Page 3 of churchillseven Travel Blog Posts

Asia » Japan » Kyoto » Kyoto » Gion July 28th 2007

Så er vi ankommet til Kyoto efter at have forladt Miramaya og Hiroshima i eftermiddags. Turen nordpå tog godt 3 timer med et Shinkansen-hurtig tog, som vi alle havde set frem til at prøve. Well, måske mest Kim! Kyoto er Japans kulturelle centrum og både gammel hovedstad og kejserby. Vi skal i de næste 5 dage se nærmere på nogle af de mere end 2.000 (totusinde) templer og helligdomme, som ligger i området. Der bliver også tid til en afstikker til Nara, som ligger 45 min. væk med "bumletog". Her skal vi se to templer, som UNESCO har placeret på deres Heritage-liste over bevaringsværdige bygninger af høj historisk og kulturelsel værdi. Indtil videre er vi endnu engang installeret i en Ryokan, hvor vi til forskel fra den tidligere spiser på værelset ogå. Efter aftensmaden trylles bordet ... read more
Kinkakuji-templet...
En minimalistisk have til fri inspiration...
Bønner i tempel i Kyoto

Asia » Japan » Hiroshima » Miyajima July 27th 2007

Vi ankom til Hiroshimas lufthavn onsdag aften ved 20.15 tiden uden Yen, men med masser af likvide kort og rimelige US$ i cash. Men desværre var der ingen vekselkontorer eller hæveautomater og så er det altså vanskeligt at komme videre. En venlig ansat i informationsskranken forbarmede sig dog og fik foranlediget, at vi kunne købe Airport express bus billetter til Hiroshimas central station i lufthavnens eneste kiosk. 45 min senere stod vi på stationen og indløste vores RailPass beviser og blev derved istand til at rejse gratis med tog og en enkelt færge i hele Japan de næste 2 uger. Hæveautomater var der forsat ingen af. (Vi har vel et sted mellem 2 og 3 på hovedbanegaarden i Kbh. men det er ikke standarden i Japan, selvom Hiroshima er en stor by med 1.2 mio. indbyggere). ... read more
Hiroshima Station...
Aber paa Mt. Misen
Shrine

Asia » Taiwan » Taipei July 24th 2007

Hej igen! Den 23.7 forlod vi Hong Kong for at rejse videre mod Taipei. Muligheden opstod, da vi alligevel skulle mellemlande der på vej mod vores planlagte destination, Hiroshima. Så hvorfor ikke skære lidt i badeferien på Hainan og vores tid i Hong Kong for lige at få et stempel mere i passene. Da vi ankom til Taipei efter at have rejst i en Boing 747 fra Cathay Pacific til ungernes store begejstring oplevede vi for første gang, at der var en planlagt transfer (afhentning i lufthavnen) som manglede. Vi stod derfor i lufthavnen uden guide/transport. Men et opkald til vores dansktalende Kia-hotline gjorde, at vi 5 min efter sad i en taxi på vej til hotellet og derefter havde en ydmyg og meget serviceminded agent med os efterfølgende, som ville sikre at vores evt. smerte ... read more
Taipei 101
Kim og Sun Yat-Sen
Chang Kai-Shek Memorial....

Asia » China » Hainan » Sanya July 17th 2007

Efter at have tilbragt tre dage på Hainan eller nærmere bestemt vores resort Sanya Horizon Resort & Spa må vi indrømme, at dette til fulde lever op til sine 5 stjerner og at stranden og havet også er Hawaii værdigt. Hvis I klikker på kortet med teksten: "View route map" kan I se beliggenheden af hotellet. Fra kortet kan I zoome ud og se det fra rummet også. Tiden er blevet brugt til at dase ved pølen og til at bade på stranden, hvor der er nogle vilde bølger. Der er flere forskellige pools, den mest populære hos pigerne er den med strøm i, hvor man kan svømme med strømmen via en kanal og blive drevet rundt om en stor ø. Desuden er vandrutschebanen også interessant og der er blevet taget mange ture alle dage. Selvom ... read more
This is life!
Pigerne på vej gennem strømmen
Pauline i spaen

Asia » China » Yunnan » Kunming July 15th 2007

Vi var oppe kl. 5.30 for at kunne spise morgenmad og checke ud inden afhentning kl. 6.30. Som de foregående dage var morgenmaden utroligt ringe af et 5-stjernet hotel at være, men vi havde jo klaret det de foregående dage og desuden havde vi kun betalt for et ophold på et 4-stjernet hotel og det passede bedre til niveauet for morgenmaden. I lufthavnen i Dali havde vi et mindre intermezzo med nogle "Beamter-agtige" kinesiske sikkerhedskontrol-folk. Balladen handlede om, nogle små magnetiske bønner, som giver en klapperslange-agtig lyd, når de kastes op i luften. Alle kinesiske børn har dem og man kan næppe seriøst påstå at de udgør en fare for flysikkerheden overhovedet. Ikke desto mindre har vi belært af tidligere sikkerhedskontroller konsekvent pakket dem i den indcheckede bagage. Nogle flinke sikkerhedsfolk i Chongquing fandt dem ... read more
Sig det med blomster!!!
Tempelbesøg
Tempelvogter

Asia » China July 14th 2007

Først en tak til alle for de hilsener, som vi løbende har fået både på SMS og her via bloggen, hvoraf nogle bevidst ikke er publiceret på bloggen :-) De sidste to dage har vi tilbragt i Dali, som ligger i 1.900 meters højde mellem Jade Green Mountains og Erhai Hu-søen. Den gl. bydel ligger omkranset af bymure og har snorlige veje i øst-vest og nord-syd retninger. Her er bestemt ikke ligeså pitoresk, som i Lijiang, men meget kinesisk. Området beboes af Bai-folket, der ligesom Naxifolket er en minoritet i Kina med sine knap 1.5 mio mennesker. Vi har brugt dagene til at se Sommerfuglekilden, De tre pagoder og Zhonghe templet. Sommerfuglekilden er en smukt beliggende park udenfor byen, hvor man (iflg. guiden) hver den 15. April kan opleve et fantastisk skue, hvor sommerfugle vrimler over ... read more
Close-up på sommerfugl
Højt solskin...
2½ af de tre pagoder...

Asia » China » Chongqing » Chongqing July 9th 2007

Foerst en undskyldning - vi lovede at opdatere bloggen inden vi forlod Beijing, det lod sig ikke gøre. Men nu har vi så afsluttet vores "River Cruise" på Yangtze med det stolte krydstogtsskib "Galaxy I". I alt tilbagelagde vi 628 km opstrøms mellem Yichang og Chongquing på 3 dage. Der var daglige "shore expeditions", som bidrog til lidt adspredelse ombord så vi ikke kun opholdt os påsoldækket, i baren, i restauranten eller i vores 2 to-personers kahytter. Den første dag besøgte vi "De tre kløfters - dæmningen" som med sine 185 meters højde og 2 km's bredde er verdens største. Udover selve dæmningen og dens generatorer, som skaber ligeså meget energi som 16 A-kraftværker, så rummer projektet også en skibselevator til mindre skibe samt en 5-delt sluse, som skal sikre at den livlige krydstogtstrafik samt godstransport ... read more
Yangtze
Sluserne ved dæmningen
Østsiden af dæmningen

Asia » China » Beijing July 2nd 2007

Hej Alle Efter at have koert sammenlagt 7.865 KM er vi nu ankommet til Beijing, hvor vi har indlogeret os paa Beijing Hotel som er centralt beliggende med en fantastisk morgenbuffet. Vi har de sidste tre dage set/genset de vigtigste sights; den store mur, Ming-gravene, den himmelske freds plads, sommerpaladset, den himmelske freds tempel og saa selvfoelgelig den forbudte by. Pigerne er begejstrede for byen og befinder sig godt med ogsaa at have flere McDonalds filialer inden for raekkevidde. Vi forsoeger dog at begraense brugen, da isaer Rikke har praeferencer for mange af de lokale delikatesser. Det som har overrasket os mest er at Beijing er blevet meget moderne ifht. da vi var her sidst. Stort set alle mennesker i gadebilledet gaar vestligt klaedt og ville ikke vakke opsigt hjemme i Hoersholm :... read more
Udsigt fra toget - Kina
Natmarked i Beijing...
Saa har vi besteget muren...

Asia » Mongolia » Ulaanbaatar June 27th 2007

Sidste dag i UB har staaet paa ren afslapning. Pigerne har spillet PSP og Gameboy, mens de voksne har laest og skrevet postkort. Kim har vaeret hos mongolsk frisoer og slap godt fra det (NB. vi har endnu ingen fotos). Prisen var ekstrem lav, 3.000 Togrok svarende til 15 DKK, iovrigt fik Pauline klippet pandehaar - og dette var ogsaa indeholdt i prisen. Vi har opdateret bloggen med lidt fotos fra igaar, hvor vi besoegte et tempel og ogsaa fik set Shrek3 med engelsk lyd og mongolske undertekster. Vi gav 20 DKK omregnet for at se filmen - og saa kom Mikkeline ovenikoebet ind uden betaling. Hun er jo kun 5 aar :-) I forgaars var vi paa Natural History Museum, hvor vi fik set en imponerende samling af dinosaurus knogler, aeg ogsaa komplette skeletter. ... read more
Shrek 3 spiller allerede i UB...
Rigtige dinosaurus skeletter....

Asia » Mongolia » Ulaanbaatar June 25th 2007

Så er vi atter returneret til vores guest house i Ulaan Bataar (UB), hvor vi skal tilbringe de næste par nætter inden vi Tordag morgen kører med toget mod Beijing. De sidste 10 dage har vi været på en spændende, men også utroligt opslidende rundrejse, hvor vi hver nat har sovet i ger telt. Vi havde set frem til den første overnatning i ger-telt af flere årsager: 1) Det er helt centralt for mongolernes livsstil at bo i ger-telte. Lidt over halvdelen af befolkningen bor i ger-telte; enten i udkanten af de større byer eller som nomader hvor teltet flyttes rundt 2-3 gange om året. Især Ulaan Bataar har store forstæder, som alene består af ger-telte. 2) Vi var spændte på at lære om skik og brug indenfor telt-dugen. 3) Vi havde fået en julegave fra ... read more
Her er vores ger-telt!
Flintstones
Gensidig præsentation

Tot: 0.132s; Tpl: 0.007s; cc: 12; qc: 63; dbt: 0.0638s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb