og en halv times kjøretur. Turen gikk kjempe fint, Yarisen vår går som en kule.. eller iallefall nesten :P Vi kom oss iallefall fram. Hotellet ligger en gate fra stranden, og midt i selve sentrum, kan ikke bli mer sentralt. Vi har fått en liten leilighet med balkong og utsikt til bassenget. Leiligheten har alt vi trenger, til og med vaskemaskin og tørketrommel på badet, noe som passet perfekt nå, vi hadde nemlig en del klær som måtte vaskes. I ettermiddag gikk gikk vi ned på stranden og bare slappet av. Noosa er en ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Fraser Island August 2nd 2010

I går ankom vi Fraser Island, en øy som ligger ca en times båttur unna Hervey bay. Vi kjørte tidlig i går for å nå halv 4 fergen. Vi rakk ikke fergen mer enn akkurat- Der har seg nemlig slik at vi kjører uten GPS og hadde litt problem med å komme oss ut av byen i Rockhampten, men vi fant fram til slutt!:) Turen tok ca 5 timer, og vi la bak oss 40 mil. Aleksander er kjempe flink. Han kjører på feil side av veien, her er jo venstrekjøring.. noe som går lang bedre enn vi hadde trodd!:) Distansene her nede er helt sinnsyke, alt er jo gedigent stort! Å mye av landet er faktisk ubebodd, så vi kjører mange mil uten å se en eneste bensinstasjon eller hus, ofte uten noe dekning på ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Rockhampton July 31st 2010

Etter 2 dager uten nett er vi endelig tilbake for fullt, fra nå av har vi nett hver dag, så fra nå av blir det bloggings hver dag :) Kjekt at dere følger med oss! Vi har det helt utrolig fint, og nyter hver en eneste dag, vi e heldige som får oppleve alt dette! Vi dro ut med seilbåten Condor på torsdag, en 80fots båt med plass til 29 personer, totalt var vi 20 stykk på båten. De neste to dagene skulle vi få oppleve Witheaven beach, og Withsunday island som ligger i samme område som Great Barrier Reef. Torsdag ble vi hentet kl 14 av en buss som tok oss til havnen for så å gå ombord i båten. Båten viste seg å være av dårligere standard innvendig enn det vi først hadde trodd, ... read more
Photo 20
Photo 21
Photo 14

Oceania » Australia » Queensland » Airlie Beach July 28th 2010

Her kommer en liten oppdatering på de siste dagene våre i Queensland. Som sagt møtte vi på ganske så dårlig vær i Cairns og vi bestemte oss for å dra ut i bushen. Nærmere bestemt Undara som ligger en ca 4 times kjøretur unna Cairns. Det er ganske utrolig at man på så få timer kan dra fra et tropisk regnskog klima til en type ørken. Været var varmt og godt, men solen viste seg heller ikke her, desverre. Hotellet vi bodde på lå midt inni skogen, lang utenom den vanlige sivilisasjonen. Vi hadde ikke dekning på mobil, og ikke tilgang på internett, dette er også grunnen til at jeg ikke kunne oppdatere bloggen i går.Hotellet var laget av et gammelt tog, hvor vognene var laget til som små hotellrom, I skogen var vi omgitt av ... read more
bassenget
Photo 14
Photo 15

Oceania » Australia » Queensland » Kuranda July 26th 2010

I dag våknet jeg tidlig, allerede klokken 06. Merket godt jetlaget kan man si, vi er ganske så slitne begge to i dag å håper vi er mer inn i tidsonen i morgen. I dag har vi vært på utflukt til regnskogen, Kuranda. Vi tok det de kaller en skyride opp gjennom regnskogen (det er som et stort skitrekk), et enormt område, og vi hoppet på og av skyriden 3 ganger før vi til slutt kom opp til byen Kuranda som ligger midt inni i regnskogen. I Kuranda spiste vi lunsj, gikk på marked pluss at vi besøkte en liten dyrepark som hadde krokodiller, skilpadder, slanger, koalabjørner som bare var sååå søte, og kengeru som vi fikk mate og klappe! På vei tilbake til cairns tok vi et historisk tog som tok oss gjennom regnskogen på ... read more
Photo 5
Vi fant fort ut hvorfor regnskog blir kalt regnskog:P

Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Cairns City July 25th 2010

Dagene har vært lange, og vi har ventet i spenning. Endelig kom dagen, og fredag 23 reiste vi fra Ålesund. Vi ankom Cairns søndag morgen etter en lang, men veldig ok reise. Vi flydde først til Oslo, ventet der i 6timer, så til London for så å vente 6 nye timer, gikk ombord i Cathay airlines gedigne jumbojet som skulle føre oss til Hong Kong. Denne turen tok 12 timer, men vi fikk heldigvis sove 9-10 timer av turen, så turen gikk mye kjappere enn vi først hadde tenkt oss. Når vi ankom Hong Kong ventet nye 6timer med venting. Dette gikk veldig greit siden kineserne har mye å by på:p haha.. Aleksander mente for eksempel at det måtte være en ny trend blant kineserne å bruke briller, vis ikke måtte 90% av dem ha dårlig ... read more
Brilleslange :P

Europe » Norway » Western Norway » Ålesund July 16th 2010

Det er nå kun en uke til vi reiser!!! Herlighet så fort de siste ukene har gått! Vi har jo planlagt denne turen i mange måneder, helt fra oktober for å være nøyaktig, så at turen nå faktisk skjer er helt utrolig.. Det føles nesten som en drøm som skal til å gå i oppfyllelse!!:o) Aleksander dro på jobb for litt over en uke siden og han kommer hjem onsdag den 21/8, da har også jeg min siste arbeidsdag denne sommeren. Jeg har også jobbet mye denne sommeren noe som kommer godt med når vi reiser:) Torsdag blir den eneste dagen vi har til å fikse ting i lag siden vi reiser fredag, men jeg har ordnet det meste av det vi trenger å ha med oss på forhånd. Vi har siden januar snakket mye med ... read more

Tot: 0.135s; Tpl: 0.008s; cc: 16; qc: 68; dbt: 0.0929s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb