Dag 5,6 og 7: Seiltur til Whitsundays Island og reisedag mot frasier island

Oceania » Australia » Queensland » Rockhampton
July 31st 2010
Published: July 31st 2010

Etter 2 dager uten nett er vi endelig tilbake for fullt, fra nå av har vi nett hver dag, så fra nå av blir det bloggings hver dag 😊 Kjekt at dere følger med oss! Vi har det helt utrolig fint, og nyter hver en eneste dag, vi e heldige som får oppleve alt dette!

Vi dro ut med seilbåten Condor på torsdag, en 80fots båt med plass til 29 personer, totalt var vi 20 stykk på båten. De neste to dagene skulle vi få oppleve Witheaven beach, og Withsunday island som ligger i samme område som Great Barrier Reef. Torsdag ble vi hentet kl 14 av en buss som tok oss til havnen for så å gå ombord i båten. Båten viste seg å være av dårligere standard innvendig enn det vi først hadde trodd, men dette gikk helt fint. Maten var god, været var nydelig (heldigvis), og det var mange kjekke folk på båten. Aldersgruppen var fra 21 til 35 og passet oss perfekt. Den første dagen besto i seiling, solen går ned allerede kl 18, og da la vi oss til anker utenfor en liten øy, På kvelden fikk vi servert god kylling, og det ble god stemning på båten. Aleksander var max uheldig denne kvelden og slet med kraftig hodepine, vi tok derfor kveld ganske tidlig.

Fredag startet med frokost kl 07 før vi seilte til en helt uffatelig fin strand. Denne stranden skal faktisk være kårer til den 2 fineste stranden i hele verden!! Her var vi i tre timer, og det ble høy solingsfaktor, noe så nydelig som denne stranden tror jeg nok aldri vi får oppleve igjen!
På ettermiddagen seilte vi videre til en liten bukt, på vei dit så vi både hval, delfin og store skilpadder. Jeg og Aleksander hadde betalt litt ekstra for å få dykke og se korallrev. Dette var en spennende og kanskje litt skremmende opplevelse (iallefall for meg, jeg trodde jeg skulle kveles ett par ganger), vi dykket 7-8 meter ned og så nydelige fisker og mengder av fantastisk korallrev. Senere seilte vi videre til en annen øy hvor vi ankret opp for natten.

Etter frokosten var inntatt fikk de som ville ta seg en tur å snorkle på revene rundt der vi lå før vi satte kursen mot fastlandet igjen. Jeg holdt med på båten, mens Aleksander gikk for en snorkletur. Vi kom i land på Airlie Beach ca kl 12, da hentet vi bilen og har kjørt ca 50mil, og er nå kommet til en by som heter Rockhampten, denne ligger midt i mellom Airlie beach og Harvey bay som vi skal kjøre til i morgen. Når vi ankommer Harvey bay i morgen skal vi ta båt ut til Fraser Island og bo på en fantastisk resort der ute. Opplevelsene bare fortsetter og fortsetter😊

6th August 2010

Heisann:-)
Kjempeartig å få "vere med " dokke på tur :-), ser ut til å vere en flott opplevelse! Fortsatt god tur!!

Tot: 0.087s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.0601s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb