Dag 2: Cairns, utflukt til regnskogen.

Oceania » Australia » Queensland » Kuranda
July 26th 2010
Published: July 26th 2010

I dag våknet jeg tidlig, allerede klokken 06. Merket godt jetlaget kan man si, vi er ganske så slitne begge to i dag å håper vi er mer inn i tidsonen i morgen.
I dag har vi vært på utflukt til regnskogen, Kuranda. Vi tok det de kaller en skyride opp gjennom regnskogen (det er som et stort skitrekk), et enormt område, og vi hoppet på og av skyriden 3 ganger før vi til slutt kom opp til byen Kuranda som ligger midt inni i regnskogen. I Kuranda spiste vi lunsj, gikk på marked pluss at vi besøkte en liten dyrepark som hadde krokodiller, skilpadder, slanger, koalabjørner som bare var sååå søte, og kengeru som vi fikk mate og klappe!
På vei tilbake til cairns tok vi et historisk tog som tok oss gjennom regnskogen på en annen måte enn tidligere i dag.En litt langdryg tur, hvor jeg sovnet..(Aleksander måtte selvfølgelig forevige det hele, og bilde ligger under) Det tar på å stå opp klokken 6 :P haha

I tillegg til dette har vi bestemt oss for å endre litt av ruten vår på grunn av dårlig vær, vi er ikke interessert i regn, og har derfor avbestilt hotellene i Arlie Beach og Mission Beach. Vi drar heller inn i outbacken og hvor vi har bestilt hotell inni i en ørken, her måå jo det bli sol :o). Her skal vi bo på et verdenskjent hotell. Hotellet er et gammelt tog som er oppusset og laget til som et hotell, der vognene blir rommene. Vi gleder oss, og ser på dette som en spennende opplevelse å ha med oss videre 😊

Nå i kveld har vi vært ute på en meksikansk resturant og kost oss, nå er det kveld for vår del 😊

Mange klemmer fra Jeanett og Aleksander😊

26th July 2010

Ser ut som dokke koser dokke :) klem lillesös <3

Tot: 0.108s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.071s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb