Page 2 of churchillseven Travel Blog Posts

Oceania December 14th 2009

Adam havde taget fri fra arbejde og vi kunne derfor tilbringe hele dagen sammen alle otte. Vi kørte derfor sydpå til Byron Bay, hvor vi tilbragte det meste af dagen på stranden med badning. Adam havde medbragt surfbrædder, så alle fik prøvet bodysurfing og paddling. Børnene var i vandet hele tiden kun afbrudt af frokost og spisning af is. Efter strandturen tog vi op til fyret hvorfra der var mulighed for at bevæge sig ud på det australske fastlands østligste punkt. Her lå der naturligvis også en cache, som vi fik logget. Aftensmad blev købt hos henholdsvis en indisk takeaway og en fish & chips restuarant. Derefter kunne vi sidde på stranden med udsigt over stillehavet og bugten og nyde maden. Herligt!!!! Derefter kørte vi tilbage til the Clarks hvor der var kaffe/the og en fantastisk ... read more

Oceania December 13th 2009

Ankomst til Brisbane. Lang, lang ventetid ved told. Check for fødevarer, planter + drugs. Vi var nær blevet busted for at medbringe saltlakrids og amarena uden at have deklareret dette på indrejsepapirerne. Mikkeline var utilpas med dårlig mave. Vi fik lejet en Vauxhallbil hos Budget. Venstrekørsel og automatgear krævede ikke den store tilvænning, da begge dele jo er prøvet før på andre rejsemål. Første stop - Anaconda, hvor der skulle ”tankes” fritidstøj og sandaler. Rikke fik købt 2 sæt trekking shorts, Mikkeline fik fine Keens trekking sandaler. Indtil Anaconda åbnede fik vi et par dejlige wraps med kylling + avocado samt jasmin te og cafe coretto. Dette var nødvendigt for at supplere en lidt kedelig morgenmad fra Singapore Airlines. Kl. 10.30 ankom vi til Worongary og the Clarks family. Dejligt at gense Danielle, Kathrina og Martina ... read more
Pauline og Kathrina ved Natural bridge
Natural bridge
Eartcache dokumentation

Asia » Singapore » Changi December 12th 2009

Saa er den sidste dag i Singapore ved at vaere forbi. Vi staar i lufthavnen og har stor nytte af det gratis internet inden vi skal boarde om 15 minutter. Dagen er gaaet med badning og shopping. Der er saaledes allerede koebt julegaver til Mikkeline, Pauline og Kim, men vi har desvaerre allerede glemt hvad det var :-) Saa det maa vente 12 dage endnu! Foran os venter nu godt 8 timers flyvning. Det bliver fedt at komme "Down under" og pigerne glaeder sig helt vildt! Vi vender tilbage med nyt, naar vi er fremme.... read more

Asia » Singapore December 11th 2009

Endnu en nat hvor der blev sovet igennem til kl. 10. Rikke og jeg fornemmer, at vi er på vej ind i en dårlig stime og kan ikke huske, hvornår vi sidst har sovet så længe to dage i træk. Vi startede dagen med et besøg på Fort Canning i "Battle box" bunkeren, hvorfra de allierede tropper kapitulerede og overgav sig selv og Singapore til Japanerne under 2. verdenskrig. Vi fik adgang til de vigtigste rum og kunne se voksdukker formidle historien på en rimelig naturtro måde. Efter bunkerbesøget fandt vi to geocaches på fortets område. Sammen med en enkelt anden geocache tæt ved Singapore's elektronik-mekka, så nåede vi sammenlagt op på 3 caches idag. Eftermiddagen brugte vi delvis på Singapore art Museum og deres hurtigt besøgte "modern art" udstilling. Hvis I skulle komme forbi en ... read more
Battle box
Singapore art Museum

Asia » Singapore December 10th 2009

Alle sov til kl. 10!!! Så man må sige, at vi nu er ved at have vendet os til tidsforskellen. Vi startede med morgenmad i et lokal bageri og fik efterfølgende købt sandaler til Pauline i en forretning med trekking og outdoor udstyr. Efterfølgende besøgte vi SAM (Singapore Art Museum) som havde to udstillinger om henholdsvis Philipinsk og mexicansk kunst. Vedr. sidstnævnte var vi noget overrasket over, at Pauline genkendte et af hovedværkerne og kun fortælle os om kunstneren. "Kender I ikke hende, Mor og Far?. Hende har vi haft om i skolen" Efterfølgende tog vi en tur i verdens største pariserhjul, som står ved havnefronten. Singapore Flyer som den hedder er 165 meter høj og fra toppen kan man se udover Singapore, men også spotte både Malaysia og Indonesien. Om aftenen var vi inviteret på ... read more
Singapore flyer
Mikkeline skriver nytårsønsker....
Geocaching

Asia » Singapore December 9th 2009

Så er vores "Sommerferie" omsider begyndt efter en lettere stressende optakt med masser af julearrangementer, diverse praktikaliteter omkring rejsen og ikke mindst vores eget kobberbryllup den 7.12. Dagen efter rejste vi direkte fra CPH mod Singapore på en 12 timers flyvning. Ombord mødte vi både en familie hvis datter Pauline havde gået i børnehave med og en gammel VELUX kollega. De skulle tilbringe jul og nytår på henholdsvis New Zealand og på Bali. Så mange andre havde fået den gode ide, at erstatte Decembers kulde og frost med sol og sommer. Service og forplejning kan der ikke klages over hos Singapore Airlines. Men selvom der er masser af individuelle underholdningstilbud (film + spil) så bliver rejsen lang og ingen fik rigtig sovet. Vi ankom kl. 06.00 lokal tid (7 timers tidsforskel) og blev mødt af varme ... read more
Singapore
Julestads
Juletræ

Asia » Japan » Tokyo August 8th 2007

Efter mange dage uden internetadgang, hvor vores indlevelse i verdenssituationen alene har basereret sig paa CNN og BBC World services kunne man nok forvente, at det ville blive en god oplevelse at vaere online igen. Som saadan var det jo rart, at laese mails og at se at FCK er gaaet videre i kvalen til Champions league, men der holder begejstringen ogsaa op. For tilsyneladende har travelblog.org haft et heftigt servernedbrud og tilsyneladende har man ikke taget backup i de sidste tre maaneder!!! Saa det passer fint med, at alle vores billeder, rejseoplevelser er forsvundet ud i cyberspace. Der er godt nok en spinkel mulighed for at finde det via caching hos google eller yahoo, men det vil blive et stoerre detektivarbejde. Surt, surt, SURT! Vi er som det fremgaar naaet til Tokyo, hvor vi indtil ... read more
Yasukuni Jinja
Asakusa templet
Do you have the camera for the PSP?

Asia » Japan » Kanagawa » Hakone August 4th 2007

Selvom vi hjemmefra var bevidste om, at August måned langt fra er optimal med henblik på at kunne se Mt. Fuji, så havde vi alligevel valgt at lægge Hakkone ind på vores rejseplan. Mange rejsende på denne årstid må derfor nøjes med postkort, som viser bjergets snebeklædte tinde spejle sig i Ashi-søen - billeder som altid er taget i December eller Januar, hvor tågen er begrænset omkring Fuji og Ashi-søen. Tågen var ikke ligefrem begrænset, da vi ankom til vores hotel med bus. Sigtbarheden var nede på 10-15 meter og vi anede reelt ikke, hvad vej vi skulle gå fra busstoppestedet, men kunne glæde os over, at hotellet skulle ligge blot 2 minutters gang fra stoppestedet. Vi fandt det derfor rimeligt hurtigt, men var ærgelige over at man ikke kunne få en fornemmelse af området og ... read more
Massage til alle

Asia » Japan » Nara » Nara August 1st 2007

Idag var vi Nara, som ligger godt en times kørsel med "bumletog" fra Kyoto. Byen var Japans første permanente hovedstad fra år 710, men måtte afgive tronen til først Nagaoka og efterfølgende Kyoto. Byen er lille efter japansk målestok med sine ca. 360.000 indbyggere. Den er meget overskuelig og alle seværdigheder er inden for gå-afstand fra banegården, så vi havde spændt sandalerne for at se henholdsvis Todajii- og Kasuga Taisha templerne som begge er UNESCO dekorerede. Hele området vrimler med dådyr, ligesom vi også oplevede det på Miayima-øen ved Hiroshima. I Nara er de ligeså tamme og fuldstændigt upåvirkede af de mange turister. Todajii templet er Naras ubestridte top attraktion. Templet har en bronzestatue af Buddha, som er 16 meter høj og vejer 500 ton. Den sidder inde i "Daibutsuden" bygningen, som er verdens største træbygning ... read more
Buddha figuren i Todajii
Pauline på vej til Nirvana
Nysgerrig Bambi

Asia » Japan » Kyoto » Kyoto » Gion July 29th 2007

Og vi har siden i morges kl. 0.30 DK tid glædet os til, at ringe hjem og synge fødselsdagssang for 60 års-fødselaren Men vi måtte vente helt til 17.30 tiden lokal tid med at ringe, fordi det skulle times med det officielle arrangement i hjemme i DK. Lydtrykket må have lydt ekstra højt fra Pauline og Mikkeline, som næsten ikke kunne vente mere. Vi håber du får en super dag med familie og venner, Far/Farfar og så må vi fejre dig officielt når vi er tilbage. Vi havde forberedt en lille surprise her til aften, hvor vi havde iført os kimonoer alle fire og hvor vi sad på sivmåtterne på værelset og med risskydedørene i baggrunden. Her opførte vi et ret underholdende show med fødselsdagssang foran videokameraet, som var tiltænkt at skulle uploades herfra. Desværre (og ... read more
Manga-museet
Krabber til frokost
Paryk-forretning

Tot: 0.185s; Tpl: 0.007s; cc: 11; qc: 87; dbt: 0.0997s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb