Page 6 of jeanett Travel Blog Posts

Europe » Norway » Western Norway » Ålesund June 20th 2010

Hei igjen!!=)) Jeg har valgt å bruke samme bloggen som vi brukte i USA i fjor, tenkte dette var veldig ok slik at alt blir samlet på en plass :) Det var Aleksander som først kom med ideen om denne turen. Og allerede i Oktober09 begynte vi å spare og samle inn litt informasjon om plassene vi kunne tenke oss å dra. Turen blir i år litt lenger enn tidligere, og vi blir vekke i hele 26 dager, caaant wait :D. Planen i år endte tilslutt på 2 og en halv uke i Australia, 6 dager i Fiji og 3 dager i Hong Kong. Vi starter turen i Cairns i Australia, her blir vi i 2 dager, vi skal på utflukt til regnskogen og litt forskjellig disse dagene her. Vi skal som de tidligere årene ha ... read more

Det er igjen blitt noen dager siden jeg blogget, og siden sist har vi vært i Orlando i tre dager, før vi idag ankom Fort Lauderdale. I Orlando hadde vi ingen andre planer en å dra i noen parker. Bestemte oss for å dra til Universal studios første dagen og Disney World, Magic Kingdom den andre. Hadde to flotte dager, en ren opplevelse og se de enorme parkene. Vi var jo i Universal studios i fjor når vi var i LA også, men bestemte oss alikavel for å ta turen innom. Denne parken er større i iforhold til atraksjoner og ting å gjør, men har ikke den berømte studio turen, der en får se på ulike sett til filmer slik en får i LA. Dagen var uansett kjempe artig og vi tok både rååe berg og ... read more
007
010

Etter en god natt i Naples kjørte vi vedere mot Fort Myers og Sanibel Island en tur på ett par timer. Med nydelig vær og cabriolet er dette sjeldent noe problem :) På veien stoppet vi ved et stoooort Outlet, kort fortalt er dette store områder fullt av fabrikkutsalgsbutikker fra alle de store merkekjedene. Vi tilbrakte ca 4timer her og kortet gikk seg ganske så varmt etterhvert, for vi shoppet MASSE:P. Aleksander er 2levisbukser, 1guessbukse, 1 guessklokke, 1guess og en tommy hilfiger skjorte rikere mens jeg har shoppet meg 4guess t-shorter, 1guess bukse, 1guess klokke, 1 guess topp og en heil ldel clinuiqe sminke.. Outlets er farli gøy ;)) arti arti.. Vi ankom først Fort Myers en liten by som ligger langs kysten, vi hadde tenkt å kanskje overnatte her en natt for så å overnatte ... read more
014
015

North America » United States » Florida » Naples July 20th 2009

Key West overrasket oss stort. vi hadde rett og slett en helt utrolig flott dag. Byen er liten,søt og sjarmerende med alle de små husene sine. et yrende folkeliv i hovedgaten og masse hyggelige folk å snakke med :) For å se oss rundt kjørte vi tur rundt hele øya og stoppet ved alle de stedene vi syntes var fine eller vi hadde hørt om før. På ettermiddagen hadde vi oss noen herlige timer ved ett av hotellets to basseng, før vi avsluttet kvelden med en heller bedre scampi middag. Før vi skulle hjem og legge oss stoppet vi ved en bar som serverte herlige slush drinker.. å den ene drinken ble til ganske mange fler.. vi hadde en super kjekk kveld ;) men.. det ble kanskje litt for mange slike drinker, noe som førte til ... read more
012
015
016

North America » United States » Florida » Keys » Key West July 18th 2009

Det er blitt noen dager siden sist blogg, skulle egentlig ordne både blogg og bilder i går, men da klikket selvfølgelig internette på hotellet i Miami. En annen grunn til at det har vært noen dager uten blogging er rett å slett fordi jeg ikke har hatt noe spesielt å skrive om. Vi har hatt noen rolige og herlige dager i South Beach.. dagene har bestått av soling og bading, helt til vi ble SKIKKELIG solbrent og måtte holde oss unna alt som het sol og varme!! Det var ufattelig kjipt, men vi kunne ikke gjør annet enn å innse at solfaktor 15 var AAAALTFOR lite de alle første dagene i en så ekstremt skarp sol. I går hadde jeg bestilt bord til oss på en gaske fænsi resturant, og jeg hadde gledet meg lenge etter ... read more
009
014

North America » United States » Florida » Miami Beach July 14th 2009

Vi har hatt noen herlige dager i New York. kost oss masse og ikke minst opplevd masse, dagene har flydd av gårde.. men vi var veldig klar for å dra videre i dag. New York er en geedigen by med konstant støy og bråk:P å ikke minst er det en ekstremt dyr by å bo og leve i. Men sant skal sies, New York er nok den kuleste storbyen vi har besøkt.. Og med alle lysene og den stemningen som finnes i Times Square på kvelden er helt utrolig. Dagen i dag startet klokken 07.00, siden vi skulle ta et fly som gikk klokken 10.30. Men dette var ingen problem siden vi ikke er skikkelig omsnudd enda og dermed både legger oss og står opp ganske tidlig. Flyet var litt forsinket, men vi kom oss fram ... read more
009

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 13th 2009

Den 3 dagen i New York startet med en lettere frokost før vi tok bussen videre til Central Park, her kjøpte vi oss hver sin is og satt i parken og koste oss. Vi visste at parken var stor, men at den var sååå stor det hadde vi nok aldri i verden trodd.. For å komme rund hele parken børr en leie sykkel eller bli kjørt av hest og kjerre og lignende... man kommer seg rett å slett ikke rundt parken til fots, uten en har en hel dag kun til dette.. I parken er det både baseball bane, egen zoo, tivoli, elver og maange boder med utsalg av forskjellige ting. sykt!! Etter noen timer her tok vi bussen opp mot times square og spiste en middels lunsj ved en mexicansk restrurant.. senere gikk vi på ... read more
003
005

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 11th 2009

Ettersom vi var ganske så sliten etter reisen i går sovnet vi allerede klokken 21, så når klokken var bli 07.00 i dag var vi klare som noen egg for å starte dagen. Vi spiste en enkel frokost på et gatehjørne før vi skulle avgårde med sightsing bussene i dag også. Planen i dag var å hoppe på og av bussene slik at vi fikk oppleve de forskjellige plassene på egenhånd. Men dette viste seg ganske så fort å ikke bli så lett som vi først hadde tenkt. De bussene vi hadde bestilt billetter med hadde plutselig bare 2busser og vi brukte nærmere 2timer (unødvendig og bortkastet tid) bare på å vente på de dumme bussene, vi bestemte oss derfor for å kjøpe billetter med et annet firma, der vi i tillegg til bussturene også fikk ... read more
007
013

North America » United States » New York » New York July 10th 2009

Dagen startet tiiidelig, og allerede klokken 04.00 var jeg oppe. Kamilla (søstra til aleksander) kom å hentet oss og kjørte oss til moa, tunnelene er jo stengt så tidelig, så vi måtte ta fergen over. Turen til Oslo gikk helt fint. Fikk sjekket fort og fint inn videre til New York når vi ankom Oslo. Flyet til New York var helt okei, vi var heldige og fikk nødutgang plass, og vi fikk derfor en langt større benplass enn de andre. Deeeilig, iallefall siden vi skulle fly i 7og en halv time=) Turen gikk kjempe flott, vi sov en del, og så på film. Så tiden gikk igrunn veldig fort. Vi landet her ca klokken 14 lokal tid. ( vi er seks timer bak dere hjemme) Vi hadde egentlig ingen plan for dagen i dag etter vi ... read more
108
112
119

Europe » Norway » Western Norway » Ålesund June 22nd 2009

Jeg laget jo en blogg i fjor også, og synes så i ettertid at dette var et genialt påfunn, ikke bare fikk alle hjemme følge med på turen vår, vi fikk også reflektert mer over alt vi gjor. i tillegg er det veldig kjekt å sitte å se tilbake på bloggen nå, det er mange små ting vi opplevde som rett å slett er blitt glemt, å da er bloggen genial, for den frisker opp minnet igjen ;)) I år går turen som sagt til New York og Florida. Vi starter tiiidlig fredagsmorgen den 10juli fra vigra til oslo, flyet går klokken 7 om morgenen!! deretter har vi direktefly til New York med avgang klokken 11.05 fra gardermoen. I til New York skal vi vær i 3dager, her har vi leid oss hotellrom på selveste Manhatten, ... read more

Tot: 0.166s; Tpl: 0.007s; cc: 14; qc: 64; dbt: 0.1214s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb