Dag 3 og 4: Undara og reisedag til Airlie beach

Oceania » Australia » Queensland » Airlie Beach
July 28th 2010
Published: July 28th 2010

Her kommer en liten oppdatering på de siste dagene våre i Queensland. Som sagt møtte vi på ganske så dårlig vær i Cairns og vi bestemte oss for å dra ut i bushen. Nærmere bestemt Undara som ligger en ca 4 times kjøretur unna Cairns. Det er ganske utrolig at man på så få timer kan dra fra et tropisk regnskog klima til en type ørken. Været var varmt og godt, men solen viste seg heller ikke her, desverre. Hotellet vi bodde på lå midt inni skogen, lang utenom den vanlige sivilisasjonen. Vi hadde ikke dekning på mobil, og ikke tilgang på internett, dette er også grunnen til at jeg ikke kunne oppdatere bloggen i går.Hotellet var laget av et gammelt tog, hvor vognene var laget til som små hotellrom, I skogen var vi omgitt av alle mulige typer dyr. Når vi våknet i dag tidlig sang de rareste fuglene, her var til og me papegøyer. På vei til bush frokosten (se bildene under) kom noen nye kengeru kompiser hoppende forbi, og jeg kjente et snev av dårlig samvittighet siden kengeru var en av tre rare kjøttyper jeg spiste til middag kvelden før. I tillegg til kengeru spiste jeg emu og krokodille, smakte slett ikke så værst noen av delene 😊.
Bush frokosten foregikk ute 300meter fra togvognene. Vi satt i ring å spiste frokost, fikk toaste vårt eget brød på bålet, men vi fikk laget ekte egg og bacon, kaffen var selvfølgelig også laget på bål. En helt annenledes og spennende opplevelse.

I dag har vi tilbrakt 9timer i bil, og vi har kjørt til Airlie beach, i kveld møtte vi helt tilfeldig på en av arbeidskollegaene til Aleksander, og har vært ute og kost oss med noen drinker sammen med han og hans kamerater. I morgen skal vi på seiltur til Withsunday island hvor vi skal vær i to dager. Nå ser vi fram til late dager der snorkling og hvite strender står på tapeten, så da blir det heller ikke noen blogging på et par dager, men stay tuned, i'll be back 😊

28th July 2010

For noen merkelige matretter!! wææ.. krokodille kan jo umulig smake godt.. emu vet jeg ikke engang hva er for noe! For et eventyr dere er med på!! På min og Eriks reise hadde vi nesten ikke sol i det hele tatt.. men for en reise det var!! Dere får jo oppleve så utrolig mye spennende, sol får man på charter! :P Men det blir nok en del sol på fiji skal dere se.. Kos dere!!
28th July 2010

Heihei dokke to! Så kjekt å lese bloggen:-) Kos dokke videre! Høres fantastisk ut!

Tot: 0.102s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0526s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb