Jeanett Sætre

jeanett

Dette er Jeanett og Aleksander sin reiseblogg.
Vi er 27år, og bor litt utenfor Ålesund.
Vi kan nok godt si at vi er litt over middels glad i å reise og oppleve nye kulturer og land.
Land og byer vi har besøkt er:
- USA 2008:
California, San Fransico, Las Vegas og San Diego.
-USA 2009:
New York og Florida
Down Under 2010:
Australia, Fiji og Hong Kong
Asia 2011:
Malaysia i Januar, Kuala Lumpur, Melakka og Langkawi,
Thailand og Kambodsja i August: Bangkok, Hua Hin, Siem Reap, Phom Phen og Sinoukville
Panama 2012:
Panama city, Bocas Del Toro, Popa Paradise Island
Afrika 2012:
Safari i Tanzania
Zanzibar
Asia 2013: We look forward to seeing you 😊

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Chang November 3rd 2013

Dagene har jammen gått fort, når vi satt i Hanoi følte vi at vi hadde vært vekke en evighet etter 5 dager, nå er vi på dag 19 det føles uendelig rart å skulle begynne å tenke på å reise hjemover om noen dager. De siste dagene har solt oss, slappet av, inntatt mengder med mojito (for min del) og long island ice tea (for aleks sin del). Vi har vært på elefanttur, spist god mat og festet sammen med Dreyer. Veldig artig at han la første del av sin "ferie" her på Koh Chang. Gudene vet når vi ser han igjen, sist han var på tur var han vekke i omtrent et år. Å ri på elefant var forsåvidt veldig gøy, en to timers tur inn i regnskogen. Koh Chang er kjent som elefantøyen så ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Chang October 29th 2013

Gett om vi koser oss. Hotellet vi bor på er et lite hotell med 17 rom, vi elsker jo slike små, intime hotell. Å har av den grunn for lengst byttet ut store upersonlige "fabrikk" hotell med disse små koselige hotellene. Her blir man tatt så godt vare på, kommer lett i snakk med personalet og man føler seg ivaretatt på en fantastisk måte. Vi hadde booket 3 dager her, men valgte å forlenge oppholdet med 3 dager til. Hva vi velger å gjør i morgen er vi ikke helt sikre på enda, her er jo så mange fantastiske områder både på øyen og små øyer rett utenfor Koh Chang. Vi får ta det opp i familierådet over et glass vin i kveld tenker jeg. Vi trives fantastisk på dette hotellet, så man skal ikke se ... read more

Asia » Thailand » Eastern Thailand » Koh Chang » Koh Chang October 25th 2013

Vi har altså kommet oss til Koh Chang siden sist. Dagene har gått i ett og har for det meste bestått i biler, flyplass og båt. Vi har selvfølgelig fått kost oss en hel del underveis. Etter vi kom tilbake fra Halong Bay brukte vi tiden så godt vi kunne i den spennende byen. Vi var ikke tilbake før på ettermiddagen så kvelden ble rolig. Dagen etter sov vi litt lenger enn vanlig, men vi rakk frokosten klokken 10. Deretter dro vi som ekte turister gjør, på museum. Et krigsmuseum fra Vietnam krigene, dette fant vi begge ganske så interessant faktisk. Her fikk vi se gamle krigsfly, våpen, tanks, bomber, jagerfly med mer. Det kryr av museum i Hanoi, men det ble med det ene får vår del. Været var virkelig på vår side denne dagen ... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hai Phong » Cat Ba Island October 21st 2013

Det føles ut som vi har vært på tur i en evighet allerede. Grunnen er nok så enkel som at vi har sett, opplevd og gjort mye gøy siden vi kom til Vietnam. Dette til tross for at vi faktisk kun har vært på tur i 5 dager, og nesten hele turen fortsatt gjenstår. Vi ble hentet tidlig lørdagsmorgen, en ukofortabel minibus ble vår venn de neste 4 timene. Vi ankom havnen like før 12.00, ble fraktet ut til båten. Ikke uten grunn hadde vi kjøpt et av de beste cruisene som fantes. De dårligste har rykte på seg for å kunne synke, matforgiftning osv. Vi ønsket en fin og behagelig tur. Dette var tross alt noe vi skulle gjør en gang i livet. Vi bestilte som sagt et cruise med to netter og tre dager, ... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi October 18th 2013

Vi landet i Hanoi, Vietnam i går ettermiddag. Susne i hode og kroppen etter en reise som tok over 25 timer. Vi flydde med Qatar som er kjent for sine gode fly, så turen ble langt bedre enn hva den kunne ha blitt. Hanoi er en stor og intens by. Der kryr av scootere og vietnamesere over alt. Samtidig har den en sjarm som får oss til å smile. Byen er preget av fattigdom, men midt inn i all elendigheten dukker nydelige små boutic hotell opp, små butikker og nydelige små vietnamesere. De smiler hilser og mange av de gjør hva de kan for å trekke til seg noen småkroner fra oss uvitende turister. I går gikk ettermiddagen til å orientere oss litt rundt om i byen, vi bor i den gamle delen av Hanoi og ... read more

Europe » Norway » Western Norway » Ålesund October 14th 2013

Det er med stor glede vi endelig kan si at jaaaa vi skal på tur igjen. Det er mye som har skjedd det siste året, og vi har lenge planlagt en lang lang tur, men på grunn av husbygging har vi nå ikke mulighet til å reise 10 uker slik som drømmen opprinnelig var. Vi får allikevel tre uker på reisefot. Det er fortsatt mange plasser i Asia vi har lyst å se, men grunnet regntiden der nede må vi begrense oss til deler av Thailand, Vietnam om Laos. Vi har ikke lagt opp noen spesiell plan enda, vi tenker å ta en dag av gangen. Å når jeg nå nevner de landene her betyr ikke det at vi helt sikkert følger den, vi snur og endrer oss fortere enn man skulle tro, det er igrunn ... read more

Africa » Tanzania » Zanzibar » Zanzibar City October 16th 2012

Stone Town kan kategoriseres med et ord; annerledes. Virkelig annerledes. Her får man virkelig følelsen av å være lang hjemmeifra. Dette er gamebyen av Zanzibar, på samme måte som gamlebyen i Panama ligger også denne på UNESCO sin verdensarv liste. Dette betyr at UNESCO sørger for å ta vare på byen slik den var før, eller at byen er vernet om man ønsker å si det slik. All rekonstruksjon må vær i samsvar med slik bygget ser ut i forkant. På denne måten vil byen aldri bli "ny". Den vil bevare de gamle konstruksjonene og turistene vil kunne se hvordan byen er blitt beholdt. Per i dag er det mye rekonstruksjon av bygninger. Byen er livlig, varm og spennende. Vi leide en privat guide som tok oss med på en to og en halv timers tur ... read more
Stone Town

Africa » Tanzania » Zanzibar » Matemwe October 15th 2012

Siste dag med steiking av flesk er gjennomført. Aleksander er nesten svart og jeg ser ut som… ja, nesten slik jeg så ut før jeg dro. HVIT. Æsj. Hater å aldri bli brun, samme søren hvor mye jeg soler meg hjelper det jo ikke!! Men men, vi har hatt det helt topp her på Ocean Paradise Resort, total avslapping og bare kos. For to dager siden var jeg å fikk aromaterapi av en av damene på hotellet, hun var utrolig dyktig. Jeg hadde fått en skikkelig låsning i nakken ett par dager før (mest sannsynlig etter aircondition på rommet) og denne verket fortsatt. Hun fikk myknet opp hele skiten å jeg er nå mye bedre. Hun børstet og flettet håret mitt til og med før hun var ferdig. Snilleste dama!! Det allerbeste med hele dama var ... read more

Africa » Tanzania » Zanzibar » Matemwe October 13th 2012

Dagene går fort, kanskje nesten litt for fort. Det er allerede 13 dager siden vi dro fra høstvær og den vanlige hverdagen. Vi er på dag nr 7 her på Ocean Paradise Resort, og er nok en kveld klar for å innta nydelig buffet. Maten her er virkelig over all forventing. Hotellet har 100 rom, men er her er ca halvfullt nå. Lite skandinaviere, de fleste er tyskere eller amerikanere, heldigvis. Jeg er nemlig ikke fan av å reise på tur for å snakke med nabo'n. Stranden er så hvit at man må bruke solbriller selv om det er overskyet. Helt fantastisk vakker. Her blir mørkt allerede kl 19 på kvelden, noe som igjen gjør at vi legger oss i 22 tiden hver kveld, er derfor tidlig oppe å får virkelig nytt dagene. Stortsett er vi ... read more

Africa » Tanzania » Zanzibar » Matemwe October 9th 2012

Det begynner å bli noen dager siden vi kom til Zanzibar, faktisk tre dager allerde. Flyturen gikk fint, selv om forløpet til den ikke var like god. Vi kom tilbake til Arusha klokken 12.30 etter en over fire timers biltur fra Ngorongoro. Vi fikk lunsj ved et av de bedre hotellene i byen før vi klokken 14.00 ble kjørt til flyplassen. Et pittelite høl (unnskyld utrykket) hvor vi skulle være stasjonert de neste fire timene siden flyet ikke gikk videre før kl 18.00. Vi fikk først beskjed om at de prøvde å få oss med et tidligere flight, men dette gikk selvsagt ikke. Det var flere som kom samtidig og hadde fått den samme beskjeden, men ingen fikk bli med. Er det fullt, så er det fullt. en tysker måtte selvfølgelig lage et h... spetakkel, han ... read more
Photo 5

Tot: 0.162s; Tpl: 0.007s; cc: 18; qc: 96; dbt: 0.1214s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb