Page 2 of jeanett Travel Blog Posts

Africa » Tanzania » North » Ngorongoro Conservation Area October 5th 2012

Vi hadde en rolig middag i går, var tidlig i seng etter en lang dag. Aleksander sovnet som vanlig med et poff og en smell, mens jeg lå våken lenge. Det er ganske kaldt her i Ngorongoro når solen går ned, faktisk like kaldt som hjemme. Ngorongoro ligger 2500m over havet og dermed er klimaet noe helt annet her enn de andre plassene vi har vært de siste dagene. I natt var det så kaldt at jeg trodde jeg skulle gå til (det var max 10grader inne på rommet), dette tiltross for at de la varmeputer under lakenet. Men altså, et laken? Okei greit, det er et ullteppe over, men det er jo akkurat det jeg bruker hjemme i sofaen når varmovnen står på 22grader.. Er det rart jeg frøs, eller ikke fikk sove? haha, jeg ... read more
Photo 3
Photo 5

Africa » Tanzania » North » Ngorongoro Conservation Area October 4th 2012

Å dra på besøk til en Masai landsby har jeg nevnt tidligere på bloggen at vi hadde et sterkt ønske om, i dag ble dette realitet. En fantastisk opplevelse, med minner vi sent vil glemme. Når vi kom ble det holdt velkomstdans for oss, jeg måtte også delta til slutt. Å som en ivrig hobbysanger sang jeg av full hals. De ordene jeg forsto iallefall, prøvde å menge meg så godt som overhodet mulig, jammen ble jeg ikke tatt godt i mot. Når sandskyen sto rundt oss puttet en av masai damene hodet mitt inn i kappen sin slik at jeg slapp å få sand i øynene. Slapp helt av, hun hadde klær under også. =) Jeg måtte gå sammen med damene, mens Aleksander fikk instrukser om å følge mennene. De ville ha Aleksander også til ... read more
Serengeti
Masai

Africa » Tanzania » North » Serengeti National Park October 3rd 2012

Frokosten ble inntatt med sebra og elefant som tilskuere (iallefall nesten), mens vi spiste hørte vi tre som knekte og lyder bare en elefant kan lage. Litt etterpå sto elefanten fornøyd å spiste av treet sitt. Det var ikke mange minuttene etter vi satt oss i safaribilen at fire løver rundt en død sebra å nød dagens første måltid. Et spesielt skue, samtidig vet vi at slik er dyreverden. Fra hotellet til selve safariområdet i serengeti er det nesten to timer å kjøre, men dagen har på langt nær vært kjedelig. I dag har vi sett mer dyr enn noen av de andre dagene, helt tilfeldig kom vi over en leopard. Først lå han i treet sitt å slappet av, men ganske så plutselig var han på bakken. Dette er svært sjelden det skjer, iallefall slik ... read more
Photo 3
Photo 5

Africa » Tanzania » North » Serengeti National Park October 2nd 2012

JAMBO! Vi er allerde på dag to på vår safari i Tanzania, vi har til nå sett sebra, løve, gnu, gaseller, giraffer, elefanter, leopard og flodhest. Spennende og fullspekkede dager. Lite visste vi i går etter en reise på totalt 25 timer at vi skulle rett på safari i mange timer i Manyara Lakes. Det ble en veldig spennende affære og dagen fikk langt større innhold enn først antatt. Flyturen med Qatar (som forøvrig er kåret til verdens beste flyselskap) var overveldende bra, med god mat, hyggelige flyverter, fine og gode fly ble turen så bra den kunne bli. Vi fløy direkte fra Oslo til Doha, mellomlandet der så gikk flyet videre via Dar es Salam til Kilimanjaro. Når vi ankom Kilimanjaro ble vi plukket opp av vår safariguide. Før vi satte kursen mot safariområdene fikk ... read more
Arusha Town
Photo 7

Europe » Norway » Western Norway » Ålesund September 4th 2012

Lenge siden sist? Ikke egentlig, men lenge nok for oss! Panama var fantastisk, vi hadde en super tur til Karibien, og masse nydelige opplevelser. Vi stopper ikke her, reiselysten er fortsatt like stor og neste tur er nå bestilt!:) Afrika, et kontinent langt unna det vi er vant med her hjemme. Allerede i januar i år begynte vi å forske på dette spennende landet, men på grunn av regnsesong bestemte vi oss for å utsette turen, nå blir det altså realitet! 30 september reiser vi til Tanzania, nærmere bestemt Kilimanjaro, vi skal ikke klatre i fjell, men på safari! I hele 6 dager skal vi oppleve naturens ville side på nært hold. Vi reiser med privat safaribil for å få mest mulig ut av turen i serengeti og ngorogooro, håpet er å få se alle de ... read more

Det nærmer seg hjemreise. og allerede i morgen tidlig setter vi oss på flyet fra Bocas til Panama City. Her får vi hele dagen før flyet går hjemover kl 19 i morgen kveld. Vi har hatt en topp ferie, og vi har som alltid kost oss i massevis. Vi koser oss i hverandres selskap, å ingenting er vel bedre enn det :) Etter to dager med øsende pøsende regn har vi de siste dagene hatt herlig vær. Dagen i går lå vi kun ved bassenget og slappet av, leste bok og nøt livet. I dag startet vi dagen kl 08, Aleksander leide seg en båt og dro for å snorkle ved noen av revene i nærheten. Jeg lå ved bassenget og koste meg der. Når Aleksander kom tilbake dro vi sammen ut til Red Frog beach. ... read more
Sushi skulle prøves
Skeptisk
Han prøvde iallefall, men om han likte det.. Det noe helt annet :P

Idag våknet vi opp til strålende solskinn og nydelig vær, Aleksander var oppe allerede kl 06.30 for å nyte været. Han satt på verandaen å leste bok og så på soloppgangen. Jeg sov litt lenger og var ikke oppe før kl 09. Klokken 10 ble vi hentet av taxi som tok oss med til Bocas del Drago og Star fish beach. En flott strand hvor vi nøt de varme strålene fra sola. Boka jeg startet på i går ettermiddag var kjapt utlest og fargen kommer litt etter litt.Været er meldt litt opp og ned de neste dagene, men vi krysser det som krysses kan å håper på at de aller siste dagene blir akkurat slik som i dag, vi har nemlig flere ting vi vil oppleve:) I kveld har vi kost oss på en av byens ... read more
Bocas del Drago

For to dager siden kom vi tilbake til Bocas del Toro. Siden vi reiste fra Popa har det karibiske regnet fosset ned. Dagen vi kom og i går ble derfor deretter. Vi fikk ikke dratt på noen av utflukten vi hadde tenkt. Vi dro heller inn til byen og koste oss i hverandres selskap med god mat og drikke. Å dra fra Popa ble trist, og lettrørt som jeg er tørket jeg en tåre når jeg fikk klem fra Daryan, en av managerne ved hotellet (han så det ikke altså). Dagene der ut kan beskrives med få ord, perfekt, øde og idyllisk. Været var med oss alle dagene her, og vi koste oss fra start til slutt. Akkurat i det vi gikk på båten og skulle til Bocas kom regnet, og det øset ned, vi ble ... read more
Kjekt ja :)

Dagene her på Popa Island har gått så altfor fort. fire dager wooow vekke. Dagene har vært helt utrolige, faktisk så utrolig bra at vi valgte å bli en natt ekstra ute på denne øde øyen. Egentlig skulle vil tilbake til fastlandet og Bocas del Toro i dag, men vi var ikke vanskelige bearbeide da personalet og de to andre gjestene på hotellet spurte om vi ikke kunne bli en dag til. Det har seg nemlig slik at hotellet har en liten personalgruppe på 5-6 personer. Disse bor og lever på hotellet hele året. Gruppen er uformell og stemningen er lett, kvelden i går var super hyggelig da både alle gjestene på hotellet (som fortsatt er jeg, Aleksander og det andre paret) og alle som jobber her møttes i baren hvor vi koste oss mange timer. ... read more
Photo 15

Dagene her på Popa er helt fantastiske. Etter ett døgn helt alene på hotellet kom det i går to gjester til. Dette er et hyggelig par som opprinnelig er fra Bosnia, men som nå bor i San Diego. I går gjorde vi ikke mye, lå kun ved bassenget, drakk fantatiske drinker laget av ingredienser fra øyen. Pina Colada med ferskplukket ananas, er nok det beste jeg noen gang har smakt. Kokkosen som de har oppi er skrellet ut av kokosnøtter fra øya. De har en fantastisk kokk som lager hva enn vi ønsker, når vi ønsker det. I går fikk jeg en nydelig fiskesuppe mens Aleksander spiste biff av beste sort. I dag spiste vi selvfisket redsnapper (ikke vet jeg hva det heter på norsk), men godt var det iallefall, Aleksander mente på at det var ... read more
Besøk på indianerfarm
Besøk på indianerstamme

Tot: 0.145s; Tpl: 0.007s; cc: 10; qc: 86; dbt: 0.1006s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb