Singapore - Dag 3

Singapore's flag
Asia » Singapore
December 11th 2009
Published: December 11th 2009

Endnu en nat hvor der blev sovet igennem til kl. 10. Rikke og jeg fornemmer, at vi er på vej ind i en dårlig stime og kan ikke huske, hvornår vi sidst har sovet så længe to dage i træk.

Vi startede dagen med et besøg på Fort Canning i "Battle box" bunkeren, hvorfra de allierede tropper kapitulerede og overgav sig selv og Singapore til Japanerne under 2. verdenskrig. Vi fik adgang til de vigtigste rum og kunne se voksdukker formidle historien på en rimelig naturtro måde.

Efter bunkerbesøget fandt vi to geocaches på fortets område. Sammen med en enkelt anden geocache tæt ved Singapore's elektronik-mekka, så nåede vi sammenlagt op på 3 caches idag.

Eftermiddagen brugte vi delvis på Singapore art Museum og deres hurtigt besøgte "modern art" udstilling. Hvis I skulle komme forbi en dag, så husk at der er gratis entre mellem kl. 12-14 på hverdage ;-)

Derefter gik vi til Little India-kvarteret og så en masse indiske varer, hvoraf en ikke ubetydelig del var "Made in China"???

Sent eftermiddag mødtes vi med en gammel Accenture kollega, som jeg var på projekt med i Hamburg for 6-7 år siden. Vi har holdt kontakten og vores veje krydsede hinanden i Singapore og det fejrede vi med drinks og øl i det meget charmerende Clarks quay område.

Aftenen blev brugt hos Singapore Night safari, hvor vi efter en fantastisk buffet blev kørt rundt i vogne og gik til fods af små stier. Her kunne man opleve dyrene i mørket med begrænset belysning. Mest imponerende var flyveegern og nogle kæmpeflagermus med vinger som albatrosser. De 2 tapirer som roligt gik forbi vognene, mens de holdt stille var også en speciel oplevelse.

I morgen rejser vi videre mod Brisbane. Vi har checket ind allerede igår og har valgt nogle rimelige pladser ombord. Da vi først rejser sent aften, så skal vi lige slå lidt mere tid ihjel i Singapore indtil sen eftermiddag i morgen, hvor vi bliver afhentet på hotellet.

God weekend til alle hjemme i DK.

Tot: 0.105s; Tpl: 0.017s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb