Dag 8 og 9: Fraser Island

Oceania » Australia » Queensland » Fraser Island
August 2nd 2010
Published: August 2nd 2010

I går ankom vi Fraser Island, en øy som ligger ca en times båttur unna Hervey bay. Vi kjørte tidlig i går for å nå halv 4 fergen. Vi rakk ikke fergen mer enn akkurat- Der har seg nemlig slik at vi kjører uten GPS og hadde litt problem med å komme oss ut av byen i Rockhampten, men vi fant fram til slutt!😊 Turen tok ca 5 timer, og vi la bak oss 40 mil. Aleksander er kjempe flink. Han kjører på feil side av veien, her er jo venstrekjøring.. noe som går lang bedre enn vi hadde trodd!😊 Distansene her nede er helt sinnsyke, alt er jo gedigent stort! Å mye av landet er faktisk ubebodd, så vi kjører mange mil uten å se en eneste bensinstasjon eller hus, ofte uten noe dekning på telefon, ganske sykt. Jeg har alltid trodd at det bodde maaaaange folk i Australia siden landet er så stort, men det bor faktisk ikke mer enn 20 million, jaaa, 20million er mye, men Australia er snart like stort som Europa, så er ganske sykt å tenke på.

Vi kom som sagt til Fraser i går, og kvelden i går gikk egentlig mest ut på å slappe av, vi spiste en helt ok tre retters på hotellet, og la oss tidlig. Hotellet er helt rått fint, og har virkelig imponert oss. Et stort resort hotell midt inni ingenting. Vi har fått et flott rom, med en nydelig balkong som har utsikt rett ned på en liten innsjø. Det er fuglesang og andre rare dyrelyder rundt oss hele tiden, fantastisk😊.
I dag var vi tidelig oppe, vi hadde booket oss med på en heldagstur med en liten offroad buss, den skulle frakte oss rundt slik vi fikk sett oss rundt på øya. Fraser island er dekket av sand, så det hele var en spesiell opplevelse. Vi fikk sett de kjente dingosene som er ville hunder som lever i området her (vi satt i bussen, og redd som jeg er hadde jeg IKKE tenkt meg ut av bussen akkurat da), et gammelt skipsvrak som har lagt på stranden i 75år. Vi gikk 2kilometer gjennom skogen, og fikk oppleve en ganske så annen natur enn det vi har hjemme, i tillegg dro vi til det som de kaller for juvelen her ute, lake Mecanzy. En innsjø som ligger midt i det hele, sanden er av samme type som den vi så på Whitheaven beach, vannet er krystall klart og det har visstnok samme PH-verdi som kroppen og håret vårt, noe som skulle bidra til å gjøre huden meget myk og god, men vannet var iiiiiskaldt så vi hoppet fint over den svømmeturen og tok heller den når vi kom tilbake på hotellet.
I kveld har vi bare kost oss, spist god mat og slappet av. I morgen reiser vi videre til Noosa for et par fine dager der. 😊 Vi har det kjempe bra, og koser oss masse masse!!=)

2nd August 2010

Heldig-griser!!!! Får skikkelig "hjemlengsel"!!! Noosa e jo supersøtt, og dåkke bare MÅ dra til Australia zoo (Steve irvin sin dyrehage), den e bare fantastisk!!! Hvis dåkke skal til Surfers Paradise må dåkke stikke ned på min yndlingscafè ved kanalen på motsatt side av havet, Bumbles,på Budd's beach!!! Nydelig nydelig sted!!!!!... God tur videre!!!!
2nd August 2010

Lekkert!!!
Det ser helt lekkert ut snuppa! så artig å følge bloggen og se bildene dine!skikkelig herlig! får reisefeber jeg, hehe jaggu bra vi reiser til 40 grader og sol på lørdag ;o) Kos dere masse!

Tot: 0.047s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0254s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb